بیوگرافی لاله صدیق معروف به شوماخر کوچولوی ایران



لاله صدیق, لاله صدیق ورزشکار, لاله صدیق قهرمان رالی

لاله صدیق نخستین زن ایرانی که در رشته اتومبیل رانی با مردان رقابت می کند

 

بیوگرافی و عکس های لاله صدیق شوماخر کوچولو

لاله صدیق متولد 27 بهمن 1355 است. وی فارغ التحصیل دکتری رشته مهندسی صنایع می باشد. لاله صدیق به شوماخرکوچولو شهرت دارد و به عنوان نخستین زن شرکت کننده در مسابقات اتومبیل رانی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران شناخته می شود. این چهره در کمیته 12 نفره فدراسیون جهانی رشته اتومبیل رانی به عنوان نماینده آسیا حضور پیدا می کند. 

چکیده ای از بیوگرافی لاله صدیق 

نام اصلی: لاله صدیق 

تاریخ تولد: 27 بهمن 1355

محل تولد: تهران 

محل زندگی: تهران 

پیشه یا حرفه: خلبان، سوار کار و اتومبیل ران

 

بیوگرافی کامل لاله صدیق

 

لاله صدیق همسرش, لاله صدیق, لاله صدیق ورزشکار

حرفه لاله صدیق خلبانی، سوارکاری واتومبیل رانی است

 

لاله صدیق زاده ی 27 بهمن 1355 در تهران است. وی فارغ التحصیل دکتری رشته مهندسی صنایع است. در سابقه علمی لاله صدیق تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی مشهود است. 

لاله صدیق یک ورزشکار ایرانی محسوب می شود که در رشته های مختلفی نظیر سوارکاری، خودرو رانی و خلبانی فعالیت دارد. این چهره نخستین بانویی است که در تاریخ جهموری اسلامی ایران در رشته اتومبیل رانی با مردان مسابقه داده است. 

 

لاله صدیق به شوماخر کوچولو شهرت دارد. وی مسئول آموزش بخش بانوان فدراسیون اتومبیل رانی ایران می باشد و در کمیته 12 نفره فدراسیون جهانی رشته اتومبیل رانی، به عنوان نماینده آسیا حضور پیدا می کند. 

لاله صدیق فرزند اول خانواده است. وی دو برادر و یک خواهر دارد. برداران لاله در رشته های ورزشی بوکس، دو و میدانی و سوارکاری متبحر هستند. 

 

لاله صدیق نخستین بانویی است که در سال 2008 میلادی گواهی نامه شرکت در فرمول 3 را کسب کرد. این ورزشکار متبحر بالغ بر 52 کاپ قهرمانی در ایران را دارد و توانسته است بیش از 6 کاپ برون مرزی کسب نماید.

 

آغاز فعالیت لاله صدیق 

 

لاله صدیق قهرمان رالی, بیوگرافی لاله صدیق, حاشیه ها پیرامون لاله صدیق

زندگی نامه لاله صدیق در قاب سینما و مستند تولید شده است

 

لاله صدیق برای نخستین بار در سال 1368 رانندگی را آموخت. وی در دوره دبیرستان با وجود عدم برخورداری از گواهی نامه، با خودرو شخصی مسیر مدرسه را می پیمود. 

حدود هشت سال بعد، مصادف با سال 1376 ورزش کارتینگ را آغاز کرد و در سال 1380 با اتومبیل شخصی، وارد مسابقات رالی شد. 

 

لاله صدیق به موجب حضور در مسابقات کارتینگ تصادفات متعددی را تجربه کرده است. وی در یکی از مسابقات به طرز فجیعی از ناحیه ستون مهره و سر آسیب دید. 

لاله صدیق برای شرکت در مسابقات رالی با محدودیت هایی رو به رو بود. لذا در راستای دریافت مجوز از یک مراجع تقلید اقدام کرد. این چهره در نخستین مسابقات رالی، به عنوان نفر اول از خط پایان عبور کرد و عنوان نخستین زن شرکت کننده در مسابقات اتومبیلرانی ایران را کسب کرد. 

 

جالب است بدانید لاله صدیق در اولین مسابقه با یک خودرو پروتون با شماره ی 100 حضور پیدا کرده است. در سال 1386 پس از اتمام پنجمین مسابقه سرعت قهرمانی در ایران، لاله صدیق محل مسابقه را بدون بازرسی خودرو توسط بازرسان ترک کرد. بررسی های کارشناسان حاکی از آن دارد که در پارکینگ خصوصی لاله صدیق دو خودرو به مشابه هم با موتورهای متفاوت وجود داشته است. بدین ترتیب لاله صدیق به تقلب در مسابقات قهرمانی ایران متهم شد و برای او یک سال محرومیت برای شرکت در مسابقات در نظر گرفته شد. 

 

زندگی لاله صدیق در قاب مستند و سینما 

 

لاله صدیق قهرمان رالی, بیوگرافی لاله صدیق, حاشیه ها پیرامون لاله صدیق

لاله صدیق مسئول آموزش بخش بانوان فدراسیون اتومبیل رانی ایران می باشد

 

در سال 2008 میلادی، یک کارگردان به نام داریوش بازرگان زندگی لاله صدیق را در قالب یک فیلم مستند به نام "Girl racer" را تولید کرد. محتوای فیلم درباره چالش ها و موانعی است که برای لاله صدیق به عنوان یک زن اتومبیل ران ایرانی وجود دارد. 

