ارزان ترین دانشگاه های خصوصی ترکیه



ارزان ترین دانشگاه های خصوصی ترکیه

 

اغلب دانشگاه‌ های خصوصی کشور ترکیه، کیفیت آموزشی بالایی دارند و اکثرا مورد تایید وزارت علوم می باشند. این دانشگاه های خصوصی مناسب دانشجویانی هستند که نمی‌خواهند در آزمون‌های ورودی مثل SAT و YOS شرکت کنند. خوشبختانه در دانشگاه های خصوصی ترکیه رشته های زیادی ارائه می شوند و دانشجویان می توانند در رشته مورد نظر خود با کمترین بودجه تحصیل کنند. دانشگاه هایی مانند باهچه شهیر، باشکنت، مدیپول، دانشگاه ایدین، کادیر هاس، اسکودار و ایستینیه تنها برخی از بهترین و ارزان ترین دانشگاه های خصوصی ترکیه محسوب می شوند. البته شهریه این دانشگاه ها کمی با یکدیگر متفاوت است و عواملی زیادی مانند نوع رشته مورد نظر روی شهریه تحصیلی شما تاثیر خواهد گذاشت.

 

توصیه می شود در ادامه مقاله نیز همراه ما باشید تا به طور کامل با ارزان ترین دانشگاه‌ های خصوصی ترکیه آشنا شوید. همچنین در آخر درباره دانشگاه های خصوصی مورد تایید ایران در ترکیه نیز اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهیم. امید است که این اطلاعات برای شما مفید واقع شوند.

 

شهریه دانشگاه های خصوصی ترکیه چقدر است؟

پاسخ به این سوال که شهریه دانشگاه های خصوصی ترکیه چقدر است؛ کمی پیچیده خواهد بود چرا که عوامل زیادی روی شهریه دانشگاه ها تاثیر می گذارند و این شهریه ها بسیار متغیر می باشند. اما به طور کلی شهریه سالانه ارزان ترین دانشگاه‌ های خصوصی ترکیه بین ۴ هزار تا ۲۹ هزار دلار تخمین زده می شود. به عنوان مثال شهریه دانشگاه باشکنت ترکیه بین ۴۴۰۰ تا ۷۱۰۰ دلار می باشد. برای تحصیل در دانشگاه ایدین نیز باید حدودا سالانه بین ۴۵۰۰ تا ۶ هزار دلار پرداخت کرد. البته برای تحصیلات تکمیلی، شهریه این دانشگاه حدودا ۵ هزار تا ۸ هزار دلار تخمین زده می شود. توجه داشته باشید که این قیمت ها حدودی هستند و برای هر رشته تحصیلی متفاوت خواهند بود.

 

در مجموع ترکیه با دانشگاه های معتبر و متنوع خود امروزه به یکی از کشورهای عالی برای ادامه تحصیل تبدیل شده است. دانشگاه هایی نظیر باهچه شهیر، باشکنت، مدیپول و ایدین استانبول از جمله دانشگاه هایی هستند که به دانشجویان امکانات عالی و برنامه های تحصیلی باکیفیت و متنوعی ارائه می دهند. همچنین از آنجایی که دارای شهریه های بسیار معقول و کمی هستند برای تمامی دانشجویان مناسب می باشند. برای اخذ پذیرش در چنین دانشگاه هایی از مجموعه های مهاجرتی و تحصیلی کاربلد مانند ست اسکول کمک بگیرید. این مجموعه از افراد متخصص و تیم آموزشی قوی تشکیل شده است تا آرزوی شما را برای پذیرش در یکی از دانشگاه های معتبر خارجی برآورده سازد.

 

باهچه شهیر یکی ارزان ترین دانشگاه‌ های خصوصی ترکیه

 

شهریه دانشگاه های خصوصی ترکیه ۲۰۲۴

شهریه ارزان ترین دانشگاه‌ های خصوصی ترکیه به عواملی مانند طول دوره تحصیل، رشته و زبان تحصیل بستگی دارد. شهریه دانشگاه های خصوصی ترکیه ۲۰۲۴ نیز به این عوامل بستگی دارد و بسیار متغیر می باشد. به عنوان مثال رشته های پزشکی و پیراپزشکی شهریه بسیار زیادی در دانشگاه های خصوصی ترکیه دارند. البته در مواردی شهریه رشته های مهندسی بیشتر می شود. به عنوان مثال شهریه دانشگاه ایدین استانبول ترکیه برای رشته های پزشکی حدودا ۶ هزار دلار و برای رشته های مهندسی تقریبا ۱۷۰۰ دلار است. این در حالی است که شهریه دانشگاه آجی بادام برای رشته های پزشکی ۶۸۰۰ دلار اما برای رشته های مهندسی ۸ هزار دلار می باشد.

