بیوگرافی یکتا جمالی نخستین زن موفق وزنه بردار ایرانی



یکتا جمالی وزنه بردار , یکتا جمالی قد و وزن , دختر وزنه بردار ایرانی

یکتا جمالی از وزنه برداران نوجوان ایرانی 

 

بیوگرافی و عکس های یکتا جمالی وزنه بردار

یکتا جمالی یکی از ورزشکاران وزنه بردار مفتخر و با استعداد ایران است که متولد 26 آذر 1383 در اصفهان می باشد. این چهره فعالیت ورزشی وزنه برداری خود را از سال 1397 آغاز کرده است و به نخستین زن موفق در رشته ی وزنه بردار تاریخ ایرانی شهرت دارد. 

چکیده ای از بیوگرافی یکتا جمالی

نام اصلی: یکتا جمالی گله

تاریخ تولد: 26 آذر 1383

محل تولد: شهرستان سده لنجان در اصفهان

پیشه یا حرفه: وزنه بردار

کلاس وزن : 87 کیلوگرم

 

یکتا جمالی , بیوگرافی یکتا جمالی ,  عکس های یکتا جمالی

یکتا جمالی اولین زنی است که در حرفه ی وزنه برداری مدال جهانی دارد

 

بیوگرافی کامل یکتا جمالی

یکتا جمالی ورزشکار وزنه بردار ایرانی زاده ی 26 آذر 1383 در شهر سده لنجان استان اصفهان می باشد. وی در خانواده ای بختیاری چشم به جهان گشوده است.

این چهره در رشته ی ورزشی وزنه برداری استعداد بی نظیری دارد. او به موجب خواهر وزنه بردارش، سارا با این رشته ی ورزشی آشنا شده است و هم اکنون در حرفه ی وزنه برداری فعالیت می کند. 

 

یکتا جمالی در مسابقات وزنه برداری متعددی شرکت کرده است. یکی از سرنوشت ساز ترین این مسابقات، مسابقات جهانی وزنه برداری بود که در سال 2021 در ازبکستان  برگزار شد.

این چهره پس از کسب مدال موفقیت در سطح جهان، از سوی مخاطبان و کاربران مجازی بسیار مورد توجه قرار گرفت و به "تاریخ سازی دختر ایرانی" و " مدال تاریخی یکتا جمالی" شهرت پیدا کرد. 

 

یکتا جمالی , بیوگرافی یکتا جمالی ,  عکس های یکتا جمالی

تصویر یکتا جمالی در کنار مادرش

 

آغاز فعالیت یکتا جمالی

یکتا جمالی از همان خردسالی به رشته های مختلف ورزشی علاقه مند بود. وی فعالیت ورزشی خود را با هند بال، آمادگی جسمانی و دو میدانی آغاز کرد و  در سال 1397 یعنی در سن 14 سالگی در حرفه ی وزنه برداری مشغول شد. 

یکتا جمالی با سعی و تلاش متمادی توانست در مسابقات وزنه برداری جهانی در تاشکند ازبکستان شرکت کند و در وزن 87 کیلوگرمی موفق به کسب مدال برنز در مقام سوم گردد.

این چهره در رده ی سنی نوجوانان و جوانان در یک ضرب، وزنه ای معادل 92 کیلوگرمی را بلند کرد  و در دو ضرب، وزنه ای 116 کیلو گرمی را بالای سر خود قرار داد.

 

یکتا جمالی در این مسابقه ی جهانی موفق به دریافت 3 مدال برنز شد. لازم به ذکر است مجموع وزنه های مذکور، بالغ بر 208 کیلوگرم می باشد. 

این مسابقه در 9 خرداد 1400 برگزار شده است. با وجود اینکه یکتا جمالی برای نخستین بار در مسابقات جهانی شرکت می کرد، موفق به کسب اولین مدال جهانی تاریخ وزنه برداری در بخش بانوان شد.