داریوش بازرگان به منظور کسب جواز برای مسابقه زنان اتومبیل ران با مردان، به مقایسه لاله صدیق با آنجلینا جولی پرداخته است. 

 

علاوه بر این، یک فیلم سینمایی به نام "لاله" در خصوص زندگی نامه لاله صدیق حکایت می کند. فیلم لاله در سال 1400 در سینماهای ایران اکران شده است. در راستای تولید این فیلم حاشیه های گسترده ای برای مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و دولت محمود احمدی نژاد شکل گرفت. 

 

فیلم سینمایی لاله تحت کارگردانی و نویسندگی اسد الله نیک نژاد به تولید رسیده است. در این فیلم جنجالی بازیگران برجسته ی سینما اعم از نیکی کریمی، سارا امیری در نقش لاله، همایون ارشادی، لیلا اوتادی و آزیتا حاجیان به ایفای نقش پرداخته اند. 

 

وضعیت تأهل و ازدواج لاله صدیق 

 

عکس های لاله صدیق, لاله صدیق همسرش, لاله صدیق

لاله صدیق به عنوان شوماخرکوچولو شهرت دارد

 

متاسفانه از وضعیت ازدواج و تأهل لاله صدیق اطلاعات دقیقی در دسترس نمی باشد. 

 

علاقه مندی های لاله صدیق 

 

لاله صدیق قهرمان رالی, بیوگرافی لاله صدیق, حاشیه ها پیرامون لاله صدیق

عکس های اینستاگرام لاله صدیق

 

لاله صدیق به خودروهای اسپورت موتور وسط علاقه مند است. اتومبیل مورد علاقه وی بوگاتی ویرون است. این خودرو با سرعت چهارصد و هفت کیلومتر، سریع ترین خودرو شهری تلقی می شود.  

 

لاله صدیق در دوره نوجوانی در رشته های ورزشی پرش با اسب و سوارکاری فعالیت داشته است. وی همچین به پرواز با هواپیماهای فوق سبک علاقه مند بوده است اما به موجب مخالفت های خانواده از شرکت در این حرفه خودداری کرده است. 

 

لاله صدیق معروف به شوماخر کوچولو در اوقات فراغت به مطالعه کتاب های گوناگون می پردازد. وی بر این باور است که مطالعه برای هر فرد در هر جایگاهی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی از کتاب های مورد علاقه این چهره، "انجام اقدامات مهم در فشار های زندگی" نام دارد.

 

جالب است بدانید کتاب انجام اقدامات مهم در فشار های زندگی مورد تایید سازمان بهداشت جهانی قرار دارد. علاوه بر این، لاله صدیق به تماشای فیلم های دارای ژانر طنز علاقه مند است. وی از کارهای طنر جناب آقای مهران مدیریت لذت می برد. 

 

گفت و گو با لاله صدیق 

به موجب موفقیت های بی سابقه لاله صدیق در مسابقات اتومبیل رانی رالی، گفت و گو هایی در خصوص زندگی شخصی وی صورت گرفته است. 

در ادامه بخشی از گفت و گو های لاله صدیق را بیان می کنیم:

" زمانی که به سن قانونی رسیدم و توانستم گواهی نامه بگیرم با اشتیاق فراوان به پیست می رفتم و به مسابقات نگاه می کردم. گاهی اوقات نیز پس از اتمام مسابقه آقایان از مسئولان خواستار دور زدن در پیست با خودرو می شدم. 

من ترجیح می دهم مرا با عنوان لاله ایران صدا بزنند و از لقب شوماخر چندان خوشم نمی آید.

 

من در اکثر مواقع مشغول ورزش و درس هستم. در واقع تاکنون فرصتی برای من پیش نیامده است که بتوانم بر روی ازدواج تمرکز کنم. من گمان می کنم بهترین گزینه برای ازدواج با من فردی است که بتواند در عرصه ورزش و اتومبیل رانی نقش مشوق من را بر عهده داشته باشد. 

 

من به عنوان یک ورزشکار، عاشق انجام فعالیت های هیجان دار هستم و در زمین مسابقات اتومبیل رانی ریسک مسابقه می دهم. با این حال سعی می کنم در زندگی روزمره کمتر ریسک نمایم. از منظر روحی و روانی بدن من به ترشح آدرنالین عادت کرده است و رهایی از این رشته ورزشی برای من غیر ممکن تلقی می شود.  

 

موسیقی های کلاسیک و آرام روح و روان مرا جلا می بخشند. من سعی می کنم در رانندگی های شهری به منظور تقویت منطق رانندگی به موسیقی های آرام گوش دهم. 

پدرم در سال 1365 یک شرکت دو بعدی را راه اندازی کرده است. بخش اول شرکت مختص ساخت قطعات خودرو های داخلی است و بخش دوم در راستای تولید شیرآلات گاز فعالیت دارد. 

 

من، خواهر و بردارانم بر اساس رشته های تحصیلی در بخش های مختلف شرکت به عنوان کارمند فعالیت داریم. بخش خرید شرکت تحت مدیریت من قرار دارد.

من معتقدم مهارت در رانندگی تحت تاثیر جنسیت قرار ندارد. بانوان عمدتا ملاحظه کار هستند و از قبول ریسک های مختلف پرهیز می نمایند. با این وجود ارتباطی میان مهارت در رانندگی و جنسیت وجود ندارد. "

 

لاله صدیق کیست, زندگی نامه لاله صدیق, عکس های لاله صدیق

عکس لاله صدیق 

 

گردآوری:بخش ورزش بیتوته 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------