طراحی سوالات جداگانه برای نظام قدیمی‌ها در کنکور امسال



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
بر اساس مصوبه سال ۹۷ شورای سنجش و پذیرش دانشجو، برای داوطلبان نظام قدیم و جدید کنکور سراسری سال ۹۸ دو مجموعه سوال طراحی شده است.

 به گزارش ایرنا، به این ترتیب داوطلبان کنکور نظام قدیم و نظام جدید در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه ۹۸ با دو مجموعه سوال مواجه می‌شوند و به سوالات کنکور ۹۸ پاسخ می‌دهند.

 

این آخرین سالی است که برای داوطلبان نظام قدیم یک مجموعه سوال مجزا از داوطلبان نظام جدید طراحی شده است و از سال آینده نظام قدیمی‌ها هم باید به سوالات نظام جدید پاسخ دهند.

 

در کنکور سراسری ۹۸ میزان تأثیر سوابق تحصیلی حداکثر ۳۰ درصد با تأثیر قطعی اعمال می‌شود.

 

دانش آموزان نظام جدید آموزشی ۳-۳-۶ (پایه دوازدهم) که تا پایان شهریور ماه امسال موفق به دریافت دیپلم شده باشند، افراد دارای گواهینامه پیش دانشگاهی و دیپلم‌های چهارساله نظام قدیم آموزش متوسطه امکان شرکت در کنکور سراسری ۹۸ را دارند.

 

همچنین متقاضیان دارای مدرک کاردانی یا بالاتر که تا شهریورماه امسال دانش آموخته می‌شوند، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

 

بر اساس برنامه زمان بندی شده آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۱۳ تیر ماه، آزمون داوطلبان گروه هنر در بعدازظهر پنجشنبه ۱۳ تیر، آزمون داوطلبان گروه علوم تجربی صبح جمعه ۱۴ تیر و آزمون داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بعدازظهر جمعه ۱۴ تیر ۹۸ در ۳۸۱ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۵۱۸ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.

 

در کنکور سراسری امسال یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کرده‌اند، که از این تعداد ۴۸.۴۱ درصد داوطلبان را نظام قدیمی‌ها تشکیل می‌دهند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------