بیوگرافی ارغوان رضایی +تصاویر ارغوان رضایی



ارغوان رضایی,بیوگرافی ارغوان رضایی

بیوگرافی ارغوان رضایی
ورزش تنیس یکی از پرطرفدار ترین و پررقابت ترین ورزش ها در دنیا محسوب می شه. هزاران تنیسور در سطح حرفه ای در جهان مشغول رقابت هستن که معمولا تعداد بسیار کمی در میدان های بزرگ موفق می شن و اسم و رسمی پیدا می کنن.هر چند وقت یک بار فدراسیون جهانی تنیس رنکینگ 100 تنیسور برتر جهان رو معرفی می کنه که تمام این هزاران ورزشکار ، آرزو دارن که برای یک بار هم شده در جمع این 100 نفر تنیسور برتر قرار بگیرن. یکی از این تنیسور ها که برای مدت های زیادی در بین 100 بازیکن برتر قرار داره ، ارغوان رضایی تنیسور ایرانی تبار کشور فرانسه هست.
ارغوان در 14 مارچ 1987 در شهر سنت اتین کشور فرانسه از پدر و مادری ایرانی به دنیا اومد و دارای یک خواهر کوچکتر و یک برادر بزرگتر هست. ارغوان که علاقه خودش رو به تنیس از همون دوران کودکی نشون داده بود ، از سن 8 سالگی این ورزش رو نزد پدر و برادرش که تنیسور بودن ، آموزش دید.
پدرش ارسلان رضایی و برادرش انوشیروان رضایی هیچوقت بازیکن حرفه ای نبودن ، اما تمام تلاش خودشون رو کردن تا از ارغوان یک تنیسور حرفه ای بسازن و موفق هم شدن. ارغوان در مورد تمرینات سخت دوران کودکی عنوان می کنه : « بعضی روزها گريه می ‌كردم. برف و باران می ‌باريد و گاهی وقت‌ها درجه هوا به زير صفر هم می‌رسيد اما باز هم پدر مجبورم می‌كرد تمرين كنم. »
در تمام اين سال‌ ها ارغوان هيچ حامی مالی ‌ای نداشت و پدرش تمام هزينه ‌های زمين بازي ، بليت‌های مسافرت و اقامت در هتل‌ها رو پرداخت می ‌كرد. حتی پول نداشت كه كفش استاندارد تنيس روی چمن رو بخره. اما نتیجه سال ها تمرین این دختر ایرانی تبار این شد که در سنین نوجوانی تونست به مسابقات گرند اسلم راه پیدا کنه.
از مسابقات مهمی که ارغوان در اون ها شرکت کرده می شه به مسابقات فدراسیون جهانی تنیس در سال 2003 ، مسابقات آزاد فرانسه در سال 2004 ، دور دوم مسابقات آزاد فرانسه در سال 2005 که با باخت به ماریا شاراپووا تموم شد ، نیمه نهایی مسابقات پالرمو و دور چهارم آزاد امریکا در سال 2006 ، نفر دوم مسابقات استانبول و دور سوم مسابقات ویمبلدون در سال 2007 و دور دوم مسابقات اوکلند و دور سوم آزاد استرالیا در سال 2008 اشاره کرد.
ارغوان رضایی یک درخشش خیره کننده در سال 2007 در مسابقات استانبول داشت که در این رقابت ها تونست ماریا شاراپووا و ونوس ویلیامز رو شکست بده و پدیده مسابقات لقب بگیره. اما در دیدار پایانی به دلیل آسیب دیدگی از ادامه مسابقه خودداری کرد و دوم شد. در همین سال بود که ارغوان رضایی در رتبه 40 رنکینگ جهانی تنیس در قسمت زنان جای گرفت.
ارغوان به دعوت فدراسیون تنیس ایران دو بار در سال های 2001 و 2005 به ایران اومد و به عنوان بازیکن تیم ملی تنیس زنان ایران در مسابقات اسلامی زنان شرکت کرد و به راحتی تمام حریفانش رو  شکست داد و مدال طلا کسب کرد.
 ارغوان از 73 مسابقه ای که انجام داده در 51 مسابقه برنده شده و نخستین دختر ایرانی هست که به 3 مسابقه گرند اسلم راه پیدا کرد و چهارمین تنیسور مشهور فرانسه محسوب می شود. ارغوان رکورد سریعترین پیروزی در یک گیم را دارد که با چهار سرویس متوالی تونست در عرض 40 ثانیه گیم رو ببرد.ارغوان درآمد زیادی از راه شرکت در مسابقات بزرگ کسب کرده ، بطوری که پس از صعود به دور سوم آزاد فرانسه 38600 یورو دریافت کرد و تا به امروز 547000 دلار درآمد داشته است. ارغوان از كودكی عادت كرده كه در مسابقاتش پلاكی با طرح نقشه ايران رو به گردن بندازه. اما اين پلاك چند وقت پیش براش دردسر شد و در يك كنفرانس خبری خبرنگار خبرگزاری فرانسه از ارغوان پرسيده بود : « وقتی از امكانات فرانسه برای تمرين استفاده می ‌‌كنی چرا نقشه ايران رو به گردن میندازی ؟ » و ارغوان اين‌ طور جواب داد : « من متولد فرانسه هستم اما پدر و مادرم ايرانی هستن. انگار به يك مادر بگن كدام بچه رو دوست داری ، حتما می گه هر دو تا رو. من اين كار رو می ‌كنم تا ثابت كنم ملیت ایرانی هم دارم. »

عکس هایی از ارغوان رضایی

ارغوان رضایی,بیوگرافی ارغوان رضایی

عکس ارغوان رضایی

ارغوان رضایی,بیوگرافی ارغوان رضایی

عکس ارغوان رضایی

ارغوان رضایی,بیوگرافی ارغوان رضایی

عکس ارغوان رضایی

ارغوان رضایی,بیوگرافی ارغوان رضایی

عکس ارغوان رضایی

ارغوان رضایی,بیوگرافی ارغوان رضایی

منبع:
funshad.com

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------