رئیس دانشگاه اصفهان تاکید کرد؛ ضرورت ساماندهی و ادغام سهمیه ورود به دانشگاه‌ها



اخبار,اخبار دانشگاه,سهمیه ورود به دانشگاه‌ها
رئیس دانشگاه اصفهان بر ضرورت ساماندهی سهمیه ورود به دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: این موضوع به هیچ عنوان به معنای حذف سهمیه خاص نیست بلکه هدف ساماندهی و ادغام برخی سهمیه‌ها مد نظر است.

دکتر هوشنگ طالبی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب بر ضرورت ساماندهی سهمیه‌های ورود به دانشگاه‌ها تاکید و اظهار کرد: در حال حاضر موضوع اعمال سهمیه‌های متعدد و مختلف برای پذیرش دانشجو، یکی از دغدغه‌های دانشگاه به شمار می‌رود چرا که تنوع این سهمیه‌ها بسیار زیاد شده است. البته در نشست اخیر روسای دانشگاه‌های برتر رئیس سازمان سنجش گزارشی در خصوص پذیرش براساس سهمیه‌ها ارائه داد.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شایسته سالاری و شایسته گزینی یکی از دغدغه‌ها در کشور است، تصریح کرد: کسانی که صلاحیت‌های علمی بیشتری دارند باید بتوانند از صندلی ‌های دانشگاه‌ها استفاده کنند. البته این موضوع به معنای حذف سهمیه‌ها نیست بلکه بیشتر منظور ساماندهی سهمیه‌ها است اگرچه بسیاری از سهمیه‌ها می‌توانند ادغام شوند و یا درصد آن کم شود و یا این که مکانیزم‌هایی اندیشیده شود تا در عین حال که سهمیه‌ها به افرادی که واجد حق هستند داده شود سیاستی اتخاذ شود که لطمه‌ای نیز به کیفیت علمی و آموزشی کشور وارد نشود.

 

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در ساماندهی سهمیه‌ها به هیچ عنوان حذف سهمیه‌ها مطرح نیست، خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاه‌ها به اندازه‌ای به یکدیگر اتفاق نظر دارند که بتوانند این موضوع را با اعضای شورای انقلاب فرهنگی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح کنند تا آنها متقاعد شوند که وضعیت فعلی وضعیت خوبی نیست و لطمه به کشور می‌زند.

 

وی تاکید کرد: اگر دانشجویی با رتبه 12 و 14 هزار در کنار دانشجویی که رتبه زیر هزار کنکور را کسب کرده است قرار بگیرد و یا این که در کنار یک دانشجوی با رتبه 6 یا 7 هزار، دانشجویی با رتبه 70 یا 80 هزار قرار بگیرد در صورتی که دانشجوی ضعیف نتواند با دانشجویان دیگر رقابت کند، به نوعی دچار دلسردی و افسردگی خواهد شد و اگر هم نتواند گام به گام دانشجویان برتر پیش برود مشروط یا اخراج می‌شود این سرانجام خوبی برای دانشجویان ضعیفی که صرفا با سهمیه وارد دانشگاه شده‌اند، نخواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------