سوزاندن چربی های اضافه کمر و پهلو با دستگاه مسگری



فواید دستگاه مسگری, حرکت مسگری با دمبل, معایب دستگاه مسگری

دستگاه مسگری یکی از بهترین وسایل برای چربی سوزی و تقویت عضلات شکم و کمر است

 

راهنمای کار با دستگاه مسگری (چرخونک) 

دستگاه مسگری، وسیله ای ورزشی است که برای سوزاندن چربی های اضافه کمر و پهلو استفاده میشود و این وسیله ورزشی یکی از بهترین امکانات برای شکل دادن و باریک کردن کمر است. این درست است که  حرکت خوبی برای  باریک کردن کمتر است، اما این فعالیت نمیتواند به تنهایی کارساز باشد.

راهنمای استفاده از دستگاه مسگری

دستگاه مسگری یا همان چرخونک دارای 2  صفحه دیسکی  است، بخش بالایی این دستگاه متحرک  و بخش  پایینی این دستگاه  ثابت است. شما  میتوانید برای استفاده از این  دستگاه مسگری به صورت نشسته و ایستاده  استفاده کنید و شروع به چرخش کنید. با این حرکت،  شانه  و قفسه سینه در یک جهت  و باسن  و زانو در جهت مخالف  قرار  میگیرند. با این حرکت  عضلات اصلی  که شامل  عضلات شکم، عضلات میانی، عضلات  تحتانی  و همچنین عضلات مرکزی  بدن میشوند را درگیر خواهند شد.

 

برای استفاده از این دستگاه فضایی به  اندازه  5 در 5 متر نیاز دارید. این فضا را تهیه کنید و سپس این دستگاه را نصب کنید. باید بدانید این فعالیت در واقع نوعی  نرمش است تا یک ورزش  خیلی مناسب برای سوزاندن چربی؛ پس به دید یک نرمش خوب به این دستگاه نگاه کنید، البته با استفاده از حرکات مناسب و به کار گیری دمبل های سبک میتواند به یک ورزش بسیار سخت نیز تبدیل شود.

 

قبل از استفاده از این دستگاه حتما بدن خودتان را با حرکات کششی  یا دویدن  با سرعت متوسط به مدت ده دقیقه گرم کنید ، تا  بدنتان آماده فرایند چربی سوزی  شود  و بعد از آن شروع به استفاده از دستگاه مسگری کنید.

دستگاه مسگری  برای تقویت ماهیچه های کمر و  شکم  و  ستون فقرات  بسیار مناسب است و همینطور برای افزایش انعطاف پذیری نیز به کار میرود. 

چرخش کمر به صورتی که کشش متعادلی داشته باشد  در ماهیچه های  کمر تاثیر  بسیار بالایی دارد  و همینطور در  باز کردن  کانال ها  و رگ ها  و تسریع گردش خون  و تقویت  ماهیچه های  کمر مؤثر خواهد بود. 

 

فواید دستگاه مسگری

• برای تمامی سنین  مناسب است

• باعث باریک تر شدن کمر میشود

• مانع  از تجمع چربی های اطراف شکم میشود

• بهبود گردش خون

 

انواع حرکات با دستگاه مسگری

• حرکت مسگری با دمبل

• حرکت اسکات  با دستگاه مسگری

• حرکت قوس پا با دستگاه مسگری

• حرکت پیچ و تاب  با دستگاه مسگری

در ادامه هر یک را به صورت مستقل و کامل تر توضیح خواهیم داد.

 

حرکت مسگری با دمبل

شما برای به کارگیری از این حرکت  باید  با یک دمبل  ایروبیک، با وزن  سبک  شروع به چرخش کنید. به صورتی که  دمبل ها  را با دو دست  در روی  بدن خود  گرفته  و سپس به  طرفین  چرخش کنید و در این تمرین یک بار به سمت چپ و یک بار به سمت راست بچرخید و این حرکت را به طور دائم ادامه دهید.

 

دستگاه مسگری ایستاده, دستگاه مسگری خانگی, دستگاه مسگری برای لاغری

ترکیب دستگاه مسگری همراه با دمبل بسیار تاثیر گذار است

 

• حرکت اسکات با دستگاه مسگری

اگر در باشگاه ورزشی فعالیت داشته باشید حتما با این حرکت آشنایی دارید. همانند  تمرینات اسکات  در بدنسازی، این حرکت نیز  بر روی دستگاه مسگری  باید  زانو ها را با زاویه  45 درجه   به صورتی که  در خلاف جهت  حرکت  قفسه سینه  باید انجام شود. در طول این تمرین  حالت خم شده زانو ها باید در همه حال حفظ شود  و به  صورت مرتب به چپ و راست  بچرخید.

 

• حرکت قوس پا با دستگاه مسگری

 

حرکت مسگری با دمبل, معایب دستگاه مسگری, دستگاه مسگری ایستاده

ترکیب حرکت قوس پا با دستگاه مسگری

 

در این حالت  فقط  کافی است  باسن خود را روی دستگاه بگذارید. هم زمان پاهایتان را جفت کرده، و به شکل حرکت کمان آن ها را به  چپ و راست سوق دهید ، دست های خودتان را بر زمین گذاشته  و نگه دارید ، شما میتوانید برای اینکار از یک دمبل نیز کمک بگیرید؛ در این حرکت  خود را تا آنجا که میتوانید عقب بکشید.

