مشکل اخلاقی، شاکی خصوصی یا تروج خشونت؛ بالاخره کدام یک را علت اخراج اساتید بدانیم؟!



 جنجال اخراج اساتید, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه
جنجال اخراج اساتید همچنان ادامه دارد و جالب اینکه مسئولان نیز هر روز از علت جدیدی برای توجیه این تصمیم سخن به میان می آورند، به عنوان مثال روز گذشته مقیمی رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملا مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت مشکلات اخلاقی و داشتن شاکی ممانعت به عمل آمده است، ولی در رسانه‌ها مدعی می‌شوند که قطع همکاری آنها به علت مسائل سیاسی بوده است!

 به گزارش نواندیش؛این ادعا در حالی مطرح شده که جناب مقیمی هیچ جزئیاتی از شاکیان خصوصی و مشکلات اخلاقی ادعا شده ارائه نداده است و ادعای وی به نظر حتی در بین حامیان این تصمیم هم جایگاهی ندارد. به عنوان مثال روزنامه ایران، رسانه رسمی دولت در حمایت از این اقدام نوشت: قطع همکاری با معدودی از اساتید پیمانی که در اجرای قوانین حاکم بر جذب اعضای هیأت علمی و مراعات استانداردهای علمی – پژوهشی و البته در معدود مواردی نیز برای جلوگیری از تکرار رویه خشونت‌بار و ترویج درگیری در حوادث سال گذشته، بهانه این هیاهوگری و اتهام‌زنی شده است و به این ترتیب مدعیان دفاع از آزادی و غیرامنیتی بودن دانشگاه، آن را وجه‌المعامله مطامع سیاسی خود قرار داده‌اند.

 

پیش تر اما روزنامه کیهان نیز در مطلبی متفاوت با دفاع از این تصمیم نوشته بود: چند تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها که در جریان اغتشاشات پائیز سال گذشته نه فقط از اغتشاشات و اغتشاشگران حمایت کرده بودند بلکه در پاره‌ای از موارد با اراذل و اوباش اغتشاشگر در جنایت علیه مردم مظلوم این مرز و بوم همراه بوده‌اند، از دانشگاه اخراج شده‌اند. این کمترین و پیش‌پا افتاده‌ترین مجازات در مقابل اقدامات پلشت و غیر‌انسانی آنهاست.

 

حال اگر با وجود همه این ها رئیس دانشگاه تهران همچنان اصرار دارد که تصمیم فوق به خاطر مسائل اخلاقی و وجود شاکی خصوصی بوده بهتر است برای روشن شدن افکار عمومی جزئیات این مسائل و همچنین شاکیان را روشن سازد.

 

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------