تقویت عضلات پا و حجم دهی با حرکت اسکات اسمیت



اسکات اسمیت پا جمع, فواید اسکات اسمیت, اموزش اسکات اسمیت

حرکت اسکات اسمیت برای تقویت عضلات پا بسیار مفید و موثر است

 

اسکات اسمیت/ آموزش اجرای صحیح حرکت 

اسکات اسمیت، یکی از حرکات ورزشی است که در باشگاه های بدنسازی انجام می شود و طرفداران بسیار زیادی دارد. این حرکت، به عنوان یکی از بهترین حرکات برای تقویت کردن عضلات ناحیه پا و حجم دهی به آنها شناخته شده است. اگر می خواهید با این حرکت در بدن سازی و تأثیرات آن بر بدن بیشتر آشنا شوید، در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید.

حرکت اسکات اسمیت

 

اسکات با دستگاه اسمیت, حرکت اسکات اسمیت, نحوه ی انجام اسکات اسمیت

حرکت اسکات اسمیت با استفاده از دستگاه اسمیت انجام می شود

 

اسکات اسمیت، یکی از بهترین حرکات ورزشی در زمینه بدنسازی است که می تواند به صورت های مختلف انجام شود. بسیاری از ورزش کاران و بدن ساز های حرفه ای، از حرکت اسکات اسمیت استفاده می کنند. 

 

حرکت اسکات اسمیت، اهداف گوناگونی دارد، اما ماهیچه هدف اصلی آن، چهار سر ران است. ماهیچه چهار سر ران، ماهیچه ای است که از روبرو قابل مشاهده است. یکی از مهم ترین حرکات بدن سازی که می توان با استفاده از آن، ماهیچه چهار سر ران را تقویت کرد و حجم آن را افزایش داد، حرکت اسکات اسمیت است.

 

تنها ماهیچه ای که در حرکت اسکات اسمیت درگیر می شود، عضله چهار سر ران نیست، بلکه ماهیچه های ناحیه شکم و عضله سرینی بزرگ نیز درگیر خواهند شد. البته میزان درگیری ماهیچه های دیگر، کم تر از ماهیچه چهار سر ران خواهد بود. 

 

حرکت اسکات اسمیت، با استفاده از دستگاه اسمیت انجام می شود. دستگاه اسمیت، از جمله دستگاه هایی است که در بیشتر باشگاه های بدنسازی وجود دارد و می توانید برای انجام حرکت اسکات اسمیت از آن کمک بگیرید. دقت داشته باشید که انجام حرکت اسکات اسمیت بدون استفاده از دستگاه اسمیت، غیر اصولی است و افرادی که تازه کار هستند، باید قبل از استفاده از دستگاه اسمیت، از افراد حرفه ای تر و یا مربیان بدن سازی کمک بگیرند.

 

نحوه ی انجام اسکات اسمیت

 

اسکات اسمیت پا باز, اسکات اسمیت, اسکات با دستگاه اسمیت

انجام حرکت اسکات اسمیت بدون دستگاه اسمیت غیر اصولی است

 

قبل از انجام هر کاری، ابتدا باید در موقعیت صحیح قرار بگیرید. برای شروع، در میان دستگاه اسمیت بایستید. دقت داشته باشید که در هنگام ایستادن، باید پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید.

 

پس از اینکه در موقعیت مناسب قرار گرفتید، باید میله هالتر را از پشت با دستان خودتان بگیرید و آن را بر روی شانه های خودتان بگذارید. با دست خودتان، هالتر را روی شانه های خود نگه دارید. دقت کنید که تمام فشار باید بر روی پاهای شما وارد شود و دستان شما نباید وزن هالتر را تحمل کنند. دقت کنید که باید برای نگه داشتن صحیح هالتر، کف دست هایتان به سمت جلو باشد.

 

پس از اینکه در حالت درست قرار گرفتید، به آرامی زانو های خود را خم کنید پایین بروید. دقت کنید که پایین رفتن شما باید به آرامی صورت بگیرد تا هم تأثیر حرکت بیشتر شود، و هم بدنتان آسیب نبیند. به اندازه ای پایین بروید که ران های شما به صورت کاملا افقی قرار بگیرد و با زمین هم راستا شود. دقت کنید که هنگام انجام اسکات اسمیت، نباید کاملا بنشینید.

