بیوگرافی سردار آزمون + تصاویر سردار آزمون



تیم سردار آزمون

تصاویر سردار آزمون

 

آشنایی با بیوگرافی سردار آزمون

در این مقاله از بیتوته، با بیوگرافی سردار آزمون آشنا می شوید. سردار آزمون، بازیکن فوتبال اهل ایران است که برای باشگاه فوتبال آ.اس. رم بازی می‌کند. او در عرصه ملی در تمامی رده‌های سنی تیم ملی به میدان رفته‌است و اکنون بهترین گلزن در ترکیب تیم ملی ایران است. آزمون دومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی فوتبال ایران پس از علی دایی است.

چکیده ای از بیوگرافی سردار آزمون:

نام کامل : سردار آزمون

روز تولد : ۱۱ دی ۱۳۷۳

محل تولد : گنبد کاووس، گلستان، ایران

قد : ۱۸۶ سانتیمتر

پیشه : فوتبالیست 

پست : مهاجم

 

بیوگرافی سردار آزمون:

سردار آزمون متولد ۱۱ دی ۱۳۷۳در گنبد کاووس استان گلستان می باشد. پدر او خلیل آزمون بازیکن سابق والیبال است. او از اقوام ترکمن ایران و مذهب او سنی است. او تحصیلات دبستان خود را در سیرجان و مقطع راهنمایی خود را در کرمان به پایان رساند. او پس از پیوستن به تیم فوتبال روبین کازان، تصمیم گرفت در دانشگاه در رشته مدیریت ورزشی تحصیل کرد اما پس از مدتی از این رشته انصراف داد تا بهتر بتواند روی حرفه فوتبال خود تمرکز کند.

 

پس از برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸، آزمون با مخالفت شدید طرفداران تیم ملی ایران مواجه شد. به علت نارضایتی و اعلام تشدید بیماری مادرش، او از تیم ملی فوتبال ایران خداحافظی کرد. اما پس از مدتی، با دعوت کارلوس کی روش، به تیم ملی بازگشت و در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به نمایندگی از تیم ملی ایران به میدان رفت.

 

آزمون به سوارکاری علاقه‌مند است و خود اسب‌هایی را نیز دارد. او همچنین یک تیم والیبال زنان به نام سِریک در گنبد کاووس دارد، که او آن را راه اندازی کرده است.

 

ازدواج سردار آزمون با آناهیتا کریمی :

در بهمن ماه سال 1401 مربی تیم فوتبال تراکتور سازی، آقای قربان بردیف در مصاحبه خود به طرفداران اعلام کرد که مراسم عروسی سردار آزمون برگزار شده است.

 

آناهیتا کریمی همسر سردار آزمون، متولد 21 آذر 1371 در تهران است. او تحصیلات دانشگاهی خود را با رشته مدیریت آغاز کرده و پس از مدتی برای تحصیل در رشته بیوتی به کشور فرانسه مهاجرت کرد.

 

سردار آزمون قبلا در برنامه دورهمی به مجریگری مهران مدیری، اعلام کرده بود که قصد ازدواج دارد. او بارها علاقه خود را به آناهیتا کریمی ابراز کرده بود و طرفدارانش می دانستند که به زودی خبر ازدواج آن ها به گوش خواهد رسید.

 

در 4 مهر 1402، سردار آزمون در استوری اینستاگرامش اعلام کرد که فرزندش به دنیا آمده و دختر است. همچنین او و همسرش نام دخترشان را نوا انتخاب کردند.

 

سردار آزمون در کدام تیم است

تیم های سردار آزمون

 

دوران باشگاهی

سال‌های آغازین

آغاز فعالیت فوتبالی سردار آزمون، در سن ۹ سالگی و در طی یک سفر خانوادگی به ترکمنستان، طی شد. او در باشگاه اولیهٔ خود، تیم فوتبال عقاب گنبد، عضو شد. علاوه بر این، در دوران نوجوانی، به عنوان بازیکن والیبال، به تیم والیبال زیر ۱۵ سال ایران دعوت شد. با این حال، او تصمیم گرفت برای تمرکز بر روی فوتبال، والیبال را کنار بگذارد. پس از چند سال بازی برای تیم عقاب، وی به تیم شموشک گرگان پیوست و سپس به تیم اتکا گرگان در لیگ فوتبال دستهٔ یک ایران ملحق شد.

 

سپاهان

زمانی که سردار آزمون ۱۵ سال سن داشت، به تیم جوانان سپاهان پیوست. در حالی که آزمون در سفرهای تدارکاتی سپاهان در ترکیه حضور داشت، اما در بازی‌های رسمی برای این باشگاه شرکت نکرد. اما با این حال، در مراسم جشن قهرمانی سپاهان در لیگ برتر ایران در فصل ۹۱-۱۳۹۰ حضور یافت.

 

در طول فصل ۹۲-۱۳۹۱، به دلیل نمایش برتر آزمون در تیم جوانان ایران، مورد توجه چند باشگاه اروپایی، ازجمله روبین کازان، قرار گرفت. آزمون، در اواخر همان سال، در سن ۱۷ سالگی به روبین کازان پیوست و جوان‌ترین لژیونر ایران شد.

