دفترچه راهنمای ثبت نام در کنکور ۹۸ منتشر شد



اخبار,اخبارکنکورودانشگاه,کنکور ۹۸

راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری ورود به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی سال ۱۳۹۸ منتشر شد.

به گزارش مهر،  راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری ورود به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی سال ۱۳۹۸ حاوی اقدامات قبل از ثبت نام، جدول زمانی مراحل آزمون، شرایط عمومی و اختصاصی، مدرک تحصیلی لازم برای شرکت در آزمون سراسری، انتخاب گروه آزمایشی، نحوه شرکت دانشجویان انصرافی، تعیین وضعیت نظام وظیفه و مدارک لازم برای استفاده از سهمیه ها منتشر شد.

داوطلبان همچنین می توانند نحوه تکمیل تقاضانامه اینترنتی، دریافت کد رهگیری، اقدامات پس از ثبت نام و امکان ویرایش و تصحیح فرم ثبت نام را در این راهنما مشاهده کنند.

در این راهنما مطالبی در زمینه آشنایی با دوره های تحصیلی، شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در آزمون سراسری، مقررات وظیفه عمومی، ضوابط استفاده از سهمیه ها، شرایط ثبت نام اتباع خارجی، آشنایی با آزمون های عمومی و اختصاصی، دروس و کتابهای منبع سؤالات کلیه نظام های آموزشی و شرایط و ضوابط اختصاصی پذیرش دانشجو در دوره های مختلف درج شده است.

با توجه به اینکه در کنکور سال ۹۸ دو نوع سئوال طرح می شود داوطلبان کنکور سراسری باید بخش مربوط به آزمون های عمومی و اختصاصی را با دقت مطالعه کنند.

بر اساس مصوبات جلسه دوازدهم در تاریخ ۱۷ تیر ۹۷ و جلسه سیزدهم در تاریخ ۲۶ شهریور ۹۷ شورای سنجش و پذیرش دانشجو، در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸، سنجش با دو آزمون جداگانه (دو مجموعه سوال) مطابق موارد ذیل انجام می شود، ضمنا از مباحث مشترک دو نظام آموزشی قدیم و جدید ۶-۳-۳ سؤال یکسان طرح خواهد شد.

یک آزمون (یک مجموعه سؤال) برای دانش آموزان نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی یا نظام قدیم.

یک آزمون (یک مجموعه سؤال) برای دانش آموزان نظام جدید ۶-۳-۳.

داوطلبان با توجه به اینکه فارغ التحصیل نظام سالی واحدی، یا ترمی واحدی، یا نظام قدیم و یا نظام آموزشی جدید هستند لزوما باید در آزمون مربوط به نظام آموزشی که در آن فارغ التحصیل شده اند، شرکت کنند.

نمرات دو گروه داوطلبان در هر دو مجموعه نظام های آموزشی تراز شده و گزینش به صورت رقابتی بر اساس نمره کل نهایی در زیرگروه مربوطه و سایر شرایط و ضوابط آزمون سراسری انجام می شود.

به عبارت دیگر ظرفیت مجزا برای داوطلبان نظام سالی واحدی، ترمی واحدی، نظام قدیم و یا نظام جدید ۶-۳-۳ تخصیص داده نمی شود.

مواد آزمون عمومی سوالات دروس عمومی در سطح اطلاعات علمی کتاب های مربوط به هر نظام آموزشی برای دانش آموزان نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی یا نظام قدیم و یا نظام جدید آموزشی ۶-۳-۳ طرح می شود.

مواد آزمون و اهمیت (ضریب) هر یک از آنها در جدول شماره ۱ و کتاب های منبع طرح سوال در جداول مربوطه راهنمای ثبت نام آمده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------