سوابق تحصیلی به میزان ۵۰ درصد در کنکور ۱۴۰۳ تاثیر دارد



کنکور 1403،اخبار علمی،خبرهای علمی
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سوابق تحصیلی به میزان ۵۰ درصد در آزمون سراسری ۱۴۰۳ تاثیر دارد.

ابوالقاسم اکبری در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اثرگذاری ۵۰ درصدی سابقه تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: امسال، برگزاری آزمون‌های نهایی متوسطه دوم، کار بزرگ آموزش و پرورش استان بود که با همت معلمان، مدیران و کادر اداری به ویژه مجموعه سنجش و پایش کیفیت آموزشی انجام شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تحلیل نمرات آزمون‌های نهایی و بررسی علل رشد و افت دانش آموزان را ضروری دانست و افزود: با همکاری استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سایر دستگاه‌های اجرایی و اداری، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ هم امتحانات نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در موعد مقرر با حداکثر توان و مراقبت‌های لازم برگزار می‌شود.

 

وی کیفیت بخشی به آموزش را محور فعالیت‌های اداره اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: برای برگزاری هر آزمون نهایی در استان، امکانات لازم در سطح کنکور سراسری مهیا و این امتحانات برگزار شد.

 

اکبری نقش کارشناسان سنجش و پایش کیفیت آموزشی در اجرا، ارزیابی و تحلیل آزمون‌ها را حیاتی دانست و افزود: به‌روزرسانی دانش و تأمین تجهیزات در پیشبرد برنامه آزمون‌ها، مورد توجه آموزش و پرورش شهرستان‌ها است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------