 

• حرکت پیچ و تاب با دستگاه مسگری

برای انجام این حرکت ابتدا کافی است بر روی دستگاه ایستاده و پاهایتان  را  نسبتاً باریک تر از فاصله  ران های خود قرار دهید. ابتدا  تنه خود  را راست و منقبض کنید. سپس این فعالیت را  با چرخاندن  تنه  در یک جهت  و باسن  و زانو  در خلاف جهت  آن آغاز کنید . بهتر است بدانید  در ابتدا این کار را آرام آرام پیش ببرید، و سرعت این حرکت را خیلی کند زیاد کنید تا بدن اذیت نشود.

 

دستگاه مسگری ایستاده, دستگاه مسگری خانگی, دستگاه مسگری برای لاغری

یک نمونه از دستگاه مسگری تعادلی

 

مزایا و معایب دستگاه مسگری

با فاصله  فراوان،  مزایا ی این حرکت با  معایب  آن  زیاد است. این وسیله ورزشی  برای تناسب اندام ،حفظ تعادل و بهبود گردش خون بسیار مناسب است و همانطور که در بالاتر گفته شد برای حرکات برای سوزاندن چربی های پهلو  بسیار مناسب است.

 

برای انجام تمرینات توانبخشی ضایعه نخاعی  نمیتوان از این دستگاه استفاده کرد. این دستگاه برای کسانی بیشتر و البته خطرناک تر است که دیسک کمر دارند، یا اینکه ضایعه نخاعی دارند. اگر کسی ضایعه نخاعی دارد، به هیچ وجه نباید از این دستگاه استفاده کند، این دستگاه نسخه دسته دار نیز دارد و اگر کسی نمیتواند تعادل خود را حفظ کند، بهتر است از نسخه دسته دار استفاده نماید.  یکی دیگر از مزایای آن این است که به راحتی میتوان نسخه خانگی آن را فراهم کرد.

 

دستگاه مسگری, مضرات دستگاه مسگری, کالری سوزی دستگاه مسگری

از معایب استفاده زیاد از دستگاه مسگری، می توان به ایجاد کمر درد اشاره کرد

 

• فراوان بودن این دستگاه

دستگاه مسگری  معمولا یک دستگاهی است که  در تمام پارک هایی که دستگاه های ورزشی نصب کرده اند پیدا میشود و راحت قابل استفاده است ،قیمت آن برای خرید مناسب است و میتوان آن را در منزل استفاده کرد.

 

• این حرکت برای آب کردن چربی های پهلو بسیار مناسب است اما باید بدانید کافی نیست.

به همراه این ورزش  راه های مناسب دیگری را نیز انجام دهید و به فعالیت آن هم بپردازید مانند تمرینات هوازی ؛بنابراین برای از بین بردن چربی ها  باید حداقل  سه بار در هفته  و هر بار بین   20 دقیقه تا 1 ساعت ورزش های هوازی، از قبیل  دویدن ، دوچرخه سواری و طناب زدن را نیز بدون  هیچ وقفه ای انجام داد، آن موقع به هدف خود خواهید رسید.

 

اما دقت کنید اگر به صورت مداوم این حرکات چرخشی را به صورت  طولانی مدت انجام دهید، آسیب هایی را نیز در پیش خواهد داشت، مانند سرگیجه یا آسیب به ستون فقرات.

همانطور که بالاتر گفته شد در استفاده از این دستگاه افراطی رفتار نکنید و به همان مدت میزان گفته شده فعالیت کنید.

 

دستگاه مسگری که سازندگانش ادعای بسیار بالایی در مورد تاثیر فوق العاده آن دارند، آنقدر ها هم تعریفی ندارد و ورزش های هوازی مانند دوچرخه سواری، برای چربی سوزی بسیار مناسب تر  هستند، ضمناً قبل از استفاده از  این دستگاه، از وضعیت  ستون فقرات خود بسیار مطمئن شوید ، چون ممکن است ندانید و عارضه ای داشته باشید و به خودتان آسیب وارد کنید، مانند  گودی کمر نامتعارف، بیرون زدگی،  دیسک های بین مهره ای  و...؛ پس مراقبت کنید.

 

به طور کلی دستگاه مسگری خوب است اما عالی نیست و  حرکات ورزشی  که با چرخش بیش از اندازه همراه  باشند،  برای هیچکدام از قسمت های بدن توصیه نمیشود، پس حتما قبل از استفاده از این دستگاه از سلامت کامل خود در این خصوص استفاده مطمئن شوید، و قبل از استفاده بدن خود را به خوبی گرم کنید  و به مرور توصیه میشود سعی کنید به مرور از این فعالیت دور شوید، و استفاده از آن را محدود کنید. استفاده از  طناب زنی و دوچرخه سواری یا پیاده روی تند را  آرام آرام جایگزین این حرکت کنید.

 

با استفاده از توضیحات ما اگر تصمیم دارید از این دستگاه استفاده کنید  بهتر است از یک متخصص یا مربی ورزشی کمک بگیرید تا هر آنچه که به صلاح بدنتان است را به شما توصیه کند.

 

گردآوری: بخش ورزش بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------