آخرین اخبار کنکور و دانشگاه

آزمون های مهم 1404،اخبار کنکور،خبرهای کنکور

اعلام زمان ثبت‌نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴

برنامه زمانی ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های سراسری کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی ویژه دانشگاه فنی حرفه‌ای…

یک مسئول شورای عالی انقلاب فرهنگی: سیاست‌های جدید آزمون سراسری، در کنکور ۹۹ اجرایی نمی‌شود



اخبار,اخبار کنکور,کنکور 99
معاون خط مشی گذاری ستاد نقشه جامع علمی کشور آخرین وضعیت ساماندهی کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی را تشریح کرد و گفت: نیاز است که با نمایندگان دانشگاه های پزشکی نیز جلسه داشته باشیم.

ابراهیم سوزنچی در گفتگو با مهر با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما می خواهیم نظرات نهادهایی که در این موضوع ذی‌نفع هستند را گردآوری کرده و از زاویه دید آنها ببینیم که مساله چگونه دیده می شود.

 

وی ادامه داد: البته جلساتی که درباره کنکور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار کردیم بسیار جالب بود، هیچ جلسه ای مثل جلسه قبل نبود، نحوه نگاه مدارس به موضوع کنکور یک مدل بود، نحوه نگاه دانشگاه ها مدل دیگر، آنهایی که پژوهشکده و اندیشکده ها بودند از بیرون به مساله کنکور نگاه می کردند و زاویه دیگر داشتند.

 

معاون خط مشی گذاری و راهبری اجرای ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: موسسات کنکور نیز یک فضای کاملا متفاوتی داشتند در اولین گام برای تحلیل سیاست خیلی مهم است که بدانیم ذی‌نفعان مختلف اصولا مساله را چگونه می بینند.

 

وی ادامه داد: در سیاستگذاری باید اول مساله را به خوبی تعریف کنیم اگر نتوانیم مساله را به خوبی تعریف کنیم حالا هر چقدر بودجه، سیاست و راه حل داشته باشیم، فایده ای ندارد و یک مساله اشتباه را حل می کنیم.

 

دریافت داده های کنکور از سازمان سنجش آموزش کشور

سوزنچی افزود: به دنبال این بودیم ببینیم مساله چیست، حال یکسری ابعاد مساله برای ما روشن شده است و داده های مختلف از جمله سهمیه ها، ورودی سال های مختلف، ورودی شهرستان ها، سهمیه مناطق، سهمیه اساتید، سهمیه فرزندان شاهد و ایثارگر همه را از سازمان سنجش دریافت کرده ایم و یک تحلیلی روی آن انجام داده ایم باید چند جلسه برگزار کنیم و به یک جمع بندی برسیم.

 

صحبت خاص درباره کنکور علوم پزشکی

معاون خط مشی گذاری و راهبری اجرای ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ما باید در حال حاضر با دانشگاه های علوم پزشکی و یا حتی نماینده آنها یک صحبتی به صورت خاص درباره علوم پزشکی داشته باشیم، چرا که علوم پزشکی به یک مساله جدی تبدیل شده و می طلبد یک کار جدی روی آن انجام شود.

 

سوزنچی ادامه داد: همچنین جلسه ای باید با فرهنگستان ها داشته باشیم که برخی از آنها پیشنهادات و راه حلی هایی دارند، حتی برخی از افراد بوده اند که به صورت فردی اعلام کرده اند که راه حل دارند و ما حتی نظرات آنها درباره کنکور را نیز دریافت کرده ایم.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف افزود: بعد از این به یک جدولی می رسیم که این جدول دو ستون دارد یک ستون مسائل و یک ستون راه حل هاست و این به چه معنی است؟ به این معنی که چه سناریوهایی برای تعریف مساله داریم و چه سناریوهایی برای راه حل داریم.

 

وی ادامه داد: این جدول که تشکیل شد، می توانیم مساله را خیلی جدی تعریف کنیم و ببینیم مسائل به چه صورت است راه حل ها و پیشنهادات کدام است و هر کدام چه هزینه و منفعتی دارد.

 

بررسی مساله کنکور در کارگروه اصلی با حضور سازمان های ذی ربط

سوزنچی افزود: به عنوان مثال امکان دارد مطرح شود که کنکور ۲ بار در سال برگزار شود باید ببینیم این راه حل چه هزینه هایی دارد، در مرحله بعدی ما یک کارگروهی داریم که کارگروه اصلی است و سازمان های اصلی از جمله سازمان سنجش و آموزش و پرورش در آن درگیر مساله می شوند و در آن کارگروه یکی از راه حل ها را انتخاب خواهیم کرد و آنچه که آن کارگروه انتخاب می کند در واقع سناریو پیشنهادی ما می شود و به صحن شورا ارائه می دهیم و مصوب می شود و در واقع می شود سیاست های کلی بهبود کنکور.

 

ظرف ۶ ماه به یک خط مشی درباره کنکور می رسیم

معاون خط مشی گذاری و راهبری اجرای ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اینکه آیا امکان رسیدن به یک خط مشی و سیاست درباره ساماندهی کنکور درعرض شش ماه با توجه به صحبت های دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وجود دارد، گفت: بله ما می توانیم در عرض شش ماه به یک خط مشی برسیم بسیاری از کارها انجام شده است و ظرف ۲ تا ۳ هفته آینده کارگروه تشکیل می شود و بعد کارگروه چند جلسه فشرده خواهد داشت و ما به سناریویی که می خواهیم می رسیم سپس آن را برای تصویب به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی می بریم.

 

وی تاکید کرد: ساماندهی کنکور به سال ۹۹ نمی رسد چرا که باید یکسری سیاست هایی مشخص شود و اجرایی شدن آن زمان می برد.

 

راه حل اصلاح پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری معلوم است

سوزنچی درباره ساماندهی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری نیز گفت: در حال حاضر فقط تمرکزمان روی ساماندهی کنکور کارشناسی است و دلیل این است که حل مساله پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری کار خاصی نیست، راه حل آن معلوم است کافی است در بخش کارشناسی ارشد یک بخشی از پذیرش در اختیار دانشگاه ها باشد، کلی از مساله حل می شود و در بخش دکتری بسیاری از مسائل حل شده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------