بهترین ورزش برای لاغری چیست؟



یکی از بهترین زمان ها برای چربی سوزی، ورزش در صبح و به صورت ناشتاست‎

 

عضو انجمن پزشکان ورزشی با بیان این که یکی از بهترین زمان برای چربی‌سوزی، ورزش در صبح و به هنگام ناشتاست، گفت: زیرا به دلیل پایین بودن گلوکز خون بدن مجبور می شود از اسیدهای چرب بیشتری استفاده کند.

 

سعادت‌مهر در گفت‌وگویی، اظهار کرد: تغذیه در کاهش وزن یکی از مهم ترین فاکتورهاست و  با داشتن برنامه غذایی مناسب می‌توانید به راحتی وزن کم کنید. البته اگر بدون ورزش کاهش وزن داشته باشید مشکلاتی نظیر از دست دادن بافت عضلانی، شل شدگی و افتادگی پوست برای شما به وجود خواهد آمد. در کنار برنامه غذایی باید به تمرینات ورزشی متناسب با شرایط بدنی خود بپردازید تا بتوانید از حجم چربی ها کم کرده و به عضلات خود اضافه کنید.

 

وی با بیان این که برای کاهش وزن و رسیدن به اندامی متناسب و زیبا باید ۵ روز در هفته به فعالیت بدنی بپردازید، افزود: بعد از پیروی از یک برنامه غذایی مناسب شما باید به انجام تمرینات هوازی (تمرینات کانکارنت) بپردازید تا به اصطلاح کالری بسوزانید و لاغر شوید. تمرینات کانکارنت تلفیقی از تمرینات هوازی و تمرینات مقاومتی(کار با وزنه است.) تمرینات کانکارنت به شکل های مختلفی انجام می‌شود. به عنوان نمونه یک روز می‌توانید به تمرینات هوازی بپردازید و روز دیگر به تمرینات مقاومتی و با استفاده از وزنه های سبک با تعداد تکرار بالا ذخایر گلیکوژن عضلات را خالی کنید و سپس به تمرینات هوازی بپردازید.

 

عضو انجمن پزشکان ورزشی تصریح کرد: بعد از تمرینات مقاومتی به دلیل شرایط مناسب تر سیستم همورال(وجود کورتیزول، بالا بودن هورمون های رشد و اپی نفرین) بدن بهتر از چربی ها استفاده می‌کند و فراخوانی اسیدهای چرب بیشتر می‌شود.

 

او اضافه کرد: البته یکی از بهترین زمان ها برای چربی سوزی، ورزش در صبح و به صورت ناشتاست. زیرا به دلیل پایین بودن گلوکز خون و کمبود گلوکز، بدن مجبور می‌شود از اسیدهای چرب بیشتری استفاده کند.البته باید توجه داشته باشید که تمرین صبح ناشتا برای تیپ های مختلف بدنی متفاوت است و در برخی از تیپ های بدنی(تیپ های بدنی ترکیبی) تمرین هوازی صبح ناشتا باعث ریزش عضلانی خواهد شد و باید از آمینو اسیدهای لازم جهت جلوگیری از ریزش عضلات استفاده کنید.

 

سعادت مهر خاطرنشان کرد: برای چربی سوزی بهتر باید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد توان قلبی خود را به فعالیت بپردازید که این حداکثر ضربان قلب به فاکتورهایی همچون سابقه ورزشی افراد و شرایط آمادگی جسمانی آنها بستگی دارد.

 

وی در پایان گفت: افرادی که با اضافه وزن به دویدن می‌پردازند به دلیل آماده نبودن بدن فشار زیادی به مفاصل آنها وارد می‌شود و بعد از گذشت مدتی دچار کمر درد یا زانو درد می‌شوند و متاسفانه ورزش را رها می‌کنند.این افراد بهتر است شدت تمرینات خود را به آرامی افزایش داده و قبل از انجام ورزشهای سنگین عضلات چهارسر ران، همسترینگ و دوقلو خود را تقویت کنند تا فشار کمتری روی مفصل زانو وارد شود. البته در ارتباط با انجام تمرینات مقاومتی برای افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۵۰ سال بهتر است این افراد هفته ای ۳جلسه به تمرینات فول بادی(تمرین با وزن بدن) بپردازند.

 

منبع: ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------