کاهش وزن با 8 گام صبحگاهی!!



ترفندهای صبحگاهی برای کاهش وزن‎

 

شما می توانید در هنگام صبح 8 گام بردارید تا علاوه بر کنترل وزن، شاهد بهبود سلامت روحی و جسمی خود باشید. برای دانستن این 8 گام در ادامه مطلب با ما همراه شوید

 

ترفندهای صبحگاهی برای کاهش وزن

پیروی از رژیم های کسل کننده، تنها راه از دست دادن وزن نیست. شما می توانید از اوایل صبح و حتی قبل از مصرف صبحانه ترفندهایی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید و آنهم برای افزایش متابولیسم، سوزاندن چربی ها و کاهش موثر وزن. شما می توانید در هنگام صبح 8 گام بردارید تا علاوه بر کنترل وزن، شاهد بهبود سلامت روحی و جسمی خود باشید:

 

برای کاهش وزن پیاده روی کنید

پیاده روی یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش وزن است و یک مزیت اضافه تر نیز دارد که ان بهبود خواب شبانه است. همانطور که گفته شد، خواب ابزار کلیدی برای از بین بردن وزن اضافه است. 45 دقیقه پیاده روی در 3 روز هفته منجر به خواب بهتر و در نتیجه از دست دادن کالری بیشتر خواهد شد.

  

برای کاهش وزن مدیتیشن کنید

حداقل 10 دقیقه را به انجام مدیتیشن، برای نشستن و تنفس، برای آرام کردن بدن و ذهن اختصاص دهید. عادت کردن به انجام مدیتیشن صبحگاهی می تواند پیشگیری از پرخوری را موجب شود.

  

برای کاهش وزن به باشگاه بروید

رفتن به سالن های بدنسازی در اوایل صبح یک راه عالی برای شروع روز است به ویژه اگر شما در حال تلاش برای از دست دادن چربی شکم هستید. میزان انسولین در اوایل صبح کمتر است و وقتی شما با معده خالی ورزش می کنید، بدن آمادگی بیشتری برای سوزاندن چربی دارد.

 

پیاده روی یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش وزن است‎

 

برای کاهش وزن سرکه سیب بنوشید

سرکه سیب یک نوشیدنی عالی برای کمک به رسیدن به اهداف کاهش وزن است. مطالعات محققان ژاپنی نشان داده مردان بین 25 تا 60 سالی که برای بیش از 12 هفته سرکه سیب را برای از دست دادن وزن می نوشیدند، بیشتر از کسانی که دارونما دریافت می کردند، شاهد کاهش وزن بودند. حل کردن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در یک لیوان آب و نوشیدن آن منجر به کاهش شاخص توده بدن، کاهش چربی احشایی، کاهش اندازه دور کمر و کاهش سطوح تری گلیسیرید می شود.

  

برای کاهش وزن آب بنوشید

شروع روز با نوشیدن یک لیوان آب و آنهم با معده خالی ایده خوبی است. نوشیدن آب انرژی روزانه شما را تامین می کند و اثرات آن در کاهش وزن شگفت انگیز است. آب مهارکننده طبیعی اشتها است و بنا بر مطالعات محققان دانشگاه یوتا، کسانی که دو لیوان آب قبل از غذا می خورند، 30 درصد بیشتر از سایرین وزن از دست می دهند.

  

برای کاهش وزن به اندازه کافی بخوابید

دریافت 8 ساعت خواب کامل در شبانه روز باعث کاهش وزن می شود و این را محققان دانشکده پزشکی دانشگاه نورث وسترن ثابت کرده اند. به گفته محققان دریافت مقادیر کافی خواب باعث کاهش ترشح هورمون کورتیزول؛ هورمون وابسته به استرس می شود، و کاهش وزن موثر را به همراه دارد.

  

برای کاهش وزن در معرض نور خورشید قرار بگیرید

مطالعات نشان داده افرادی که در هنگام صبح به طور مستقیم در معرضن ور خورشید قرار می گیرند، شاخص توده بدنی شان به طول قابل توجهی پایین تر از افرادی است که نور خورشید را از خود دریغ می کنند. نور صبحگاهی خورشید تنظیم کننده متابولیسم است و به شما کمک می کند موثرتر چربی بسوزانید.

  

برای کاهش وزن قهوه سیاه بنوشید

نوشیدن یک فنجان قهوه در هنگام صبح البته بدون اضافه کردن شکر و خامه، به توقف نفخ شکم کمک می کند و متابولیسم بدن را بالا می برد. نوشیدن قهوه قبل از انجام ورزش نیز گزینه مناسبی است و باعث از دست دادن کالری بیشتر حین ورزش می شود. البته تنها قهوه نیست که به کاهش وزن کمک می کند، شما در صورت عدم تمایل به قهوه می توانید چای سبز را جایگزین آن کنید.

 

منبع : آوای سلامت

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------