 

شهریه رشته های پزشکی، مهندسی، پرستاری و معماری در دانشگاه مدیپول استانبول نیز به ترتیب ۸۴۰۰، ۴۱۰۰، ۳۳۵۰ و ۴۰۰۰ دلار در نظر گرفته می شود. دانشگاه باشکنت ترکیه نیز برای رشته معماری و پرستاری ۴۹۰۰ دلار، رشته پزشکی ۷۵۰۰ دلار و رشته مهندسی ۵۳۰۰ دلار شهریه می گیرد. شهریه برخی از رشته های گوناگون دانشگاه باهچه شهیر نیز به صورت زیر باشد:

 

• رشته پرستاری سالانه دو هزار دلار

• رشته های مدیریتی و ارتباطاتی سالانه ۶۶۰۰ دلار

• رشته های پزشکی سالانه ۵۵۰۰ دلار

• رشته های مهندسی سالانه ۷۰۰۰ دلار

 

البته توجه داشته باشید که تمامی این ارقام تقریبی هستند و موارد زیادی ممکن است روی این شهریه ها تاثیر بگذارند. برای کسب اطلاعات دقیق تر درباره شهریه دانشگاه های خصوصی ترکیه ۲۰۲۴ بهتر است با خود دانشگاه مورد نظر یا شرکت های مهاجرتی و تحصیلی در ارتباط باشید.

 

دانشگاه ایدین یکی از ارزان ترین دانشگاه‌ های خصوصی ترکیه

 

ارزان ترین دانشگاه ترکیه مورد تایید وزارت علوم

ارزان ترین دانشگاه ترکیه مورد تایید وزارت علوم، دانشگاه هایی نظیر آجی بادام، باهچه شهیر، باشکنت، ایدین استانبول، مدیپول و یدی تپه می باشند. با تحصیل در دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم می توانید در ایران نیز با مدرک معتبر خود مشغول به کار شوید. به طورکلی ۱۷ دانشگاه ترکیه مورد تایید وزارت علوم و بهداشت هستند که تعدادی از آنها خصوصی می باشند. در ادامه همراه ما باشید تا درباره دانشگاه های نام برده، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

دانشگاه آجی بادام یک دانشگاه پزشکی و پیراپزشکی بوده که یکی از ارزان ترین دانشگاه های خصوصی ترکیه محسوب می شود. این دانشگاه کاملا مورد تایید وزارت علوم است. دانشگاه باشکنت (Başkent) نیز دارای دانشکده های علوم بهداشتی، پزشکی و علوم تجربی می باشد. این دانشگاه یکی از بزرگترین و مجهزترین دانشگاه های خصوصی ترکیه است که شهریه چندان بالایی ندارد. در دانشگاه باهچه شهیر ترکیه (BAU) نیز رشته های متنوعی همچون علوم ارتباطات، پزشکی، پیراپزشکی، علوم تربیتی، داروسازی، انواع مهندسی ها و ... تدریس می شوند. این دانشگاه بورسیه های گوناگونی برای دانشجویان خود در نظر میگیرد.

 

دانشگاه آیدین استانبول که رشته های متنوعی دارد برای تحصیل دانشجویان خارجی بسیار مناسب می باشد چرا که تمرکز اصلی این دانشگاه روی یادگیری زبان دانشجویان است. دانشگاه مدیپول نیز یکی از ارزان ترین دانشگاه های ترکیه محسوب می شود که تمامی رشته های تحصیلی را پوشش می دهد. این دانشگاه از دانشکده های زیادی با امکانات بی نظیری تشکیل شده است. مدیپول مدارس فنی حرفه ای نیز دارد که شامل مدرسه های زیر می شود:

 

• مدرسه حرفه ای دادگستری

• مدرسه حرفه ای خدمات درمانی و بهداشتی

• مدرسه حرفه ای دانشگاه مدیپول در شهر آنکارا

 