 

سردار ازمون

روش های بازی سردار آزمون

 

روبین کازان

فصل ۱۳–۲۰۱۲

در ژانویه ۲۰۱۳، آزمون پبه عنوان بازیکن فوتبال ایرانی اولین بازیکن فوتبال ایرانی در لیگ برتر روسیه شد. در این فصل، او در ۸ بازی برای تیم دوم روبین کازان بازی کرد و ۲ گل زد و یک کارت زرد دریافت کرد. همچنین چندین بار برای تیم ۱۸ نفره روز بازی انتخاب شد، اما نتوانست در بازی بزرگسالان شرکت کند.

 

فصل ۱۴–۲۰۱۳

در فصل بعد، در ۲۵ ژوئیه ۲۰۱۳، در بازی لیگ اروپا به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و توانست بازی خود را در بزرگسالان انجام دهد. در اولین بازی بزرگسالان خود، تیم روبین کازان با نتیجه ۱-۰ پیروز شد. سپس در دومین بازی بزرگسالان خود، یک گل برای روبین کازان در برد ۳-۰ لیگ اروپا به ثمر رساند. همچنین در یکی از بازی‌ها، با گل زدن و پاس دادن، نقش مهمی در پیروزی تیم خود داشت.

 

در ۲۷ مارس ۲۰۱۴،  باشگاه آرسنال پیشنهادی ۲ میلیون پوندی برای انتقال آزمون ارائه کرد. این پیشنهاد باعث شد تا او نیز به عنوان بازیکن مورد توجه تیم‌های دیگری همچون میلان، یوونتوس، لیورپول، تاتنهام و بارسلونا قرار بگیرد.

 

سه روز بعد، او دومین گل لیگ خود را برای روبین کازان در شکست ۱–۲ مقابل روستوف به ثمر رساند. در ۶ آوریل، او در شکست روبین کازان مقابل زنیت سن پترزبورگ یک گل به ثمر رساند. آزمون در بازی مقابل کریلیا سووتوف در پیروزی ۴–۰ در ۱۰ مه ۲۰۱۴، به عنوان بازیکن تعویضی در دقیقه ۵۵ وارد زمین شد و یک گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد.

 

فصل ۱۵–۲۰۱۴

در ۴ ژوئیه ۲۰۱۴، روبین کازان اعلام کرد که علیرغم پیشنهادهای انتقال از طرف آرسنال، لیورپول و زنیت، در باشگاه باقی خواهد ماند. او در چند بازی دوستانه و همچنین در بازی‌های لیگ و جام حذفی برای روبین کازان بازی کرد و گل‌های مهمی به ثمر رساند.

 

به طور خلاصه، روبین کازان به عنوان یک بازیکن فوتبال ایرانی در لیگ برتر روسیه بازی کرد و در طول فصل‌های مختلف موفق به زدن گل و ارائه عملکرد خوبی برای تیم خود شد.

 

سردار آزمون

جدیدترین تصاویر سردار آزمون

 

روستوف :

در ۲۶ فوریه ۲۰۱۵، آزمون یک قرارداد قرضی سه ماه و نیم با باشگاه روستوف، که در وضعیت سقوط قرار داشت، امضا کرد. در ۲۶ فوریه، آزمون به عنوان تعویضی وارد زمین شد و در دقیقه ۸۸ گل برتری تیمش را در بازی مقابل کوبان کراسنودار به ثمر رساند. سپس در ۲۶ آوریل در تساوی ۲-۲ روستوف مقابل دینامو مسکو نیز گلزنی کرد. عملکرد برتر او باعث شد تا در تیم منتخب هفته لیگ برتر روسیه قرار بگیرد.

 

فصل ۱۶–۲۰۱۵

در پایان فصل ۱۵–۲۰۱۴، آزمون قرارداد قرضی خود را با روستوف تا پایان فصل ۱۶–۲۰۱۵ تمدید کرد. او اولین گل فصل خود را در ۲۲ اوت ۲۰۱۵ در باخت ۱–۲ مقابل زسکا مسکو به ثمر رساند. بعد از نمایش‌های برترش در نیم فصل اول، او به باشگاه لیگ برتر انگلیسی استوک سیتی لینک شد. و بعداً در مارس ۲۰۱۶ به باشگاه انگلیسی اورتون لینک شد.

 

پس از گذشت چند وقت، در ۲۴ آوریل ۲۰۱۶، آزمون در پیروزی ۳-۰ روستوف مقابل زنیت سن پترزبورگ گلزنی کرد. همچنین در پیروزی ۳-۱ مقابل دینامو مسکو در ۱۲ مه ۲۰۱۶ یک گل زد و روستوف را در رده دوم لیگ نگه داشت. آزمون با ۹ گل، هفتمین گلزن برتر لیگ شد، با در نظر گرفتن اینکه فرصت بازی آزمون نصف فرصت بازی سایر مهاجمان بود. او همچنین به عنوان پنجمین بازیکن با ارزش لیگ انتخاب شد، با کمی فاصله از بازیکنانی مانند فیورور اسمولوف، موسی دومبیا و هالک قرار داشت.

