بیوگرافی پائولو مالدینی یکی از بزرگترین مدافعان فوتبال



درباره پائولو مالدینی

بیوگرافی پائولو مالدینی یکی از بزرگترین مدافعان

 

آشنایی با بیوگرافی پائولو مالدینی ملقب به Il Capitano

در این مقاله از بیتوته، با بیوگرافی پائولو مالدینی یکی از بزرگترین مدافعان آشنا می شوید. پائولو مالدینی یک فوتبالیست سابق و حرفه‌ای ایتالیایی است که عمدتاً در پست دفاع چپ و مدافع میانی برای آث میلان و تیم ملی ایتالیا بازی می‌کرد. او پسر چزاره مالدینی، بازیکن و مربی سابق آث میلان بود. او به عنوان یکی از بزرگترین مدافعان تمام دوران شناخته می شود. به عنوان کاپیتان میلان و ایتالیا برای سال‌ها به او لقب "Il Capitano" داده شد.

چیکیده ای از بیوگرافی پائولو مالدینی :

نام کامل : پائولو چزاره مالدینی

روز تولد : 26 ژوئن 1968

محل تولد : میلان، ایتالیا

قد : 186 سانتیمتر (6 فوت 1 اینچ)

پست : مدافع وسط، مدافع چپ

 

بیوگرافی پائولو مالدینی :

پائولو چزاره مالدینی OMRI ( تلفظ ایتالیایی:  [ˈpaːolo malˈdiːni] )؛ متولد 26 ژوئن 1968در میلان ایتالیا می باشد. یک فوتبالیست حرفه‌ای سابق ایتالیایی است که عمدتاً به عنوان مدافع چپ و مدافع میانی برای آث میلان و تیم ملی ایتالیا بازی می‌کرد . او به طور گسترده به عنوان یکی از بزرگترین مدافعان تمام دوران شناخته می شود. به عنوان کاپیتان میلان و ایتالیا برای سال‌ها به او لقب " Il Capitano " داده شد. مالدینی با 647 بازی تا سال 2020 رکورد بیشترین بازی در سری آ را در اختیار داشت، تا اینکه در سال 2020 از جیانلوئیجی بوفون سبقت گرفت و رکورد مشترک بیشترین حضور در فینال جام ملت های اروپا/لیگ قهرمانان اروپا (8) را در کنار فرانسیسکو جنتو دارد. او اخیراً به عنوان مدیر فنی میلان و همچنین مالک مشترک باشگاه قهرمانی USL میامی اف سی بوده است.

 

مالدینی تمام 25 فصل دوران بازی خود را در سری آ با میلان گذراند، قبل از اینکه در 41 سالگی در سال 2009 بازنشسته شد. او 26 جام را با میلان به دست آورد: پنج بار جام اروپا/لیگ قهرمانان اروپا، هفت عنوان قهرمانی سری آ، یک کوپا. ایتالیا، پنج قهرمانی سوپرجام ایتالیا ، پنج سوپر جام اروپا/یوفا ، دو جام بین قاره‌ای و یک جام باشگاه‌های جهان. مالدینی در 39 سالگی جایزه بهترین مدافع را در جوایز فوتبال باشگاهی یوفا و همچنین جایزه بهترین مدافع سال سری آ را در سال 2004 به دست آورد. پس از بازنشستگی او پس از فصل 09-2008، میلان پیراهن شماره 3 خود را بازنشسته کرد.

 

مالدینی اولین بازی خود را برای ایتالیا در سال 1988 انجام داد و 14 سال بازی کرد تا اینکه در سال 2002 با 7 گل و 126 بازی ملی بازنشسته شد. مالدینی 8 سال کاپیتان ایتالیا بود و رکورد حضور به عنوان کاپیتان ایتالیا (75) را در اختیار داشت تا اینکه بار دیگر کاناوارو و بوفون از او پیشی گرفتند. مالدینی با ایتالیا در چهار جام جهانی فوتبال و سه دوره قهرمانی اروپا شرکت کرد. اگرچه او در مسابقاتی با ایتالیا قهرمان نشد، اما به فینال جام جهانی 1994 و یورو 2000 و نیمه نهایی جام جهانی 1990 و یورو 1988 رسید. او علاوه بر یورو 1996، برای هر یک از این تورنمنت ها در تیم های ستاره انتخاب شد.

 

مالدینی در سال 1995 به عنوان بهترین بازیکن سال فیفا بعد از جورج وه دوم شد. او همچنین در سال 1994 و 2003 در توپ طلا سوم شد. در سال 2002، او به عنوان مدافع در تیم رویایی جام جهانی فوتبال انتخاب شد و در 2004 پله او را در لیست فیفا 100 تا از بزرگترین بازیکنان زنده جهان قرار داد. او در فهرست 100 بازیکن برتر قرن بیستم مجله World Soccer در رتبه 21 قرار گرفت. او همچنین برای تیم رویایی توپ طلا در سال 2020 انتخاب شد. مالدینی با 174 بازی رکورددار بیشترین بازی در مسابقات باشگاهی یوفا بود تا اینکه در سال 2017 از ایکر کاسیاس سبقت گرفت. او با 902 بازی، رکورددار بازی برای میلان است. حضور در تمام رقابت ها، و یکی از معدود بازیکنانی است که بیش از 1000 بازی حرفه ای داشته است. در دسامبر 2012، او به تالار مشاهیر فوتبال ایتالیا راه یافت.

 

حرفه باشگاهی

1984–1987: دوران جوانی، اولین بازی بزرگسالان آث میلان و اوایل دوران حرفه ای

مالدینی که در اصل محصول تیم جوانان آث میلان بود و همچنین در تمام دوران باشگاهی خود با تیم بزرگسالان به بازی پرداخت. او در فصل 1984–1985 قهرمان کوپا ایتالیا پریماورا با تیم جوانان میلان شد و در 20 ژانویه 1985، تحت نظر سرمربی نیلز لیدهولم، در اولین بازی خود در لیگ برای میلان، به جای سرجیو باتیستینی که در بازی مقابل اودینزه مصدوم شده بود، وارد زمین شد. او در سن 16 سالگی این مسابقه را انجام داد.

