آموزش کار با دستگاه قایقی و فواید آن



دستگاه قایقی, آموزش کار با دستگاه قایقی, فواید کار با دستگاه قایقی

دستگاه قایقی

 

تمرین با دستگاه قایقی

به احتمال زیاد در همه باشگاه‌های بدنسازی دستگاه قایقی را می‌توانید پیدا کنید. دستگاه بزرگی که شبیه یک قایق است، ورزشکار روی آن می‌نشیند و آغاز به پارو زدن می‌کند! حتما با این دستگاه بی نظیر تمرین کنید.

آموزش تمرین با دستگاه قایقی

بر روی نیمکت دستگاه بنشینید و پاها را در صفحه های طراحی شده ویژه خود، به صورت تکیه گاه بگذارید و زانوها را قدری خم کنید و میله وی شکل دستگاه را با دو دست کاملا محکم بگیرید. شیوه قرار گرفتن پاها به بدن کمک می کند که بدن بیش از اندازه به جلو حرکت نکند میله وی را به طرف شکم خود بکشید و در این وضعیت سینه ها به جلو رانده شود و زاویه ۹۰ درجه با پاهای خود به وجود آورید و بعد از کمی صبر مجدد به آهستگی میله را رها کنید تا به وضعیت اولیه بازگردد و بازوهای شما کاملا کشیده شود. در این وضعیت کمر شما قدری قوس دارد و به همین ترتیب حرکت را تکرار کنید.

 

در این حرکت دیده شده است که بعد از کشیدن میله به طرف شکم، بدن در وضعیت ۹۰ درجه قرار نگرفته است و یا بدن در وضعیت قوس باقی مانده است و یا اینکه زاویه بدن از ۹۰ درجه بیشتر شده و بدن به پشت خم شده است که این حرکات اشتباه است و شما را از تمرین بر روی عضله هدفتان دور میکند و یا اینکه امکان صدمه به ستون فقرات ورزشکار به وجود می آورد.

 

دستگاه قایقی, آموزش کار با دستگاه قایقی, فواید کار با دستگاه قایقی

آموزش کار با دستگاه قایقی

 

عضلات اصلی درگیر در تمرینات با دستگاه قایقی بدنسازی

دستگاه قایقی تعداد وسیعی از عضلات پشت کمر را مانند عضلات پایینی کمر، عضلات میانی و ذوزنقه را درگیر می کند؛ همینطور باعث تقویت عضلات سرشانه، دلتوئید و بازویی قدامی و ماهیچه های قفسه سینه می گردد.

 

عضلات ثانویه درگیر در تمرینات با دستگاه قایقی

عضلات دوسر و عضلات سه سر بازو، هردو در استفاده از دستگاه بدنسازی قایقی، فعال می شوند و ورزشکاران عضلات خود را با آن تثبیت می کنند؛ ماهیچه های همسترینگ و گلوتئوس در بخش های پایینی بدن، در این تمرین هم فعال می شوند.

 

دستگاه قایقی, آموزش کار با دستگاه قایقی, فواید کار با دستگاه قایقی

فواید کار با دستگاه قایقی

 

فواید کار با دستگاه قایقی

اثرات هوازی

اهمیت ندارد که سن‌تان چقدر است، داشتن برنامه تناسب اندامی که شامل ملاحظات هوازی باشد، مهمترین نقش را در سلامت عمومی شما ایفا می کند. فواید تمرین های ایروبیک شامل: کاهش وزن، افزایش استقامت و سیستم ایمنی قوی. دستگاه قایقی راهی مفید برای افزایش ضربان قلب و بهتر شدن مصرف اکسیژن است، به این علت که گروه های عضلانی بیشتر را به چالش می کشد. تنظیم مقدار مقاومت (دشواری و میزان شدت در تمرین) به شما امکان می دهد تا به راحتی میزان ضربان قلب خود را افزایش دهید.

 

کاهش وزن

فایده دیگر دستگاه روئینگ «کالری سوزی بالا» است، فقط با تمرینی متوسط می توانید در حدود 600 کالری در ساعت بسوزانید. در حقیقت، روئینگ یکی از کارآمدترین لوازم ورزشی  است، این مورد را می توان فقط با یک مثال گفت: 60 دقیقه تمرین با دستگاه روئینگ  برابر با 78 دقیقه پدال زدن با دوچرخه ثابت (بدون درگیر کردن دست ها). همینطور در کنار برنامه ورزشی منظم، بهره مندی از رژیم غذایی مناسب می تواند روشی عالی برای رسیدن به اهداف تناسب اندام باشد.

 

پروش عضلات بالاتنه

همانگونه که انتظار می رود، دستگاه روئینگ برای تقویت عضلات بالاتنه اعم از: شانه، بازو و کمر عالی هستند. به جز این، آنها برای عضلات شکم (abs) و تقویت هسته بدن برای افزایش توان جهت حفظ تعادل و بهتر شدن استقامت مناسب هستند. از آنجا که جهت قرار گرفتن در حالت درست تمرین احتیاج به کشیدن دسته ها دارید، به طور طبیعی عضلات بازو و شانه در طول جلسات تمرینی پرورش می یابند. مگر شما ورزشکاران حرفه ای رشته قایقرانی را ندیده اید که تا چه اندازه بازوهایی خوش فرم و عضله ای دارند؟

 

دستگاه قایقی, آموزش کار با دستگاه قایقی, فواید کار با دستگاه قایقی

دستگاه قایقی بدنسازی

 

پرورش عضلات پایین تنه

همانگونه که در بالا گفتیم، دستگاه روئینگ همه عضلات بدن را به چالش می کشد، سهم عضلات پایین تنه در این مورد کمتر از بالاتنه نیست. با این حال، در هنگام انجام تمرین با روئینگ، عضلات ران (بیشتر از سایرین)، ساق، باسن و همسترینگ به چالش می افتند. این تاثیر وقتی آشکار می شود که انعطاف پذیری شما در طول جلسات تمرینی زیاد می شود.

 

کلا، باید به طور موازی و با هم بر روی همه عضلات بالاتنه و پایین تنه کار کرد، بدون توجه به عضلات پایین تنه، نمی توان عضلات بالاتنه را پرورش داد. این مسئله در حقیقت مهمترین تفاوت دستگاه روئینگ با سایر تجهیزات ورزشی مانند: تردمیل و اسکی فضایی است.

 

افزایش استقامت

ورزش با روئینگ احتیاج به سعی بسیاری دارد، با اینکه امکان دارد در روزهای اول سبب خستگی‌تان شود، ولی تاثیرات طولانی مدت ورزش های منظم به افزایش استقامت و انرژی کمک می کند. از آنجایی که دستگاه قایقی ماهیت هوازی و قدرتی دارد، این مورد به کم کم باعث افزایش متابولیسم (سوخت و ساز بدن)می شود، یعنی اینکه بدن برای انجام جلسه بعدی تمرین، انرژی بیشتری خواهد داشت.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته  

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------