آخرین وضعیت پرونده کلاهبرداری با عنوان دانشجوی دندانپزشکی شهید بهشتی



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از سیاست جدید دانشگاه در عدم پذیرش دانشجوی ایرانی انتقالی از خارج و ایجاد کالج بین المللی علوم پزشکی شهید بهشتی برای پذیرش دانشجوی غیر ایرانی خبر داد. 

دکتر علیرضا زالی در گفتگو با مهر افزود: من از روزهای ابتدایی که مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را بر عهده گرفتم پرونده های تمام دانشجویان دانشگاه را از سال ۱۳۹۳ تا ابتدای سال ۱۳۹۸ را به کمک حوزه آموزش بررسی کردیم. بین کسانی که ثبت نام شده اند، سامانه سما و آنچه که سازمان سنجش اعلام کرده بود خوشبختانه به هیچ مغایرتی برخورد نکردیم.

 

انتقال ۶۲ دانشجوی ایرانی از خارج به علوم پزشکی بهشتی در مدت ۵ سال

وی افزود: در مورد دانشجویان انتقالی از خارج به داخل کشور نیز در بازه زمانی ۵ سال اخیر در مجموع ۶۲ دانشجو در ۱۲ دانشکده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی منتقل شده اند که در سرانه انتقال سهم ناچیزی بود. این افراد عمدتا در دانشکده های داروسازی، دندانپزشکی، پزشکی، توانبخشی و تغذیه پذیرش شده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اما در مجموع امسال ما کمترین سهم را در انتقال دانشجویان خارج از کشور داشته ایم چرا که اولا این موضوع را منطبق با عدالت آموزشی نمی دانیم. به دلیل اینکه کسانی که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پذیرفته می شوند از نفرات اول و نخبگان کشور هستند. به طور طبیعی دور از عدالت آموزشی است که کسی با گذراندن چند واحد کم در یک دانشگاه غیرمعتبر در خارج از کشور در کنار کسی بنشیند که در رقابت سنگین کنکور را پشت سر گذاشته است.

 

دانشجویان انتقالی از خارج به داخل ارزش افزوده ای از نظر علمی برای دانشگاه ایجاد نمی کنند

وی افزود: نکته دیگر این است که دانشجویان انتقالی از خارج به داخل ارزش افزوده ای از نظر علمی برای دانشگاه ایجاد نمی کنند. ممکن است به ذهن متبادر شود که این افراد کمکی برای بودجه دانشگاه هستند اما بررسی ها من در ۵ سال گذشته نشان می دهد که سهم این افراد در ترمیم بودجه دانشگاه، سهم قابل توجهی نبوده است و ارزشی برای این کار ندارد.

 

زالی خاطرنشان کرد: نکته دیگر این موضوع این است که به دانشگاه در تورنمنت های ملی مانند امتحانات جامع علوم پایه و پیش کارورزی و بورد به شدت آسیب می زند. سیاست فعلی هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی این است که در این زمینه به شدت انقباضی عمل می کند. به جز موارد بسیار استثنایی این فایل اکنون در دانشگاه بسته است.

 

وی گفت: ما اعتقاد داریم که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیشتر از آنکه به دانشجویان ایرانی انتقالی فکر کند به پذیرش دانشجوی بین المللی فکر می کند. یعنی دانشجویانی که ایرانی نیستند و از خارج از کشور برای دانشگاه ما پذیرش می گیرند.

 

گله دانشجویان علوم پزشکی شهید بهشتی درباره دانشجویان انتقالی عدم رعایت عدالت آموزشی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  افزود: اکنون بیشترین گله دانشجویان علوم پزشکی شهید بهشتی درباره دانشجویان انتقالی این است که دانشجوی ایرانی بدون گذراندن کنکور و رقابت عادلانه وارد دانشگاه شده است در صورتی که اگر ما دانشجویانی از قطر، افغانستان، پاکستان و عراق و ملیت غیرایرانی داشته باشد بپذیریم، دانشجویان مشکلی با این موضوع ندارند.

 

ایجاد کالج بین المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای پذیرش دانشجویان غیرایرانی

وی تاکید کرد: تلاش ما این است که به سمت پذیرش دانشجوی خارجی حرکت کنیم. در هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مصوب کرده ایم که در اسرع وقت کالج بین المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ایجاد شود. این کالج از نظر حقوقی، مالی، آموزشی و اداری موسسه ای کاملا مستقل است و میزبان دانشجویان غیرایرانی خواهد بود.

 

زالی یادآور شد: سیاست فعلی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در زمینه انتقال دانشجویان ایرانی از خارج به داخل این است که اعتقادی به این نوع پذیرش نداریم.

 

آخرین وضعیت پرونده کلاهبرداری با عنوان دانشجوی دندانپزشکی شهید بهشتی

وی همچنین درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده فرد کلاهبرداری که خود را دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی معرفی کرده بود گفت: این فرد اصلا دانشجو نبود و پرونده در مراجع امنیتی و قضایی کشور بررسی شد و کار کارشناسی برای آن انجام شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  افزود: این فرد اصلا متعلق به دانشگاه نبود و فرآیند حضورش در دانشکده و هم فرآیند ثبت نام در کلاس ها از مکانیزم جعلی بوده است. حتی صورت جلسات حضور و غیاب که این فرد ارائه داده به این گونه است که برای تمام دانشجویان به صورت مکانیزه و تایپ شده بوده و این فرد پس از امضای استاد اسم خودش را اضافه می کرده است. این نشان می دهد که کاملا از فرآیندی جعلی ورود کرده است.

 

وی یادآور شد: این فرد ابتدا خودش را دانشجوی نخبه معرفی کرد و بعد هم گفت من دانشجوی انتقالی از خارج از کشور هستم اما همانطور که دیدیم همه اینها «فیک» بود. بخش حقوقی دانشگاه از این فرد شکایت کرده است و پرونده در سیستم قضایی در جریان است و درحال پیگیری است.

 

زالی درباره وضعیت کارکنان اهمال کننده در زمینه این کلاهبرداری گفت: برای سه نفر از کسانی که در این زمینه دخیل بودند در زمان مدیریت قبلی دانشگاه، به دادگاه تخلفات اداری معرفی شدند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------