سوالات عمومی از کنکور حذف خواهد شد



کنکور،اخبار کنکور،خبرهای کنکور
علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تغییر روش برگزاری کنکور از سال ۱۴۰۱ در صورت تایید طرح پیشنهادی خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و عضو شورای عالی انقلاب اسلامی با حضور درباره «در انتهای الوند» درباره برنامه‌های پیش روی آموزش و پرورش پیرامون حذف کنکور در سال‌های آینده و تغییر در نحوه برگزاری آن توضیحاتی را ارایه داد. 

 

منادی سفیدان درباره تغییرات کنکور و برنامه‌های جدید وزارت آموزش و پرورش، گفت: کنکور ماجرای پیچیده‌ای دارد و سال‌ها در مقاطع مختلف در مجلس شورای اسلامی، شورای انقلاب فرهنگی قانون آن مورد بررسی قرار داد. 

 

وی ادامه داد: مباحثی مانند مافیا کنکور، شرایط آن و بحث عدالت آموزشی و سایر این موارد، در صورتی خواهد بود که کنکور و ضوابط آن ساماندهی شود. 

 

منادی سفیدان به بررسی ۶ ماده از ۱۲ ماده طرح پیش رو که هفته گذشته مورد بررسی قرار گرفته است، پرداخت و افزود: تغییراتی که در سال‌های آینده در اولویت قرار می‌گیرد، تاثیر معدل در سوابق تحصیلی است که اگر با این طرح موافقت شود و اجرایی شود، از سال ۱۴۰۱ معدل دیپلم در کنکور ۴۰ درصد تاثیر مثبت دارد و به این معناس که اگر در کنکور این معدل به دانش آموز کمک کند و مثبت باشد تاثیر خواهد داشت، ولی اگر تاثیر منفی داشته باشد، معدل کنار گذاشته خواهد شد. 

 

او ادامه داد: از سال ۱۴۰۲ به صورت جدی سوابق حرفه‌ای دوره دوم متوسطه که سال یازدهم و دوازدهم است، تاثیرمستقیم دارد که سال یازدهم ۲۰ درصد، سال دوازدهم ۴۰ درصد و در مجموع ۶۰ درصد مجموع کل نمره یک دانش آموز را در امتحان تشکیل می‌دهد و ۴۰ درصد باقی مانده سوالات تخصصی خواهد بود و سوالات عمومی حذف خواهد شد. 

 

او به تعریف کلی از کنکور اشاره کرد و افزود: کنکور به معنای برگزاری آزمون از دروس سه سال آخر متوسطه دوم؛ یعنی سوالات تخصصی دوره دهم، یازدهم و دوازدهم و ۶۰ درصد دروس عمومی و اختصاصی سال یازدهم و دوازدهم خواهد بود. 

 

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تخصصی شدن سوالات کنکور، سطح سوالات سخت‌تر خواهد شد یا خیر؟ بیان کرد: اگر سوالات سخت باشد برای همه خواهد بود؛ عدالت آموزشی بحث مهمی است و برنامه ما این است که زیرساخت‌های نظام آموزش و پرورش برای همه یکسان اجرا شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------