 

این تنها حضور او در لیگ در آن فصل بود، اما او بلافاصله در فصل بعد به عضویت تیم اصلی پیوست و در سن 17 سالگی، در پست دفاع راست به عنوان عضوی از یازده ابتدایی تیم حضور یافت. شماره 3 پیراهن، که قبلاً به او تعلق داشت، به او داده شد. همچنین، پدرش، سزار مالدینی، در 21 اوت 1985 ، در اولین بازی خود در کوپا ایتالیا به میدان رفت و در همان سال، در 18 سپتامبر، نخستین بازی خود در رقابت‌های اروپایی را انجام داد. او در تاریخ 4 ژانویه 1987، در پیروزی 1-0 مقابل کومو، اولین گل خود را در سری آ به ثمر رساند، که از جمله 29 گلی است که در این لیگ به ثمر رسانده است.

 

1987–1991: موفقیت داخلی و بین المللی با The immortals

در فصل 1987-1988، تحت رهبری آریگو ساکی، اسکودتو توانست اولین جام و قهرمانی خود را از هفت عنوان موجود در لیگ را با تیم میلان کسب کند. تیم میلان، که با نام مستعار "جاودانه‌ها" شناخته می‌شد، شامل سه بازیکن هلندی، یعنی فرانک رایکارد، رود گولیت و فن باستن، و همچنین هافبک‌های ایتالیایی کارلو آنچلوتی، روبرتو دونادونی (و بعداً دمتریو آلبرتینی)، و ترکیب دفاعی قدرتمندی بود.

 

زیر نظر ساکی و سپس فابیو کاپلو، مالدینی با بازیکنان برجسته‌ای مانند فرانکو بارزی، الساندرو کاستاکورتا، مائورو تاسوتی و فیلیپو گالی، استفانو ناوا و بعداً کریستین پانوچی، یکی از قوی‌ترین کوارتت‌های دفاعی در تاریخ فوتبال را تشکیل داد. در فصل 1987-1988 در سری آ، تیم میلان تنها 14 گل را دریافت کرد و با بهترین دفاع در ایتالیا به پایان رسید و عنوان قهرمانی سری آ را به دست آورد. مالدینی در فصل بعد با تیم میلان سوپرکاپ ایتالیا 1988 را به دست آورد و این جام را با قهرمانی پشت سرهم در جام ملت‌های اروپا در فصل‌های 1988-1989 و 1989-1990 دنبال کرد، در حالی که میلان در این دوره در رتبه سوم و دوم سری آ قرار گرفت. در فصل 1989-1990، مالدینی در تاریخ 19 فوریه 1989، صدمین بازی خود را در سری آ انجام داد.

 

همچنین، میلان توانست با شکست مقابل یوونتوس به فینال کوپا ایتالیا 1989-1990 صعود کند. علاوه بر این، در سال‌های 1989 و 1990، میلان موفق شد پی در پی قهرمانی‌های سوپرجام اروپا و جام بین قاره‌ای را کسب کند. در فصل بعد، که آخرین فصل ساکی در تیم بود، میلان در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد. میلان در مسابقات جام اروپا توسط تیم مارسی به عنوان حریف نهایی شکست خورد، و در رقابت‌های سری آ به عنوان دومین تیم پس از سمپدوریا با بهترین دفاع در لیگ، تنها 19 گل را دریافت کرد. همچنین، میلان با شکست مقابل رم، قهرمان نهایی جام ایتالیا شد و به نیمه نهایی کوپا ایتالیا صعود کرد. در سال 1989، مالدینی جایزه براوو به عنوان بهترین بازیکن زیر 23 سال در مسابقات اروپایی را دریافت کرد.

 

1991-1996: ادامه موفقیت با The Invincibles

با حضور ساکی به عنوان جانشین، فابیو کاپلو و میلان همچنان یک قدرت برتر در ایتالیا و اروپا بودند. مالدینی نیز به عنوان عضوی از تیم شکست ناپذیر میلان در فصل 92-1991 که قهرمان سری آ شد، شناخته می‌شد. در کل، میلان با 58 بازی بی‌نقص در لیگ ایتالیا باقی ماند و لقب "شکست ناپذیر" را به خود اختصاص داد. این قهرمانی، نخستین قهرمانی از سه قهرمانی متوالی میلان در سری آ بود که تحت رهبری کاپلو در اوایل دهه 1990 بدست آمد. مالدینی در فصل بعد نیز به میلان کمک کرد تا عنوان قهرمانی سری آ را حفظ کند و به مرحله نخست از سه فینال متوالی لیگ قهرمانان اروپا برسد.

 

میلان در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 1993 با نتیجه 1-0 در برابر مارسی شکست خورد. در همان فصل، مالدینی در تاریخ 21 اکتبر 1992 در برابر اسلوان براتیسلاوا در لیگ قهرمانان اروپا اولین گل خود را به ثمر رساند و همچنین در تاریخ 4 اکتبر همان سال، دویستمین بازی خود را در سری آ انجام داد. فصل بعد، میلان سومین قهرمانی متوالی خود را در سری آ کسب کرد و با بهترین دفاع در ایتالیا، فقط 15 گل به خود داشت. مالدینی همچنین تیم میلان را راهنمایی کرد تا به دومین فینال متوالی لیگ قهرمانان اروپا برسد و در آنجا توانست بارسلونا را شکست دهد. با وجود غیبت کاستاکورتا و مصدومیت بازیکنانی همچون بارسی، پاپن و فن باستن، تیم رویایی بارسلونا که تحت مدیریت یوهان کرایف با حضور دو بازیکن حمله‌ای قدرتمند به نام‌های روماریو و استویچ بود، که یکی از مهمترین رقبای جام بود و با وجود غیبت‌های کلیدی، مالدینی به دفاع میلان کمک کرد تا دروازه خود را بسته نگه دارد و با دو گل از ماسارو و یک گل از ساویچویچ و دسایی، میلان در فینال 4-0 برابر بارسلونا پیروز شد.

