آخرین اخبار کنکور و دانشگاه

آزمون های مهم 1404،اخبار کنکور،خبرهای کنکور

اعلام زمان ثبت‌نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴

برنامه زمانی ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های سراسری کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی ویژه دانشگاه فنی حرفه‌ای…

واکنش سازمان سنجش به اعتراضات داوطلب درباره محدودیت برای پذیرش زنان در دانشگاه‌ها



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه,سازمان سنجش
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه در هیچ دانشگاه و رشته‌ای محدودیتی برای زنان وجود ندارد، از پذیرفته شدن بیش از ۵۳ درصد زنان در کنکور سراسری امسال خبر داد.

 به گزارش ایرنا؛ابراهیم خدایی روز پنجشنبه درباره انتشار برخی اخبار در خصوص محدودیت پذیرش زنان در رشته های کنکور ۹۹، اظهار داشت: به غیر از دانشگاه‌های تک جنسیتی، دانشگاه‌های خاص یا استخدامی چون دانشگاه‌های نظامی در هیچ دانشگاه و رشته ای محدودیت جنسیت وجود ندارد.

 

رییس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: این موارد هم احتیاج به بررسی خیلی دقیق و هوشمندانه ندارد و کافی است دفترچه انتخاب رشته ملاحظه شود که در هیچ دانشگاه و رشته ای محدودیتی برای زنان وجود ندارد و تعجب می‌کنم این مطالب دروغ در مورد محدودیت جنسیت از کدام منبع می‌آید.

 

خدایی با بیان اینکه اعداد و ارقام هم محدودیت پذیرش زنان را در دانشگاه نشان نمی‌دهد، تاکید کرد: در کنکور سراسری امسال بالای ۵۳ درصد زنان پذیرفته شدند و به همین نسبت هم در کنکور شرکت کردند؛ منتشر کنندگان این اخبار، تاریخچه ای را از گذشته می آورند، بهم ربط می‌دهند و مطالبی تهیه می‌کنند که صحت ندارد و و مطالب فضای مجازی و بعضی سایت‌ها در این باره کذب است.

 

وی با بیان اینکه ملاک پذیرش براساس انتخاب و نمره است و عامل جنسیت تاثیری در پذیرش داوطلبان در کنکور ندارد، خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر هر داوطلبی نمره بیشتری داشته باشد در کنکور پذیرفته می شود. انتخاب رشته داوطلبان در گروه‌های آزمایشی متفاوت است، در گروه علوم ریاضی و فنی زنان به نسبت مردان کمتر هستند اما در گروه آزمایشی علوم تجربی تعداد زنان بیشتر است.

 

به گفته رییس سازمان سنجش آموزش کشور، اگر کل ورودی آموزش عالی مثل دانشگاه‌های فنی حرفه ای، جامع علمی کاربردی و رشته‌های بدون آزمون را در نظر بگیریم، در رشته‌های فنی و حرفه ای و جامع علمی کاربردی، نسبت شرکت کنندگان مرد بیشتر است اما در کل، ۵۱ درصد کل ورودی‌های از دیپلم به آموزش عالی را زنان و ۴۹ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

 

در چند روز گذشته برخی اخبار درباره محدودیت‌ها برای پذیرش زنان در رشته‌های دانشگاهی و حذف ظرفیت پذیرش برای آنان منتشر شده بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------