آخرین اخبار کنکور و دانشگاه

آزمون های مهم 1404،اخبار کنکور،خبرهای کنکور

اعلام زمان ثبت‌نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴

برنامه زمانی ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های سراسری کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی ویژه دانشگاه فنی حرفه‌ای…

تغییرات کنکور و ساماندهی سهمیه‌ها به کنکور ۹۹ نمی‌رسد



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ساماندهی سهمیه ها در کنار کنکور در مرحله مطالعه و بررسی قرار دارد، هر کاری در رابطه با این دو به موازات هم صورت گرفته و برای سال ۹۹ اجرایی نخواهد شد. 

حجت الاسلام سید سعید عاملی در گفتگو با مهر با اشاره به ساماندهی کنکور و سهمیه های آن گفت: ساماندهی سهمیه های کنکور در کنار کنکور در مرحله مطالعه و بررسی است.

 

وی ادامه داد: در خصوص بحث کنکور سال‌ها است که یک موضوع مرتب تکرار می شود و آن هم این است که مثلا عنوان می شود در سال فلان، نظام کنکور کشور تغییر می کند. این موضوع باعث شده فشار سنگینی روی دانش آموز باشد چراکه آینده علمی وی تعیین می شود و تنها یکبار در سال اتفاق می افتد.

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: همه دنبال راه حلی هستند که به صورت عملی مدلی ترسیم شود. درهمین خصوص با مجلس شورای اسلامی، رئیس مجلس و روسای کمیسیون های مربوطه، وزارت علوم رایزنی هایی کرده و امیدوارم به یک مدل منطقی رسیده و اجرایی سازی شود.

 

حجت الاسلام عاملی افزود: در حال حاضر چیزی که درباره آن بحث می کنیم این است که ظرف ۶ ماه آینده این مدل منطقی را جمع بندی کنیم. قرار هم نیست از صفر شروع کنیم چون سابقه مطالعاتی آن وجود دارد.

 

وی افزود: با سازمان سنجش آموزش کشور و ذی نفعان دیگر مانند آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم به یک جمع بندی برسیم، حرف قطعی نمی توانیم بزنیم اما به طورحتم کاری که درباره کنکور و سهمیه ها صورت می گیرد به موازات هم بوده و هیچکدام آنها سال ۹۹ اجرایی نخواهد شد.

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: درحال حاضر دانش آموزان خود را با این مدل تطبیق داده اند و اگر بنا باشد مدل تغییر کند دچار سردرگمی و نگرانی می شوند.

 

وی تأکید کرد: بنابراین بحث و بررسی ما روی کنکور ۹۹ نبوده و بعد از آن می توانیم به یک جمع بندی برسیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------