 

پس از کسب سومین عنوان قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا و رسیدن به فینال جام جهانی 1994، پالو مالدینی به عنوان اولین مدافعی تبدیل شد که جایزه سالانه بهترین بازیکن سال مجله ورلد ساکر را از آن خود کرد. در طول سخنرانی پذیرش خود، او نقطه عطف خود را "مایه غرور خاصی خواند، زیرا مدافعان عموماً کمتر از گلزنان از سوی هواداران و رسانه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند. ما بیشتر در موتورخانه هستیم تا افتخار کسب کنیم." سپس او فرانکو بارزی، کاپیتان میلان را به عنوان بازیکنی که "واقعاً استحقاق دریافت جایزه‌ای را که من دریافت کرده‌ام"، معرفی کرد. پس از آن، مالدینی در توپ طلای 1994 پس از استویچکوف و روبرتو باجو هموطن خود، سوم شد و در جایزه بهترین بازیکن سال فیفا در جایگاه پنجم قرار گرفت.

 

در فصل بعد، میلان و مالدینی سومین سوپرجام ایتالیا را زیر نظر کاپلو به دست آوردند و سوپرکاپ اروپا را به دست آوردند، اما جام بین قاره‌ای را از دست دادند. اگرچه پس از سه قهرمانی متوالی، میلان نتوانست عنوان قهرمانی خود در سری آ را حفظ کند، آنها به سومین فینال متوالی خود در لیگ قهرمانان رسیدند، اما با نتیجه 1-0 توسط آژاکس شکست خوردند. در سال 1995، مالدینی پس از جورج وه، هم‌تیمی آینده‌اش، دومین جایزه بهترین بازیکن سال فیفا را به دلیل عملکردش کسب کرد. در تاریخ 17 فوریه 1995، او سیصدمین بازی خود را در سری آ انجام داد. مالدینی توانست پنجمین عنوان خود در سری آ و چهارمین عنوان خود را تحت رهبری کاپلو در فصل بعد به دست آورد.

 

1996-2001: با در نظر گرفتن کاپیتانی، مبارزات و عنوان قهرمانی سری A در سال 1999

بعد از جدایی کاپلو و پیر شدن و بازنشستگی چند بازیکن کلیدی، میلان در چند فصل آینده با نتایج ناامید کننده‌ای مواجه شد و تغییرات مدیریتی مکرری را تجربه کرد. در سال 1996، میلان سوپرجام ایتالیا را به دست تیم فیورنتینا از دست داد و برای دو فصل متوالی نتوانست به رقابت‌های اروپایی صعود کند. همچنین در لیگ قهرمانان 1996-1997 از مرحله گروهی حذف شد. پس از بازنشستگی فرانکو بارسی و مائورو تاسوتی در پایان فصل 1997-1996، پائولو مالدینی به عنوان کاپیتان تیم میلان منصوب شد.

 

با وجود مشکلاتی که میلان در این دوره با آن مواجه شد، تحت رهبری مالدینی، آنها در سال 1998 به فینال کوپا ایتالیا راه یافتند، اما در برابر لاتزیو شکست خوردند. همچنین، تیم میلان با رهبری آلبرتو زاکرونی، قهرمان سری آ در فصل 1998-1999 شد و با یک امتیاز بیشتر از لاتزیو رده اول را به پایان رساند. مالدینی در تاریخ 25 آوریل 1999، با بازی 400 ام در سری آ، رکوردی را ثبت کرد. در فصل 1999-2000، میلان سوپرجام ایتالیا را در برابر تیم پارما به دست آورد و در رده سوم سری آ قرار گرفت و در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد. در فصل بعد، در دور دوم لیگ قهرمانان اروپا از رقابت خارج شد و در رده ششم سری آ قرار گرفت و نتوانست برای حضور در لیگ قهرمانان صعود کند. در فصل بعد، تیم میلان در جام یوفا شرکت کرد.

 

جدیدترین عکس های پائولو مالدینی

پائولو مالدینی به عنوان کاپیتان تیم میلان

 

2001–2007: دوره جدید موفقیت

میلان با حضور کارلو آنچلوتی به صورت قاطع به یک قدرت برتر در ایتالیا و اروپا تبدیل شد. در فصل 2001-2002، میلان در رده چهارم سری آ قرار گرفت و موفق شد جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند. همچنین، تیم به بهترین نتیجه خود در جام یوفا دست یافت و در نیمه نهایی شکست خورد. در سال 2002، به دلیل موفقیت‌های حرفه‌ای و شخصیت قوی خود، مالدینی نشان Premio Nazionale Carriera Esemplare "Gaetano Scirea" را دریافت کرد. در فصل بعد، مالدینی با بازیکنانی مانند الساندرو نستا، الساندرو کاستاکورتا و کافو به ترکیبی دفاعی قدرتمند در ایتالیا و اروپا رسید. در سری آ، میلان در رده سوم قرار گرفت و مالدینی با شکست رم در فینال کوپا ایتالیا برای اولین بار در زندگی حرفه‌ای خود جام را به دست آورد. در تاریخ 15 مارس 2003، او با بازی پانصدم خود در سری آ رکوردی ثبت کرد.

 

در تاریخ 28 می 2003، در اولدترافورد، میلان برای اولین بار در تاریخ در فینال تمام ایتالیایی در لیگ قهرمانان اروپا 2002-2003، با مالدینی به عنوان کاپیتان، قهرمان شد. مالدینی به تیم میلان در حفظ دروازه کمک کرد و در ضربات پنالتی پس از بن بست 0-0 در وقت اضافه، میلان یوونتوس را با نتیجه 3-2 شکست داد. در همان روز، دقیقاً 40 سال از زمانی که پدرش به نام چزاره، جام اروپا را به عنوان کاپیتان میلان در برابر یوونتوس در انگلیس بالای سر برده بود، می‌گذشت. او و پدرش تنها یکی از سه جفت پدر و پسر دیگری بودند که این دستاورد را کسب کرده بودند. دو جفت دیگر شامل مانوئل و مانولو سانچیس از رئال مادرید و کارلس و سرخیو بوسکتس از بارسلونا بودند. مالدینی به عنوان مرد مسابقه انتخاب شد و برای اولین بار در زندگی حرفه‌ای خود در تیم منتخب سال یوفا قرار گرفت.

