امتحانات دانشگاه اصفهان، به صورت غیرحضوری برگزار می شود



اخبار,اخبار دانشگاه,دانشگاه اصفهان
معاون دانشگاه اصفهان گفت: امتحانات دانشگاه اصفهان، درصورت مساعد نشدن شرایط برای برگزاری حضوری، از تاریخ پنجم تیرماه به صورت غیرحضوری و از طریق شیوه‌های مختلفی که در اطلاعیه دانشگاه اعلام شده است برگزار خواهد شد.

یوسف شاقول در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: امتحانات دانشگاه اصفهان، به صورت غیرحضوری و از طریق شیوه‌های مختلفی که در اطلاعیه دانشگاه اعلام شده است، مثل مستمر بودن، ارائه تکالیف و موارد کلاسی برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: همچنین ممکن است بخشی از دروس نیز برای امتحانات پایانی باقی بماند که با تخصیص بودجه‌بندی از طرف هر استاد، امتحانات پایانی نیز از تاریخ پنجم تیرماه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

 

شاقول گفت: معاونت آموزشی دانشگاه اصفهان وظیفه اطلاع‌رسانی در رابطه با شرایط کلی برگزاری امتحانات را داشته و جزئیات برگزاری هر امتحان بر عهده استاد هر درس است.

 

معاون آموزشی دانشگاه اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: در تدارک این هستیم که با استفاده از سامانه‌های مختلف، اساتیدی که تمایل دارند، به صورت آزمایشی یک نمونه امتحان مجازی برای دانشجویان خود برگزار کنند تا استاد و دانشجو با شرایط برگزاری امتحان مجازی، بیشتر از قبل آشنا شوند.

 

شاقول در رابطه با مسائل امنیتی امتحانات مجازی دانشگاه اصفهان گفت: پیش‌بینی‌های امنیتی برای برگزاری امتحانات صورت گرفته است، اما به هرحال زمانی که ما امکان برگزاری امتحانات را به صورت حضوری نداریم، باید با توجه به وضعیت امتحانات غیر حضوری امنیت امتحانات را برقرار کنیم.

 

وی در این‌باره افزود: بیشترین نقش در این رابطه، تعهد اخلاقی است که دانشجویان دانشگاه اصفهان نسبت به این موضوع خواهند داشت و همکاران ما در حال بررسی همه جوانب امنیت این آزمون‌ها هستند.

 

معاون آموزشی دانشگاه اصفهان گفت: چون نوع درس و نحوه ارائه هر درس و رشته در دانشگاه متفاوت است، معاونت آموزشی دانشگاه هیچ‌گونه الزامی در بودجه‌بندی امتحانات پایانی قرار نداده و این موضوع را کاملاً به اساتید هر درس واگذار کرده است.

 

شاقول در خصوص نحوه برگزاری کلاس‌های عملی اظهار داشت: دروس عملی در رشته‌های مختلف دارای ماهیت متفاوتی هستند. مثل درس آزمایشگاهی، درس مرتبط با سایت کامپیوتر، درس ورزشی و موارد دیگر.

 

وی ادامه داد: تعداد کمی از این دروس به تشخیص استاد به صورت مجازی و غیرحضوری اجرا خواهند شد و در غیر این صورت باید منتظر بمانیم برای زمانی که امکان حضور در دانشگاه مهیا شود و پس از آن، طی هماهنگی با دانشکده‌ها کلاس‌های عملی به صورت فشرده برگزار خواهد شد.

 

معاون آموزشی دانشگاه اصفهان در پایان گفت: لازم به ذکر است اگر این مورد نیز امکان‌پذیر نشد، "در صورت نبود منع قانونی" می‌توان درس را به صورت ناتمام قرار داد تا ترم بعد گروه‌های آموزشی آن را در میان درس‌های ترم جدید لحاظ کنند و در صورتی که هیچ کدام از طرح‌های ارائه شده قابل اجرا نباشد، درس به صورت عمومی برای دانشجویان حذف موجه خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------