 

یکتا جمالی وزنه بردار , یکتا جمالی قد و وزن , دختر وزنه بردار ایرانی

یکتا جمالی در نخستین تجربه ی مسابقات جهانی مدال آور شد

 

وضعیت ازدواج یکتا جمالی

یکتا جمالی وزنه بردار پر افتخار ایرانی، تاکنون ازدواج نکرده است و مجرد می باشد. 

 

 یکتا جمالی  کیست , بیوگرافی کامل یکتا جمالی , مادر یکتا جمالی

عکس های یکتا جمالی

 

گفت و گو با یکتا جمالی

به موجب افتخار آفرینی که یکتا جمالی برای کشور و ملت ایران داشت، این چهره از سوی خبرنگاران صدا و سیمای ایران  مورد استقبال قرار گرفت.

در ادامه ی مبحث بخشی از گفت و گوی یکتا جمالی در خصوص ورزش وزنه برداری را بیان می کنیم:

 

من در حال سپری کردن سال های نخستین رشته ی ورزشی ام هستم و به موجب تلاش ها و استعداد نهفته ای که دارم توانستم با موفقیت اولین مسابقه ی برون مرزی را پشت سر بگذارم.

روز مسابقه تمام تمرکزم را بر روی وزنه ی خودم جلب کردم و خیال موفقیت را در ذهن خودم تجسم کردم. در طول تمرین وزنه برداری، تنها الگوی من آقای سهراب مرادی بود که با کمک او به مدت سه ماه بی وقفه تمرین وزنه برداری را انجام دادم. 

 

من این سه مدال برنز را به دختران سرزمینم، به هم وطنانم و به خانوادم که من را از همه لحاظ مورد حمایت عاطفی و پشتیبانی قرار دادن، تقدیم می کنم. همچنین، از هیئت فدراسیون ایران تشکر می کنم که در طول مسابقه، امکانات رفاهی مناسبی را برای ورزشکاران فراهم کردند. 

 

من از همان زمانی که در رشته ی ورزشی هند بال شرکت کردم به وزنه برداری علاقه مند بودم اما از آنجایی که انجام این فعالیت برای بانوان ایرانی ممنوع تلقی می شد، در حرفه ی هند بال مشغول فعالیت شدم. 

رشته ی دبیرستانی من علوم انسانی است. در کودکی به شغل پرستاری علاقه ی بسیار زیادی داشتم اما هم اکنون با هدف رسیدن به شغل وکالت وارد رشته ی علوم انسانی شدم و علاقه مند هستم در کنار ورزش، رشته ی  تحصیلی ام را ادامه دهم.

 

اما هدف نهایی من در رشته ی وزنه برداری خیلی بزرگ است. من همواره تلاش می کنم تا به طلای المپیک برسم و مطمئنم روزی این موفقیت را از آن خودم می کنم.

نظر هر شخصی با فرد دیگر در تمایز است. زمانی که تغییر رشته دادم و به وزنه برداری مشغول شدم، عده ای با من مخالفت کردند. در مقابل نیز برخی از اطرافیانم مرا برای ادامه ی مسیر تشویق کردند. 

در هر صورت، نظر دیگران برای من قابل احترام است اما من دقیقا راهی را ادامه می دهم که به آن علاقه دارم.

 

تصاویر یکتا جمالی

 

دختر وزنه بردار ایرانی , یکتا جمالی اینستا  , یکتا جمالی

یکتا جمالی در کنار سهراب مرادی وزنه‌بردار ایرانی

 

بیوگرافی یکتا جمالی ,  عکس های یکتا جمالی  , یکتا جمالی  کیست

یکتا جمالی در حال تمرین وزنه برداری

 

عکس های یکتا جمالی  , یکتا جمالی  کیست , بیوگرافی کامل یکتا جمالی

یکتا جمالی در مسابقات جهانی کشور ازبکستان  

 

گرداوری: بخش ورزش بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------