 

در فصل بعد، میلان در سوپرجام ایتالیا مجدداً در ضربات پنالتی برابر یوونتوس شکست خورد. اما در جام باشگاه های جهان، میلان با شکست دادن ریور پلیته آرژانتین، قهرمان جام باشگاه های جهان شد و مالدینی برای دومین بار در زندگی حرفه‌ای خود جام اروپا را برد. با این حال، آنها موفق شدند در مقابل پورتو پیروز شوند و سوپرجام یوفا را به دست آورند. در سال 2003، مالدینی برای دومین بار در زمان حرفه‌ای خود در جایگاه سوم توپ طلا قرار گرفت. او با ارتداد 82 امتیاز، به عنوان کاپیتان میلان قهرمان سری آ شد.

 

در همین فصل، میلان در نیمه نهایی کوپا ایتالیا توسط لاتزیو و در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا توسط دپورتیوو حذف شد. در آوریل 2004، مالدینی در نظرسنجی جوبلی طلایی یوفا، یک نظرسنجی آنلاین که برای تجلیل از بهترین فوتبالیست‌های اروپایی در 50 سال گذشته برگزار شده بود، در رتبه دهم قرار گرفت. مالدینی پس از دینو زوف، دومین ایتالیایی برتر در آن نظرسنجی بود. علاوه بر این، مالدینی در سال 2004 در لیست 100 فیفا نیز جای گرفت و به عنوان یکی از 125 برترین فوتبالیست زنده به انتخاب پله انتخاب شد. همچنین، مالدینی در سال 2004 در جوایز فوتبال ایتالیا به عنوان بهترین مدافع سال سری آ انتخاب شد.

 

تیم آث میلان جشن گرفت

مالدینی در سال 2007 به همراه ‌هم تیمی هایش در میلان، در حال جشن گرفتن قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا بود. او در سن 38 سالگی، مسن‌ترین کاپیتانی بود که توانست جام را بالای سر ببرد.

 

فصل بعد، مالدینی با بالا بردن سوپرجام ایتالیا در سال 2004 به عنوان کاپیتان، پس از شکست میلان در مقابل لاتزیو، آغاز کرد. در آن فصل، میلان در رقابت‌های سری آ به جایگاه دوم رسید و به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت، اما در ضربات پنالتی در مقابل لیورپول شکست خورد، با اینکه مالدینی در دقیقه اول بازی گلزنی کرد. در سال 2005، مالدینی برای دومین بار در دوران حرفه‌ای‌اش به عنوان عضو تیم سال یوفا انتخاب شد و همچنین برای اولین بار به عنوان قسمتی از تیم FIFPro World XI انتخاب شد.

 

در فصل بعد، میلان بار دیگر پشت سر یوونتوس در رقابت‌های سری آ دوم شد و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت و تنها توسط بارسلونا قهرمان نهایی شکست خورد. هر دو یوونتوس و میلان به دلیل درگیری در رسوایی "کالچوپولی" در سال 2006 امتیاز کسر کردند و عنوان قهرمانی به اینترناسیونال رسید، در حالی که یوونتوس سقوط کرد و میلان در جایگاه سوم قرار گرفت. در طول فصل، مالدینی توانست اولین و تنها دبل دوران حرفه ای خود را مقابل رجینا به ثمر برساند. در تاریخ 25 سپتامبر 2005، مالدینی پس از انجام 571 بازی در سری آ، رکورد حضور دینو زوف را شکست. هفت روز قبل از آن، او با انجام هشتصدمین بازی خود در همه رقابت‌ها برای میلان، به رکورد دست یافت.

 

در فصل بعد، مالدینی به عنوان کاپیتان تیم میلان، با کسر امتیازها به جایگاه چهارم در رقابت‌های سری آ دست یافت و باعث رسیدن تیم به یک موقعیت مهم در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا شد. در تاریخ 13 می 2007، مالدینی با انجام 600مین بازی خود در سری آ، در مقابل کاتانیا با نتیجه 1-1 به این رقم دست یافت. در همان فصل، مالدینی به عنوان کاپیتان تیم، توانست به سومین فینال لیگ قهرمانان اروپا در شش سال گذشته برسد و تیم را به پیروزی 2-1 مقابل لیورپول در فینال در تاریخ 23 مه 2007 در آتن هدایت کند و انتقام شکست تیم در سال 2005 را بگیرد.

 

با این انتصاب، مالدینی در سن 38 سالگی، به عنوان مسن‌ترین بازیکن در این رقابت شناخته شد. در طول دوران حرفه‌ای‌اش، مالدینی هشت بار در فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور یافت و پنج بار به عنوان کاپیتان جام را بالای سر برد. در مصاحبه‌ای با ESPN قبل از فینال سال 2007، مالدینی فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2005 را بدترین لحظه در دوران حرفه‌ای خود نامید. در آن بازی، او با سریع‌ترین گل در تاریخ فینال جام ملت‌های اروپا پس از 51 ثانیه به ثمر رسید و به عنوان مسن‌ترین بازیکن در تاریخ فینال عملکردی برجسته از خود نشان داد، اما میلان در ضربات پنالتی مقابل لیورپول پس از برتری 3-0 در نیمه‌وقت شکست خورد. مالدینی به دلیل عملکرد برجسته‌اش در سال 2007، به عنوان بهترین مدافع باشگاه توسط یوفا انتخاب شد.

