آخرین اخبار کنکور و دانشگاه

آزمون های مهم 1404،اخبار کنکور،خبرهای کنکور

اعلام زمان ثبت‌نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴

برنامه زمانی ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های سراسری کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی ویژه دانشگاه فنی حرفه‌ای…

معرفی رشته‌های دارای بیشترین شانس قبولی توسط نرم افزار سازمان سنجش



 سازمان سنجش, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نرم افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش با استفاده از اطلاعات داوطلبان سال جاری و اطلاعات رشته محل‌های سال گذشته، رشته‌هایی را به آنها معرفی می‌کند که شانس قبولی داوطلب در آن بیشتر است. 

فاطمه زرین آمیزی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۰ تاکید کرد: فرآیند گزینش آزمون سراسری، فرآیندی علمی و مبتنی بر داده، اطلاعات مستند و معتبر است، مشاوران انتخاب رشته در موسسات به طور احتمالی و در بهترین حالت بر اساس اطلاعات تعداد محدودی از داوطلبان سال گذشته نسبت به مشاوره و انتخاب رشته اقدام می کنند.

 

وی با بیان اینکه سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش از روز سه‌شنبه آغاز شده است، اظهار داشت: نرم افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش با استفاده از اطلاعات داوطلبان سال جاری و اطلاعات رشته محل‌های سال گذشته همچنین با رعایتی شرایط و ضوابط، رشته هایی را معرفی می کند که شانس قبولی داوطلب در آن بیشتر است.

 

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: نرم افزار انتخاب رشته در اولین گام پس از ورود داوطلب، اطلاعات کلی، اصول و مبانی استفاده از سیستم را نمایش داده و پس از آن حداکثر تا ۳۰۰ رشته محل را به داوطلب نمایش می دهد. در رشته های ارایه شده تا حدودی از بالا به پایین شانس قبولی افزایش می یابد.

 

زرین آمیزی در ادامه این گفت و گو با اشاره به قابلیت های نرم افزار انتخاب رشته، گفت: نرم افزار قابلیت جستجو و محدود کردن اطلاعات رشته محل ها بر اساس شرایط مورد نظر داوطلب دارد؛ نوع دوره (روزانه، نوبت دوم، پیام نور و ...)، مقطع دوره( دکتری حرفه ای، کارشناسی ارشد پیوسته، کارشناسی و ....)، انتخاب حداکثر سه استان به عنوان محل تحصیل، انتخاب حداکثر سه رشته تحصیلی مورد علاقه و امکان قبولی از ویژگی های این نرم افزار است.

 

وی خاطرنشان کرد: البته می توان در گزارش های متفاوت، جستجوهای متفاوتی را از نرم افزار درخواست کرد. داوطلب به این نکته توجه داشته باشد که اگر رشته محل های انتخابی خود را در نرم افزار انتخاب رشته اصلی ثبت نکند از چرخه گزینش آزمون سراسری حذف می شود.

 

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: به عبارت بهتر نرم افزار انتخاب رشته مجازی فقط نقش راهنمایی و هدایت داوطلبان را بر اساس گزینه های انتخابی و آمادگی برای انتخاب رشته اصلی دارد. این نرم افزار دقیق ترین انتخاب ها را بر اساس علاقه مندی داوطلب و نمره حاصل شده در آزمون تنها با پرداخت ۱۴ هزار تومان ایجاد می کند و داوطلب نیازمند پرداخت هزینه های گزاف نیست.

 

به گزارش ایرنا، انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ از امروز پنجشنبه ۱۴ مردادماه در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org آغاز شد و تا دوشنبه ۱۸ مردادماه ادامه دارد؛ نرم افزار انتخاب رشته سازمان سنجش نیز تا همین تاریخ برای داوطلبان فعال است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------