چگونه بدون رژیم وزن کم کنید؟



لاغر شدن, کاهش وزن, وزن کم کردن, کاهش وزن بدون رژیم گرفتن

وزن کم کردن

 

اضافه وزن و تلاش برای لاغر شدن شاید یکی از عمومی‌ترین مشکلات زندگی ماشینی و کم‌تحرک باشد. برای کسانی که از چاقی رنج می‌برند، رژیم گرفتن سخت‌ترین کاری است که باید انجام بدهند و معمولا هم از پس آن برنمی‌آیند. اگر دنبال راه‌های ساده‌ای هستید که بتوانید بدون رژیم گرفتن لاغر شوید این روش ها را امتحان کنید.

به طور مرتب آب بنوشید

آب آشامیدنی می تواند به کاهش غذا و کاهش وزن شود، به خصوص اگر قبل از غذا بخورید ، یک مطالعه در بزرگسالان نشان داد که نوشیدن نیم لیتر (17 اونس) آب، تقریبا نیم ساعت قبل از غذا، گرسنگی را کم کرده و کالری کمتری را می گیرد.

 

شرکت کنندگان که قبل از وعده غذایی آب خوردند،در بیشتر از 12 هفته، 44% از اضافه وزن خود را از دست دادند، در مقایسه با کسانی که این کار را انجام ندادند. اگر شما نوشیدنی های پر کالری - مانند سودا و آبمیوه - را با آب جایگزین کنید، ممکن است اثرات بیشتری را ببینید.

 

آب آشامیدنی قبل از غذا ممکن است به شما کمک کند که کالری کمتری دریافت کنید. جایگزین یک نوشیدنی شیرین با آب بسیار مفید است.

 

بیشتر بخوابید، وزن کم کنید

به گفته یکی از محققان دانشگاه میشیگان، یک ساعت بیشتر خوابیدن در شب می تواند به فرد کمک کند که در عرض یک سال بیش از 14 پوند وزن کم کند، این تحقیق با گرفتن روزی 2500 کالری انجام شد. با این کار می توانید بدون زحمت کالری را تا 6% کالری کمتری دریافت کنید. نتایج برای هر فردی متفاوت است، اما خواب با روش دیگری کم می کند. شواهدی وجود دارند که خواب کم تر از 7 ساعت، اشتهای شما را افزایش می دهد و شما را شدیدا گرسنه می کند.

 

لاغر شدن, کاهش وزن, وزن کم کردن, کاهش وزن بدون رژیم گرفتن

کاهش وزن بدون رژیم گرفتن

 

نوشیدنی های شیرین را حذف کنید

شکر اضافه شده ممکن است به خوبی یکی از بدترین عناصر موجود در رژیم های امروزه باشد ، نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه های گازدار با افزایش خطر بیماری های غربی مرتبط است. گرفتن کالری های مضر از نوشیدنی های شیرین بسیار راحت است زیرا کالری های مایع به تنهایی مانند غذای جامد تاثیری بر حس سیری نمی گذارند. ممانعت از این نوشیدنی ها به طور کامل می تواند مزایای سلامتی درازمدت زیادی را به همراه داشته باشد. .با این حال، توجه داشته باشید که شما نباید سودا را با آب میوه جایگزین کنید، زیرا می تواند به همان اندازه شکر باشد.

 

این نوشیدنی های سالم را می توانید جایگزین کنید:آب، قهوه و چای سبز.

نوشیدنی های شیرین به افزایش خطر ابتلا به افزایش وزن و بسیاری از بیماری ها مرتبط است. مغز کالری های مایع مانند غذاهای جامد را نمیشناسد و باعث می شود شما بیشتر بخورید.