 

حرکت اسکات اسمیت, نحوه ی انجام اسکات اسمیت, خطاهای اسکات اسمیت

سرعت مناسب در انجام حرکت اسکات اسمیت تأثیر زیادی دارد

 

پس از اینکه در حالتی قرار گرفتید که ران های شما هم راستا با سطح زمین شد، مدت زمان کوتاهی توقف کنید و اجازه دهید که فشار بر روی ماهیچه های چهار سر ران وارد شود. پس از گذشت چند ثانیه، آرام بالا بیایید تا به حالت ایستاده و اولیه خود باز گردید.

 

نکته ای که باید در هنگام انجام حرکت اسکات اسمیت به آن دقت کنید، این است که حرکت اسکات اسمیت، یک حرکت قدرتی است. یعنی نیازی نیست که شما این حرکت را با سرعت بالا انجام دهید. سرعت مناسب هنگام انجام دادن حرکت اسکات اسمیت، تأثیر بسیار زیادی بر روی ماهیچه های شکم و ماهیچه چهار سر ران دارد.

 

دقت کنید که دستان شما باید به اندازه یکسانی با یکدیگر فاصله داشته باشند. در غیر این صورت، ممکن است فشاری که بر روی ماهیچه های چهار سر ران شما وارد می شود، یکسان نباشد. 

 

بدن خود را به سمت عقب متمایل نکنید و دامنه حرکت خود را تنها به صورت عمودی تنظیم کنید، در غیر این صورت، نه تنها حرکت اسکات اسمیت را به صورت درست انجام نمی دهید، بلکه ممکن است تعادل خودتان را از دست بدهید و دچار آسیب دیدگی شوید. 

 

نکاتی برای افراد تازه کار در انجام اسکات اسمیت

 

اسکات اسمیت, اسکات با دستگاه اسمیت, حرکت اسکات اسمیت

سطح حرکت اسکات اسمیت بالا است و تمرین ساده ای نیست

 

اگر برای اولین بار است که می خواهید حرکت اسکات اسمیت را انجام دهید، باید از وزنه های سبک تر استفاده کنید. استفاده از وزنه های سبک تر، نه تنها میزان آسیب را کم تر می کند، بلکه بدنساز را برای انجام این حرکت با وزنه های سنگین تر آماده می کند. اگر از همان ابتدا، از وزنه های سنگین استفاده کنید، ممکن است به ماهیچه چهار سر ران خودتان، یا ماهیچه های دیگر آسیب وارد کنید. انجام حرکت اسکات اسمیت با وزنه های سنگین تر، به تمرکز و قدرت بیشتری نیاز دارد، در نتیجه، تا قدرت و مهارت استفاده از وزنه های سنگین تر را در این حرکت به دست نیاورده اید، از استفاده از وزنه های سنگین خودداری کنید.

 

اگر در هنگام انجام حرکت اسکات اسمیت، احساس سختی می کنید، آن را در ست های بیشتر و مدت زمان کمتر انجام دهید تا بدنتان را برای آن آماده کنید. 

افراد تازه کار، باید به این نکته توجه کنند که حرکت اسکات اسمیت، یکی از حرکات سخت و نفس گیر در بدنسازی است، در نتیجه، نیاز است که ابتدا بدن خود را به سطح مناسب برسانند، و پس از آن این حرکت ورزشی را انجام دهند. سطح حرکت اسکات اسمیت، بالا است و بدون آمادگی قبلی، نمی تواند انجام شود.

 

خطاهای اسکات اسمیت

 

فواید اسکات اسمیت, اموزش اسکات اسمیت, اسکات اسمیت نشسته روی زانو

نگاه کردن به سمت پایین در انجام حرکت اسکات اسمیت، موجب آسیب دیدگی می شود

 

یکی از رایج ترین خطاها و مشکلات در هنگام انجام اسکات اسمیت، این است که به سمت پایین نگاه کنید. نگاه کردن به پایین، باعث ایجاد حالتی در بدن می شود که می تواند انجام حرکت را با مشکل مواجه کند و احتمال آسیب دیدگی را افزایش دهد. 

 

اگر در حرکت اسکات اسمیت، طوری پایین بیایید که زانوی شما جلوتر از انگشتان پای شما باشد، یعنی اینکه به سمت جلو متمایل شده اید و حرکت اشتباه است. تلاش کنید که هنگام پایین آمدن، زانوهای شما از انگشتان پاهایتان جلوتر نرود. البته باید دقت کنید که زانو های شما در هنگام پایین آمدن، نباید بیش از حد به سمت عقب متمایل شده باشند.

 

گرداوری: بخش ورزش بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------