آخرین اخبار کنکور و دانشگاه

آزمون های مهم 1404،اخبار کنکور،خبرهای کنکور

اعلام زمان ثبت‌نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴

برنامه زمانی ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های سراسری کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی ویژه دانشگاه فنی حرفه‌ای…

وزیر علوم: کرونا دوره ها و پروژه های مشترک دانشگاهها با خارج را متوقف کرد



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: هم اکنون می توانیم بگوییم پروژه های مشترک و دوره های مشترک تحصیلی با یک توقف آشکاری رو به رو شده است. 

به گزارش مهر، منصور غلامی امروز در پنجمین نشست دانشگاه های بزرگ ایران و روسیه که به صورت مجازی در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: همکاری همه جانبه علمی و تحقیقاتی ایران و روسیه برای توسعه پایدار، شکوفایی و رونق اقتصاد دانشی و تجاری سازی محصولات علمی و فناورانه بسیار حائز اهمیت است.‌

 

وی افزود: در سال های اخیر شاهد روابط علمی خوبی بین دو کشور ایران و روسیه بودیم و ما اعتقاد داریم ظرفیت های بیشتری برای گسترش این تعاملات وجود دارد.‌ همچنین معتقدیم شرایط خاص حاکم نخواهد نتوانست خدشه ای به همکاری دو جانبه ایران و روسیه وارد کند.

 

وزیر علوم ادامه داد: امروز در حال سپری کردن دوره همه‌گیری کرونا هستیم؛ اگرچه این ویروس فرصت هایی را برای جامعه علمی ایجاد کرده اما چالش های جدیدی را برای دانشمندان به وجود آورده است.

 

غلامی در ادامه تصریح کرد: در دوره شیوع کرونا با کاهش فعالیت های میدانی، آزمایشگاهی و کارگاهی مواجه شدیم که این موضوع سبب می شود در توسعه علوم کاربردی مهندسی فناوری به چالش بخوریم.

 

وی افزود: چنین به نظر می رسد که در این شرایط تبادل علم‌جهانی تحت تاثیر قرار می گیرد و روند نزولی خواهد داشت؛ در این شرایط‌ که صنایع تولیدی، توریسم و رویدادهای ورزشی به آهستگی حرکت می کنند، حوزه دانشگاهی و دانشجویان نیز تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته اند.

 

وزیر علوم در ادامه خاطرنشان کرد: هم اکنون می توانیم بگوییم پروژه های مشترک و دوره های مشترک تحصیلی با یک توقف آشکاری رو به رو شده است و در این شرایط نیاز به بازپروری و برگرداندن به روال عادی احساس می شود.

 

غلامی ادامه داد: اکنون فرصتی به وجود آمده که باید به زیرساخت های علمی کشور برای دوره پساکرونا بیشتر بیاندیشیم و شتاب خوبی نیز داشته باشیم‌.

 

وی در ادامه‌عنوان کرد: دسترسی آزاد اعضای هیات علمی و موسسات علمی در سطح منطقه به دانش تولید شده در هر یک از کشورها، اعتباردهی به مدارک دانشگاه های همکار، توسعه همکاری های دوجانبه و انتقال تجارب مدیریتی می تواند بسترهای خوبی را برای جهش همکاری فراهم کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------