 

در سال 2007، پس از قهرمانی تیم میلان در مسابقه سوپر جام یوفا مقابل سویا (اگرچه مالدینی در این بازی حضور نداشت)، مالدینی به عنوان اولین کاپیتان اروپایی، در تاریخ 16 دسامبر، جام باشگاه‌های جهان را به دست آورد. او در پایان فصل 2007-2008 برنامه‌های بازنشستگی خود را اعلام کرد و اعلام کرد که این تصمیم را با هیچ پشیمانی‌ای انجام خواهد داد. با این حال، پس از حذف تیم میلان از رقابت‌های لیگ قهرمانان توسط آرسنال در ماه مارس، مالدینی اعلام کرد که احتمالاً بازنشستگی خود را حداقل یک سال به تعویق خواهد انداخت. در تاریخ 6 ژوئن، او قراردادی را تمدید کرد که تا فصل 2008-2009 او را به عنوان عضوی از تیم میلان نگه می‌داشت.

 

باشگاه های پائولو مالدینی

عکس های پائولو مالدینی

 

2008-2009: سالهای پایانی و بازنشستگی

در تاریخ 16 فوریه 2008، در بازی مقابل تیم پارما در ورزشگاه انیو تاردینی، مالدینی به جای مارک یانکولوفسکی وارد زمین شد تا هزارمین بازی حرفه‌ای خود را به پایان برساند. او در این تعداد بازی، 861 بازی را برای تیم میلان انجام داد، که شامل 12 بازی برای تیم ملی زیر 21 سال ایتالیا، 1 بازی برای تیم ملی زیر 21 سال ایتالیا و همچنین 126 بازی با تیم ملی بزرگسالان ایتالیا بود. در اروپا، تنها پیتر شیلتون، دروازه‌بان انگلیسی، در آن زمان تعداد بیشتری بازی را جمع آوری کرده بود: 1390 بازی بین سال‌های 1966 و 1997. مالدینی آخرین بازی خود را در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ 4 مارس 2008 انجام داد، که در آن میلان در برابر آرسنال شکست خورد و از رقابت‌ها حذف شد. در سال 2008، مالدینی نشان شایستگی فیفا و همچنین نشان برتر بین‌المللی جاسینتو فاکتی را دریافت کرد که به بازیکنی اعطا می‌شود که هم مهارت و هم بازی جوانمردانه را در طول دوران حرفه‌ای خود نشان داده است.

 

در تاریخ 18 آوریل 2009، مالدینی اعلام کرد که در پایان فصل 2008-2009 بازنشسته خواهد شد. در تاریخ 17 می 2009، در ورزشگاه فریولی، مالدینی 900مین بازی رسمی خود را برای تیم میلان در یک بازی لیگ مقابل اودینزه انجام داد. آخرین بازی مالدینی در ورزشگاه سن سیرو در تاریخ 24 می، با باخت 3-2 مقابل رم بود و مورد تشویق شدید هواداران قرار گرفت. با این حال، در هنگام خداحافظی مالدینی با حضور اولتراس میلان، معروف به Brigate Rossonere، اعتراضاتی رخ داد و برخی از هواداران او را مورد انتقاد قرار دادند.

 

آخرین بازی او برای تیم میلان و آخرین بازی او به عنوان یک بازیکن فعال، پیروزی 2-0 مقابل فیورنتینا در تاریخ 31 می 2009 در آخرین بازی فصل سری آ بود. این پیروزی باعث شد که تیم میلان در جایگاه سوم قرار بگیرد و برای فصل بعد به رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. تاریخ 28 آگوست 2009، پائولو مالدینی در مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا 2009-2010 جایزه‌ای از سوی یوفا به عنوان تقدیری از حرفه‌ای که در طول آن فعالیت کرده است دریافت کرد. و در تاریخ 17 نوامبر 2009، روزنامه ورزشی اسپانیایی مارکا جایزه "Marca Leyenda" را به مالدینی به خاطر حرفه‌اش و دستاوردهایش اهدا کرد.

 

حرفه بین المللی :

اوایل دوران حرفه ای و جام جهانی 1990

در سال 1986، مالدینی توسط پدرش چزاره مالدینی به تیم ملی زیر 21 سال ایتالیا دعوت شد و اولین بازی خود را برای این تیم در 12 نوامبر همان سال، در تساوی 0–0 مقابل اتریش انجام داد. او 12 بازی ملی انجام داد و در دو سال پنج گل برای آتزورینی به ثمر رساند که اولین گل او در 11 فوریه 1987 در پیروزی 2-1 مقابل پرتغال به ثمر رسید. مالدینی همچنین عضو تیم زیر 21 سال بود که در مسابقات قهرمانی زیر 21 سال اروپا در سال 1986 نایب قهرمان اسپانیا شد. دو سال بعد، او همچنین برای تیم زیر 21 سال بازی کرد که در دور اول مقابل فرانسه برنده نهایی مسابقات قهرمانی اروپا زیر 21 سال 1988 حذف شد.

 

مالدینی اولین بازی خود را برای تیم بزرگسالان ایتالیا در سن 19 سالگی در 31 مارس 1988 در یک تساوی دوستانه 1-1 مقابل یوگسلاوی در اسپلیت انجام داد و یک بار برای تیم المپیک ایتالیا در 28 اکتبر 1987 به میدان رفت، اگرچه او بخشی از این تیم نبود. تیمی که در المپیک 1988 به مقام چهارم دست یافت. مالدینی در هر چهار بازی ایتالیا در یورو 1988 حضور داشت، جایی که آنها به نیمه نهایی رسیدند و به اتحاد جماهیر شوروی باختند.

