فواید دوچرخه ثابت بیشتر است یا دوچرخه سواری در فضای باز؟



فواید دوچرخه سواری

دوچرخه سواری در فضای باز و دوچرخه ثابت هر دو ورزش سنگینی هستند

 

فواید دوچرخه سواری در فضای باز بیشتر است یا دوچرخه ثابت؟. آیا می توان دوچرخه سواری در فضای باز را به دوچرخه ثابت سالنی ترجیح داد؟

 

ورزشکارانی که از دوچرخه سواری در فضای باز لذت می برند، هر زمستان با مشکل مشابهی روبرو هستند، انتخاب شجاعانه ماندن در هوای سرد یا تغییر ورزش به دوچرخه های ثابت داخل سالن. همین مساله در تابستان هم وجود دارد و دوچرخه سواران علاقه زیادی به دوچرخه ثابت در فضای سالنی که خنک تر است و کمتر عرق می ریزند، دارند با وجودیکه مجبور به پرداخت هزینه هم هستند. ولی وقتی صحبت از کارایی به میان می آید، یعنی کالری سوزاندن، چربی آب کردن و تقویت عضلات، کدام نوع دوچرخه سواری بهتر است؟ در حالی که پاسخ کاملا قاطعانه است، ولی ما درا ین مقاله سعی می کنیم مزایا و معایب دوچرخه ثابت و دوچرخه سواری در فضای آزاد را برایتان بیان کنیم.

 

شیب، سرعت و عوامل دیگر در دوچرخه سواری در فضای باز و دوچرخه ثابت

با وجود تمام مواردی که در این دو نوع دوچرخه سواری یکسان هستند از قبیل سرعت و تداوم، دوچرخه ثابت مانند دوچرخه سواری در فضای آزاد ضربان قلب شما را به حداکثر نمی رساند. علت آن وجود مقاومت باد و زمین ناهموار که سختی متغیری به ورزش شما اضافه می کند، است.

 

اگر برای اولین بار است که در فضای آزاد دوچرخه سواری می کنید، اگر کمی برایتان سرگرم کننده بود، نباید تعجب کنید. پیتر گلسفورد (Peter Glassford) مربی دوچرخه سواری برای ورزشکاران، در مصاحبه ای با Greatist بیان می کند: دوچرخه در یک سطح عمودی قفل می کند، بنابراین بر اساس قوانین طبیعیت نمی توانید به سمت کناره ها حرکات زیادی داشته باشید. اگر هنگام دوچرخه سواری در فضای باز به شخص دوچرخه سوار دقت کنید متوجه می شوید که دوچرخه زیر پایش به سمت چپ و راست حرکت می کند که همین امر نیاز به تعادل و هماهنگی بیشتری دارد، در نتیجه برای ایجاد ثبات، عضلات، باید فعالیت بیشتری داشته باشند. هرچه عضلات بیشتری درگیر شوند، بدن تان، حین ورزش فعالیت بیشتری خواهد داشت.

 

باید بدانید، به ندرت می توان گفت که دوچرخه ثابت و دوچرخه سواری در فضای باز به هم شباهت دارند. به عنوان مثال، خیلی راحت می توان حرکت دوچرخه ثابت را سنگین تر کرد. می خواهید واقعا خودتان را به چالش بکشید؟ به سادگی شیب دوچرخه را بیشتر کرده و پدال بزنید. ولی دوچرخه سواری در فضای باز نیازمند برنامه ریزی برای انتخاب مسیری است که به اندازه کافی شما را به چالش بکشاند.

 

دوچرخه سواری در فضای باز و دوچرخه ثابت هر دو می توانند ورزش بیش از حد سنگینی باشند

اگر به دنبال ورزشی هستید که به سرعت کالری بسوزانید، می توانید دوچرخه سواری سنگین را انتخاب کنید که به طور متوسط در هر ساعت 400 تا 600 کالری بسوزانید.حتما دلیلی وجود دارد که بعد از دوچرخه سواری خیس عرق هستید، به خاطر شدت این ورزش است.

 

البته در دوچرخه سواری در فضای باز بدون این که با کسی مسابقه دهید یا خودتان را به چالش بکشید و فقط به آرامی پدال بزنید، در یک ساعت فقط 100 کالری می سوزانید. البته، اگر واقعا به خودتان فشار بیاورید در یک ساعت دوچرخه سواری شدید در فضای باز 800 تا 1000 کالری هم خواهید سوزاند، انتخاب با شماست. در کلاس دوچرخه ثابت مربی به شما می گوید که، سختی تمرین را تا چه حدی ادامه دهید، در حالی که در فضای بیرون سطح مقاومت شماست که سختی آن را تعیین می کند.

 

دوچرخه سواری در فضای باز و استفاده از زیبایی بی نظیر فضای باز 

در حالی که سواری خارج از منزل نیاز به بررسی کامل دوچرخه تان دارد، ولی جذابیت بیشتری به دنبال خواهد داشت. برای اشخاصی که پدال زدن بخش اصلی ورزش شان محسوب می شود، تمرین کردن در فضای باز می تواند برایشان خوشایند تر باشد.

 

البته، روی دوچرخه ثابت می تواند موزیک مورد علاقه تان را گوش دهید یا از پادکست خودتان لذت ببرید و کنترل کامل دمای محیط را در اختیار داشته باشید و تمام این ها می تواند دلیلی برای انتخاب نوع دوچرخه سواری شما باشد.

 

نکته ای درباره رعایت ایمنی

شاید به راحتی بتوان گفت دوچرخه ثابت ایمنی بیشتری دارد، ولی لزوما همیشه درست نیست. هنگام دوچرخه سواری در فضای آزاد باید مراقب ترافیک، عابرین پیاده، تغییر مسیر و موانع پنهانی باشید. دوچرخه ثابت ممکن است باعث کشیدگی عضلات کمرتان شود یا نسبت به دوچرخه سواری در فضای باز فشار بیشتری روی زانوهایتان وارد کند، زیرا دوچرخه های ثابت درست است که قابل تنظیم هستند، ولی سفارشی نبوده و مناسب دوچرخه سوار طراحی نشده اند.

 

وقتی صحبت از دوچرخه سواری در فضای باز در مقابل دوچرخه ثابت می شود، باید بگوییم که هیچ ورزشی بهتر از آن وجود ندارد. همه چیز به گونه ای است که دوست دارید، تمرین کنید. چه ترجیح بدهید در فضای زیبای آزاد خودتان را به چالش بکشید و چه عاشق ساختار و تشویق های کلاس های گروهی دوچرخه ثابت باشید، موارد زیادی است که شما را به دوچرخه سواری و حرکت تشویق می کند.

 

منبع: seemorgh.com

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------