مدیپول یکی از ارزان ترین دانشگاه‌ های خصوصی ترکیه

 

دانشگاه های خصوصی مورد تایید ایران در ترکیه

در این بخش از مقاله فهرستی از دانشگاه های خصوصی مورد تایید ایران در ترکیه را تهیه کردیم تا درباره موسسات گفته شده، خلاصه جامعی داشته باشید. به این ترتیب ارزان ترین دانشگاه های خصوصی ترکیه که مورد تایید وزارت علوم هستند؛ عبارتند از:

 

• دانشگاه مدیپول ترکیه (Istanbul Medipol University)

• دانشگاه باهچه شهیر ترکیه (Bahçeşehir)

• دانشگاه باشکنت ترکیه (Başkent)

• دانشگاه ایدین استانبول ترکیه (Aydin University)

• دانشگاه آجی بادام ترکیه (Acibadem University)

• دانشگاه یدی تپه استانبول ترکیه (Yeditepe University)

• دانشگاه کوچ ترکیه (Koç University)

 

این دانشگاه ها نسبت به خدماتی که ارائه می دهند و مزایایی که دارند؛ بهترین موسسات خصوصی می باشند. برای پذیرش در دانشگاه های خصوصی ترکیه نیز باید معدل قابل قبولی داشته باشید و تنها با پرداخت شهریه های مربوطه قادر به اخذ پذیرش نخواهید بود. البته همانطور که می دانید فرق این دانشگاه ها با موسسات دولتی در این است که آزمون ورودی ندارند.

 

در آخر نیز دقت کنید که دانشگاهی که مورد تایید وزارت علوم می باشد ممکن است مورد تایید وزارت بهداشت نباشد. به این ترتیب بهتر است در دانشگاه هایی که مورد تایید وزارت بهداشت برای رشته های پزشکی و پیراپزشکی نیستند؛ تحصیل نکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه نیز حتما با موسسات و مجموعه های مهاجرتی و تحصیلی خوب مانند ست اسکول در ارتباط باشید. ست اسکول به شما کمک می کند تا در دانشگاه های مورد تایید ایران در ترکیه تحصیل کنید. این مجموعه خدمات بی نظیری به شما ارائه خواهد داد.

 

جمع بندی

ارزان ترین دانشگاه های خصوصی ترکیه که در این مقاله نام برده شدند از موسساتی بودند که مورد تایید ایران هستند و کیفیت آموزشی بی نظیری دارند. این دانشگاه ها با اینکه دولتی نیستند اما سطح آموزشی بالایی دارند و در رتبه بندی های جهانی نیز دارای جایگاه خوبی هستند. همچنین دانشگاه های خصوصی ترکیه نسبت به موسسات دولتی این کشور، بورسیه های متنوع و زیادتری برای دانشجویان در نظر میگیرند.

 

شما از طریق این بورسیه ها می توانید هزینه های خود را به شدت کاهش دهید. دانشجویانی که نمره های بسیار خوبی در طول تحصیل کسب کنند؛ بورسیه های بیشتری نیز می گیرند. در صورتی که در آزمون های مرتبط با زبان انگلیسی یا ترکی نیز نمره خوبی داشته باشید؛ شامل بورسیه می شوید. حتی اگر یکی از بستگان نزدیک شما هم در همان دانشگاه تحصیل کند؛ بورسیه به شما تعلق خواهد گرفت. در مجموع ارزان ترین دانشگاه های خصوصی ترکیه با اینکه شهریه مناسبی دارند اما باز هم به دانشجویان خود بورسیه های گوناگونی می دهند.

 

این دانشگاه های معتبر و با ارزش برای دانشجویان خارجی فرصت بی نظیری هستند تا بتوانند با کمترین هزینه در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند. به این ترتیب این فرصت را از دست ندهید. همچنین مجموعه SAT School را به عنوان یکی از موفق ترین موسسات اخذ پذیرش دانشگاه و تحصیل در ترکیه فراموش نکنید. این مجموعه مشاوره ها و آموزش های گوناگونی ارائه می دهد. همچنین برای شما کلاس ها و دوره های مختلفی برگزار می کند. در آخر امید است درباره ارزان ترین دانشگاه های خصوصی ترکیه اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024