 

در سال 1990، مالدینی در اولین جام جهانی خود در زمین خانگی حضور یافت و در هفت بازی تیم ملی ایتالیا شرکت کرد. وی به صورت فعال در پنج برد متوالی ایتالیا در این رقابت‌ها نقش داشت و عضو اصلی خط دفاعی بود که رکورد پنج بازی بدون گل خورده در یک جام جهانی را حفظ کرد. در بازی نیمه نهایی مقابل آرژانتین، دفاع ایتالیا توسط گل تساوی کارلوس بیلاردو شکست خورد و پس از 518 دقیقه بدون گل خورده، رکورد بی‌گلی را در جام جهانی ثبت کرد. در پایان بازی، هر دو تیم در دوبله زمان بازی نتوانستند گلی به ثمر برسانند و ایتالیا در ضربات پنالتی به آرژانتین مغلوب شد. در بازی مقام سوم، ایتالیا با شکست 2-1 مقابل انگلیس، موفق شد مقام سوم را به دست آورده و با دو گل در کل جام جهانی، به عنوان تیمی با بهترین دفاع، مسابقات را به پایان برساند. پمالدینی نیز به عنوان یکی از اعضای تیم مسابقات انتخاب شده بود.

 

فینال جام جهانی 1994 و انتصاب به کاپیتانی

در تاریخ 20 ژانویه 1993، در چهل و چهارمین بازی حرفه‌ای خود، مالدینی نخستین گل بین‌المللی خود را در برابر مکزیک به ثمر رساند. این بازی دوستانه با نتیجه 2-0 در فلورانس برگزار شد، و ایتالیا به عنوان میزبان برتری خود را به ثبت رساند. 

 

از آنجا که ایتالیا نتوانست در مسابقات یورو 1992 به مرحله نهایی برسد و در گروه خود رتبه دوم را کسب کند، اما به جام جهانی 1994 صعود کرد. در این رقابت‌ها، مالدینی به عنوان نایب کاپیتان تیم ملی ایتالیا انتخاب شد. او در هفت بازی ایتالیا در طول جام جهانی 1994 حضور داشت و در مسابقات با مکزیک، نیجریه، اسپانیا و بلغارستان به جای فرانکو بارسی که مصدوم شده بود به میدان رفت، و در بازی گروهی مقابل نروژ نیز دروازه تیم خود را بسته نگه داشت.

 

با غیاب مصدومیت‌زده‌های دفاعی تیم، مالدینی به عنوان رهبر دفاع ایتالیا تا فینال حضور داشت و هم به عنوان مدافع مرکزی و هم به عنوان بازیکن دفاع کناری به میدان رفت. البته، در فینال به دلیل محرومیت الساندرو کاستاکورتا، مالدینی به عنوان رهبر دفاعی تیم درخشید. در فینال مقابل برزیل، مالدینی به ایتالیا کمک کرد تا دروازه خود را بسته نگه دارد، اما در نهایت تیمش در ضربات پنالتی شکست خورد. به همان شکلی که در سال 1990 پدر مالدینی، چزاره، در جام جهانی 1962 این افتخار را به دست آورده بود، حالا مالدینی پس از 32 سال، در تیم ملی ایتالیا حضور یافت.

 

پس از بازنشستگی بین‌المللی فرانکو بارسی در سال 1994، مالدینی به عنوان کاپیتان تیم ملی ایتالیا منصوب شد. در رقابت‌های یورو 1996، ایتالیا با نتایج ناامیدکننده‌ای در مرحله گروهی با چهار امتیاز از رقابت‌ها حذف شد. این گروه شامل دو تیمی بود که در نهایت به مرحله نهایی راه یافتند، این دو فینالیست نهایی مسابقات، آلمان و جمهوری چک بود. مالدینی در هر سه بازی گروهی تیم ایتالیا حضور داشت.

 

در جام جهانی 1998 در فرانسه، ایتالیا با قدرت شروع کرد و در گروه خود صدرنشین شد.

 

مالدینی در تمام پنج بازی تیم ملی ایتالیا حضور داشت و به عنوان بازیکن اساسی بازی را آغاز کرد. در اولین بازی تیم ملی ایتالیا مقابل شیلی که با نتیجه 2-2 به پایان رسید و گل اول توسط کریستین ویری به ثمر رسید، مالدینی با همکاری الساندرو کاستاکورتا، فابیو کاناوارو، الساندرو نستا و جوزپه برگومی به ایتالیا کمک کرد. همچنین، در بازی گروهی مقابل کامرون، مرحله یک هشتم نهایی مقابل نروژ و مرحله یک چهارم نهایی مقابل فرانسه، مالدینی دروازه تیمش را بسته نگه داشت. با این حال، ایتالیا در نهایت از رقابت‌ها حذف شد. فرانسه به عنوان میزبان و قهرمان نهایی در ضربات پنالتی برابر برزیل قرار گرفت و برای سومین بار متوالی در یک جام جهانی قهرمان شد.

 

تصاویر اینستاگرام پائولو مالدینی

تصاویر پائولو مالدینی و برنده جام قهرمانی

 

فینال یورو 2000 و چهارمین جام جهانی :

مالدینی در روز 28 آوریل 1999، در صدمین بازی خود برای تیم ملی ایتالیا، در تساوی 0–0 خارج از خانه مقابل کرواسی با سرمربیگری دینو زوف برگزار شد. در سال بعد، ایتالیا موفق شد به فینال یورو 2000 صعود کند، اما مجدداً در زمانهای اضافه در برابر فرانسه شکست خورده و از عنوان قهرمانی جام جهانی محروم شد. مالدینی در طول این رقابت‌ها در هر شش بازی تیم ملی ایتالیا حضور داشت. ایتالیا در گروه خود راه یافته و در هر بازی به پیروزی رسید.

 

مالدینی، کنار فابیو کاناوارو و الساندرو نستا، به دفاع تیم ملی ایتالیا کمک کرد تا در مسیر رسیدن به فینال، تنها دو گل را دریافت کند و در مقابل بلژیک در مرحله گروهی و رومانی در مرحله یک چهارم نهایی، دروازه خود را نگه دارد. در نیمه نهایی با میزبان مشترک هلند، ایتالیا در شرایط ده نفره پس از تساوی 0-0 در ضربات پنالتی به فینال صعود کرد. اگرچه مالدینی پنالتی خود را از دست داد، ایتالیا با نتیجه 3-1 در ضربات پنالتی پیروز شد. در فینال، ایتالیا با نتیجه 1-0 به تیم مقابل پیشتاز تا زمانی که در دقیقه یکصد و سوم وقت اضافه، ویلتورد بازی را به تساوی کشاند. اما در دقیقه 103، دیوید ترزگه گل طلایی را به ثمر رساند. در سه دوره مسابقات قهرمانی اروپا که مالدینی در آن شرکت کرد، به دلیل عملکرد برجسته خود به عنوان عضوی از تیم، انتخاب شد.