 

با تایمر غذا بخورید

تایمر را روی ۲۰ دقیقه تنظیم کنید و طوری غذا بخورید که انگار جزو افرادی هستید که آهسته غذا می‌خورند. این یکی از بهترین راهکار‌ها برای کاهش وزن بدون برنامه غذایی سخت است. از هر لقمه‌ای که می‌خورید لذت ببرید و آنقدر با آرامش به خوردن ادامه دهید تا تایمر پایان ۲۰ دقیقه را اعلام کند. غذا خوردن آهسته لذت بیشتری ایجاد می‌کند ضمن اینکه هورمون سیری را در بدن ترشح می‌کند. وقتی با سرعت غذایتان را تمام می‌کنید معده فرصت نمی‌کند به مغز پیام سیری را ارسال کند و همین باعث پرخوری می‌شود. (کاهش )

 

سبزیجات بیشتر مصرف کنید

امشب برای شام سه گونه سبزیجات به جای یکی، سرو کنید. تنوع غذا مغز را فریب می دهد و تصور می کنید غذای بیشتری خورده اید بنابراین هر چه سبزیجات و میوه بیشتر بخورید بهتر وزن کم می کنید. محتوای زیاد فیبر و آب موجود در آنها نیز با کالری کمتر شما را سیر می کنند. اگر می خواهید میوه یا سبزیجات را بپزید، بدون روغن این کار را انجام دهید و از سس آب لیمو و گیاهان معطر به جای سسهای پر چرب استفاده کنید.

 

لاغر شدن, کاهش وزن, وزن کم کردن, کاهش وزن بدون رژیم گرفتن

کاهش وزن بدون رژیم گرفتن

 

از یوگا کمک بگیرید

یک بررسی اخیر نشان می‌دهد افرادی که یوگا انجام می‌دهند نسبت به زنان دیگر وزن کمتری دارند. اما علت چیست؟ به نظر می‌رسد تمرین‌های منظم یوگا باعث می‌شود فرد هنگام خوردن احتیاط بیشتری از خود نشان دهد. برای مثال این افراد متوجه مقدار زیاد غذای سرو‌شده در رستوران می‌شوند و فقط تا حدی غذا می‌خورند که آنها را سیر کند. پژوهشگران معتقدند خودآگاهی آرامش‌بخشی که این افراد با تمرین‌های یوگا به‌دست آورده‌‌اند، ممکن است مانع از خوردن بیش از حد غذا به‌وسیله آنها شود.

 

از لیوان بلند و لاغرتر استفاده کنید.

استفاده از یک لیوان بلند و لاغر به جای یک لیوان کوتاه و پهن باعث کم کردن کالری دریافتی بدون رژیم خواهد شد.

 

شما به این روش ۲۵-۳۰ درصد کمتر، آب میوه، نوشابه یا هر نوشیدنی دیگری مصرف خواهید کرد.

 

چگونه این اتفاق می افتد؟

نشانه های بصری می توانند ما را فریب دهند که کمتر یا بیشتر مصرف کنیم.

 

لاغر شدن, کاهش وزن, وزن کم کردن, کاهش وزن بدون رژیم گرفتن

بهترین روش لاغری

 

 با تمرکز ورزش کنید

هیچوقت هنگام تمرین به تغذیه‌تان فکر نکنید. چون اگر در خوراکتان کمی ناپرهیزی کرده باشید هنگام ورزش با خودتان می‌گویید: تمرین من بی‌فایده است چون امروز غذاهای سالمی مصرف نکرده‌ام. پس به گذشته اصلا فکر نکنید و روی ورزش خودتمرکز کنید به اینکه می‌خواهید وزن خود را باید کم کنید. (بیشتر بخوانید: تمریناتی برای کاهش وزن )

 

سبک زندگی را تغییر دهید

قسمت‌هایی از شیوه زندگی‌تان را تغییر دهید. به عنوان مثال بیشتر آب بخورید، یا ورزش کنید. با این کار، ولع و اشته‌های بیش از حد شما کمتر می‌شود. زیرا ارزش به هدر رفتن زحماتی که برای کاهش وزن کشیده‌اید را ندارد.

 

گوشت کمتر مصرف کنید

بهترین رژیم لاغری استفاده ی بیشتر سبزیجات و میوه ها به جای گوشت های حیوانی و گوشت قرمز است. گیاهخوران کم تر از گوشت خواران در معرض افزایش وزن هستند. چند دللیل برای این موضوع وجود دارد، سبزیف حبوبات و سایر خوراکی های سرشار از فیبر نقش مهمی را ایفا میکنند بیشتر مردم آمریکا از این غذاهای مقوی که با میزان کالری کمتر سیر میکنند در رژیم غذایی خود به اندازه کافی مصرف نمی کنند.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------