آخرین اخبار کنکور و دانشگاه

آزمون های مهم 1404،اخبار کنکور،خبرهای کنکور

اعلام زمان ثبت‌نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴

برنامه زمانی ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های سراسری کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی ویژه دانشگاه فنی حرفه‌ای…

زمان کنکور 98 دانشگاه‌ها هیچ تغییری نمی کند



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور

 

کمتر از یک ماه و 15 روز دیگر آزمون سراسری دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، تا یک میلیون و 118 هزار داوطلب دانشگاه‌ها سیزدهم و چهاردهم تیرماه بخت خود را در آزمون 98 دانشگاه‌ها امتحان کنند. با این حال خبرهایی از سوی نمایندگان مجلس می‌رسد که آنها بر سر زمان برگزاری چهل و نهمین ماراتن کنکور دانشگاه‌ها نظراتی مخالف وزارت علوم و سازمان سنجش دارند. مسأله اصلی مخالفان آزمون 98 دانشگاه‌ها هم دانش‌آموزان مناطق سیل زده است.

 

برخی از نمایندگان مجلس بر این باورند که دانش‌آموزان این مناطق آمادگی روحی و روانی ندارند تا در آزمون سرنوشت ساز کنکور شرکت کنند. البته گروه دیگری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور خواهان تعویق آزمون سراسری دانشگاه‌ها شدند.

 

در نامه نمایندگان مجلس آمده بود: دانش‌آموزان مناطق سیل زده در آستانه کنکور هستند اما باتوجه به آسیب‌هایی که دیدند، شرایط مناسبی جهت حضور در کنکور ندارند و البته اخذ نتایج مناسب برای آنها در چنین شرایطی متصور نیست، لذا خواهشمند است با توجه به شرایط خاص اکثر استان‌های کشور دستور فرمایید نسبت به تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری به مدت 3 ماه اقدام شود.همچنین هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک نیز گفته است، طرح دوفوریتی از سوی نمایندگان برای تعویق کنکور در سال‌جاری تدوین شده است. طرح با بیش از ۲۰ امضا تقدیم هیأت‌رئیسه مجلس شده است و در نوبت بررسی جلسه علنی قرار دارد.

 

با این حال خبرهای مختلف درباره تغییر آزمون سراسری 98 دانشگاه‌ها موجب سردرگمی داوطلبان این آزمون شده است تا جایی که وزیر آموزش و پرورش در حساب کاربری خودش نوشت: با وزیر علوم مجدداً صحبت کردم تا سهمیه‌ای خاص برای دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده بدون آن‌که ظرفیت پذیرش برای سایرین کاهش یابد، اختصاص دهد. امیدوارم بزودی این تصمیم اطلاع‌رسانی شود و این نگرانی هم از فرزندان عزیزم در مناطق سیل‌زده مرتفع شود. سید محمد بطحایی تأکید کرد: در خصوص تعویق زمان آزمون سراسری اگرچه نظر آموزش و پرورش به دلیل رعایت شرایط خاص دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده مثبت است ولی کارشناسان وزارت علوم، اجرای این پیشنهاد را موجب اختلال در شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها می‌دانند.

 

به هرحال با توجه به این‌که سیل امسال نه تنها هزاران میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت، بلکه سازمان سنجش آموزش کشور را هم با حاشیه‌های بسیاری همراه کرده است. سازمانی که به گفته معاونش تمام برنامه‌ریزی‌های خود را برای برگزاری آزمون از یک سال قبل انجام داده و هیچ شرایطی نمی‌تواند تاریخ برگزاری این آزمون‌ها را تغییر دهد. حسین توکلی با اشاره به این‌که زمان آزمون 98 دانشگاه‌ها به هیچ عنوان تغییر نمی‌کند به خبرنگار «ایران»، گفت: سازمان سنجش بارها اعلام کرده است که داوطلبان فریب سایت‌های جعلی را نخورند چرا که زمان آزمون کارشناسی دانشگاه‌ها به هیچ عنوان تغییر نمی‌کند و این آزمون تیرماه برگزار می‌شود.

 

وی تأکید کرد: اگر سازمان سنجش زمان کنکور سراسری را به تعویق بیندازد در زمان اعلام نتایج با مشکل مواجه می‌شویم و ممکن است اعلام نتایج در اواخر شهریور ماه انجام شود که داوطلبان برای شروع کلاس‌ها در اول مهرماه به مشکل برمی خورند. همچنین این تغییر بسیار هزینه بر و زمان بر است. با این حال وزارت علوم درباره سهمیه‌بندی مناطق سیل زده اقداماتی انجام داده است و معمولاً وزارت کشور تعریف می‌کند کدام مناطق سیل‌زده هستند و ما هم طبق این تعریف سهمیه را اعمال می‌کنیم.

 

 

ایران/هدی هاشمی

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------