 

در 7 اکتبر 2000، در پیروزی 3-0 مقابل رومانی در میلان در مقدماتی جام جهانی 2002، مالدینی از دینو زوف سبقت گرفت و با صد و سیزدهمین بازی ملی بزرگسالان خود برای ایتالیا، تبدیل به پربازیکن‌ترین بازیکن تاریخ ایتالیا شد. مالدینی در چهارمین جام جهانی خود و دومین بار به عنوان کاپیتان در جام جهانی 2002 کره و ژاپن بازی کرد. او به ایتالیا کمک کرد که دروازه خود را در اولین پیروزی مقابل اکوادور حفظ کند و در هر چهار بازی ایتالیا بازی کرد. ایتالیا در بازی های باقیمانده گروه ناامید شد، اما به عنوان تیم دوم گروه خود به مرحله حذفی رفت.

 

بلافاصله پس از حذف بحث برانگیز ایتالیایی ده نفره در مرحله یک شانزدهم نهایی، با یک گل طلایی، به میزبانی کره جنوبی، مالدینی در سن 34 سالگی از فوتبال بین المللی خداحافظی کرد و به عنوان پربازیکن ترین بازیکن ایتالیا به میدان رفت. او هفت گل بین المللی به ثمر رساند که همگی در بازی های خانگی به ثمر رسید. او بیش از نیمی از 16 سال خود را به عنوان کاپیتان بین المللی گذراند و 74 بار بازوبند را به بازو بست تا اینکه کاناوارو و پس از آن بوفون از او پیشی گرفتند.

 

با وجود عملکرد برجسته‌ای که مالدینی در تیم ملی ایتالیا داشت، او نتوانست به عنوان قهرمانی جامی را به ایتالیا برساند، اگرچه به فینال جام جهانی و همچنین قهرمانی اروپا رسید. مالدینی در 23 بازی در جام‌های جهانی حضور داشت که پس از لوتارو ماتئوس (25 بازی) و لیونل مسی (26 بازی)، او سومین بازیکن با بیشترین حضور در جام‌های جهانی بود.

 

در فوریه سال 2009، مارچلو لیپی، سرمربی ایتالیایی، حمایت خود را از یک بازی تحسین برانگیز برای مالدینی اعلام کرد و اظهار داشت که این به او فرصتی می دهد تا برای آخرین بار برای آتزوری بازی کند. فدراسیون فوتبال ایتالیا (FIGC) در بازی دوستانه مقابل ایرلند شمالی به او پیشنهاد حضور در ترکیب را داد. مالدینی اما این پیشنهاد را رد کرد و گفت که می‌خواهد در یک بازی رسمی از فوتبال جدا شود.

 

در فوریه سال 2009، مارچلو لیپی، سرمربی ایتالیایی، حمایت خود را از یک بازی تحسین برانگیز برای مالدینی اعلام کرد و اظهار داشت که این به او فرصتی می‌دهد تا برای آخرین بار در تیم ملی ایتالیا به میدان برود. فدراسیون فوتبال ایتالیا (FIGC) در یک بازی دوستانه مقابل ایرلند شمالی به او پیشنهاد حضور در ترکیب را داد. با این حال، مالدینی این پیشنهاد را رد کرد و اعلام کرد که می‌خواهد در یک بازی رسمی از فوتبال جدا شود و از آنجا به عنوان بازیکنی ملی‌پوش بازنشسته شود.

 

زندگی حرفه ای پائولو مالدینی

جدیدترین تصاویر پائولو مالدینی

 

بعد از بازنشستگی :

مالدینی پیش از بازنشستگی اعلام کرد که هرگز به عنوان مربی فعالیت نخواهد کرد. اما به او پیشنهادی داده شد که با پیوستن به چلسی به عنوان مربی، دوباره با سرمربی سابق خود، کارلو آنچلوتی، همکاری کند. گزارش‌ها حاکی بودند که مالدینی با آنچلوتی و رومن آبراموویچ، مالک چلسی، در مورد این احتمال، ملاقات کرده بود. با این حال، آنچلوتی بعدها اعلام کرد که مالدینی پیشنهاد او برای عضویت در کادر مربیگری چلسی را رد کرده است.

 

سال 2012، مالدینی وارد تالار مشاهیر فوتبال ایتالیا شد. در 4 مارس 2014، در یازدهمین مسابقه "علیه فقر" که در برن، سوئیس برگزار شد، مالدینی به همراه بازیکنان ستاره‌ای مانند رونالدو، زین الدین زیدان، لوئیس فیگو و پاول ندود حضور یافت و درآمد حاصل از این مسابقه را برای کمک به تلاش‌های بهبودی در فیلیپین صرف کرد. همچنین، در 1 سپتامبر 2014، مالدینی همراه با بسیاری از بازیکنان فوتبال سابق و فعلی در "مسابقه برای صلح" که در ورزشگاه المپیک رم برگزار شد، شرکت کرد و درآمد حاصل از آن به امور خیریه اختصاص یافت.

 

در ماه مه 2015، اعلام شد که مالدینی همراه با ریکاردو سیلوا، کارآفرین حقوق تلویزیونی، مالک باشگاه میامی اف سی در لیگ فوتبال آمریکای شمالی (NASL) شده‌اند و امیدوارند که این تیم بتواند در آینده به لیگ برتر فوتبال (MLS) بپیوندد. در1 می 2016، مالدینی دومین بازیکن تاریخ پس از متیو لو تیسیر از ساوتهمپتون شد که جایزه مرد یک باشگاه را از باشگاه باسکی اتلتیک بیلبائو دریافت کرد. او در نیمه دوم، در جریان پیروزی خانگی 2-1 باشگاه مقابل سلتا د ویگو ، جایزه را دریافت کرد و مورد تشویق هواداران حاضر قرار گرفت.

 

در ژوئن 2017، پس از کسب پیروزی در مسابقات مقدماتی در ایتالیا، مالدینی و شریک دونفره‌اش، استفانو لاندونیو، در مسابقات تنیس آسپریا میلان شرکت کردند. این تورنمنت یک رقابت حرفه‌ای تنیس در تور چالنجر ATP بود. در دور اول مسابقه، آنها توسط توماش بدنارک و دیوید پل با نتیجه 6-1 و 6-1 شکست خوردند. پس از این شکست، مالدینی پذیرفت که این احتمالا آخرین مسابقه حرفه‌ای تنیس او خواهد بود.

 

2018–2023: بازگشت به آث میلان

در آگوست 2018، چند هفته پس از تغییر مالکیت میلان به نفع شرکت مدیریت الیوت، او پیشنهادی را پذیرفت تا مدیر استراتژی و توسعه ورزشی باشگاه شود و در کنار مدیر ورزشی جدید لئوناردو کار کند. این نشان دهنده بازگشت او به باشگاه از زمان بازنشستگی او از فوتبال فعال بود. در تاریخ 14 ژوئن 2019، مالدینی به عنوان مدیر فنی ترفیع یافت.

 

پس از سه سال خدمت به عنوان مدیر فنی، در فصل 2021-2022، میلان موفق شد قهرمان سری آ شود و این قهرمانی، اولین قهرمانی آنها در یازده سال گذشته بود. نقش بسزایی مالدینی در این موفقیت با دستآوردهای برجسته‌ای مانند تئو هرناندز، رافائل لئو، اولیویه ژیرو، فیکایو توموری و همچنین مایک میگنان (که به عنوان بهترین دروازه‌بان فصل انتخاب شد) بود. همچنین، لئو نیز جایزه MVP فصل را دریافت کرد.

 

در تاریخ 1 ژوئیه 2022، یک روز پس از پایان قرارداد قبلی، اعلام شد که مالدینی قرارداد خود را به مدت دو سال دیگر به عنوان مدیر فنی با باشگاه تمدید کرده است. و در تاریخ 17 نوامبر 2022، در مراسم جوایز گلوب ساکر 2022، به همراه فردریک ماسارا، کارگردان دیگر میلان، به عنوان مدیر ورزشی سال شناخته شد.

 

در 6 ژوئن 2023، میلان او را از سمت مدیر فنی اخراج کرد.

 

سبک بازی پائولو مالدینی

جدیدترین عکس های پائولو مالدینی

 

زندگی شخصی پائولو مالدینی :

مالدینی در میلان در خانواده چزاره مالدینی و ماریا لوئیزا دی مززی به دنیا آمد. او در دسامبر 1994 با مدل ونزوئلایی آدریان فوسا ازدواج کرده است. این زوج دارای دو پسر به نام های کریستین (متولد 14 ژوئن 1996) و دنیل (متولد 11 اکتبر 2001) هستند که هر دو توسط باشگاه سابق مالدینی میلان قرارداد بسته اند و در تیم های جوانان پدرش چزاره نیز یک فوتبالیست بود که به عنوان مدافع نیز بازی می کرد، کاپیتان میلان و نماینده تیم ملی ایتالیا بود و بعداً مربی شد.

 

در طول دوران مدیریتی چزاره، او پسرش را هم در تیم زیر 21 سال ایتالیا و هم در تیم بزرگسالان و همچنین در میلان مربیگری کرد و چندین تیم دیگر را نیز مدیریت کرد. در 3 آوریل 2016، پدر پائولو، چزاره در سن 84 سالگی درگذشت. مادر او اواخر همان سال، در 28 ژوئیه درگذشت.

 

مالدینی برچسب مد خود را دارد - سالهای شیرین - که با دوست و هم تیمی سابق ایتالیا و میلان کریستین ویری اداره می شود.

 

حرفه ی پائولو مالدینی

تصاویر پائولو مالدینی با خانواده

 

حرفه بین المللی پائولو مالدینی

تصاویر پائولو مالدینی با همسر و فرزندانش

 

حرفه باشگاهی پائولو مالدینی

تصاویر پائولو مالدینی با پدرش

 

سبک بازی پائولو مالدینی :

اگرچه مالدینی در بیشتر دوران حرفه ای خود به عنوان مدافع چپ بازی می کرد، اما طبیعتاً راست پا بود و بازی برای میلان را به عنوان دفاع راست آغاز کرد. او به دلیل حضور مائورو تاسوتی در سمت راست برای میلان، توسط سرمربی آریگو ساکی به پست دفاع چپ منتقل شد. این به دلیل تطبیق پذیری تاکتیکی و توانایی مالدینی با هر دو پا امکان پذیر شد، که به او اجازه داد در هر نقطه از خط دفاعی بازی کند و یک فوتبالیست حرفه ای طولانی و موفق، هم با میلان و هم با ایتالیا داشته باشد.

 

او به عنوان مدافع مرکزی هم بازی‌های درخشانی از خود نشان داده‌ است. انعطاف‌پذیری تاکتیکی او در کنار سرعت بالا، تکل‌های به موقع، و مهارت در جنگ‌های هوایی و توان مثال‌زدنی او در رهبری تیم، وی را به جایی رساند که برای مدت‌ها بهترین دفاع چپ اروپا لقب بگیرد او از بهترین مدافعین تاریخ فوتبال محسوب می‌شود. پائولو در فوتبال خشن و دفاعی ایتالیا با خونسردی و آرامشی که داشت کمترین کارت زرد و قرمز را در طول حضور خود در فوتبال دید. ثبات مالدینی در مدت 24 سال در کنار اخلاق مداری و وفاداری خاص او به میلان او را به یکی از بی نظیرترین مدافعین جهان تبدیل کرده است.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------