 

فصل ۱۷–۲۰۱۶

در ابتدا اعلام شد که آزمون به روبین کازان باز خواهد گشت. با این حال، روستوف بند خرید در قرارداد آزمون را فعال کرد. آزمون این بند را تکذیب کرد و مدعی شد که آزمون بازیکن آنهاست و از فیفا شکایت کرد. روستوف شکایت متقابلی را به دادگاه حکمیت ورزش ارائه کرد و در ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۶ دادگاه به طور موقت به نفع آزمون رای داد و او در ترکیب روستوف در لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفت. تصمیم نهایی دادگاه حاکمیت در مورد وضعیت او ممکن است تا اواخر سال ۲۰۱۶ یا حتی تابستان ۲۰۱۷ به دست نیاید.

 

آزمون اولین بازی خود در لیگ قهرمانان را در ۲۶ ژوئیه ۲۰۱۶ در اولین بازی دور سوم مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا مقابل اندرلشت وارد زمین شد و در دقیقه ۵۶ به جای الکساندر بوخاروف آمد. او در بازی برگشت مقابل اندرلشت در ۳ اوت ۲۰۱۶، گل اول خود را در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند و به روستوف در برد ۴-۲ کمک کرد. او در بازی برگشت مرحله پلی‌آف مقابل آژاکس در ۲۴ اوت ۲۰۱۶، گل دوم خود را به ثمر رساند و در پیروزی ۴-۱ کمک کرد که منجر به صعود روستوف به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا شد.

 

در ۱ نوامبر ۲۰۱۶، آزمون در شکست ۱-۲ روستوف مقابل اتلتیکو مادرید گلزنی کرد و اولین ایرانی شد که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا گلزنی می‌کند. در ۲۳ نوامبر ۲۰۱۶، آزمون گل دوم خود در مرحله گروهی مقابل بایرن مونیخ به ثمر رساند و روستوف را به پیروزی ۳-۲ و اولین پیروزی رسمی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا رساند.

 

سردار آزمون پس از نمایش‌های موفق و گلزنی‌هایش در لیگ قهرمانان اروپا، توجه تیم‌های بزرگ اروپایی مانند مارسی، لیورپول، آرسنال، دورتموند و بایر لورکوزن را جلب کرد.

 

در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۱۷، آزمون اولین گل خود در لیگ برتر روسیه در فصل ۱۷–۲۰۱۶ را در پیروزی ۴-۱ به ثمر رساند. سپس در ۲۸ نوامبر، دومین گل فصل خود را در مقابل آنژی مخاچ‌قلعه به ثمر رساند. در تاریخ ۲۶ ژانویه ۲۰۱۷، فیفا درخواست تجدید نظر در مورد انتقال آزمون به روستوف را رد کرد و تصمیم گرفت که هیچ تعهدی در قبال روبین کازان وجود ندارد. سپس در تاریخ ۳ مارس ۲۰۱۷، آزمون در اولین بازی پس از تعطیلات زمستانی، دو گل در پیروزی ۶-۰ مقابل تام تومسک به ثمر رساند و یک گل دیگر مقابل تیم سابقش روبین کازان زد.

 

بعد از پایان فصل ۱۷–۲۰۱۷، آزمون به عنوان یکی از علاقه مندی های تیم‌های سلتیک اسکاتلند، اورتون انگلیس و باشگاه لا لیگایی والنسیا شناخته شد.

 

سردار آزمون اهل کجاست

علایق سردار آزمون

 

بازگشت به روبین کازان :

سردار آزمون در ژوئن ۲۰۱۷، به روبین کازان بازگشت و در یک بازی دوستانه به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد. این اتفاق در تاریخ ۲۸ ژوئن ۲۰۱۷ رخ داد و شماره ۶۹ بر روی لباس او بود. بعد از آن، در تاریخ ۱۴ ژوئه ۲۰۱۷، باشگاه روستوف قرارداد انتقال روبین کازان را تأیید کرد.

 

زنیت سن پترزبورگ :

در ۱ فوریه ۲۰۱۹، آزمون به زنیت سن پترزبورگ پیوست و قراردادی به مدت ۳.۵ سال امضا کرد. در اولین بازی خود برای زنیت در مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا مقابل فنرباغچه، دو گل زد و یک پاس گل نیز داشت. این عملکرد برتر او باعث شد که از سوی یوفا به عنوان بهترین بازیکن هفته انتخاب شود. در بازی اول در لیگ برتر روسیه، زنیت در تاریخ ۲ مارس ۲۰۱۹ با یک گل به ثمر رساند پیروز شود.

 

سپس در یک بازی خانگی مقابل اورنبورگ دو گل دیگر زد. در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، در بازی اول خود مقابل المپیک لیون یک گل زد و در دیدار بعدی مقابل بنفیکا نیز یک گل داشت. این گل‌ها باعث شد که آزمون به عنوان بهترین گلزن ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا با ۴ گل جلوگیری کند.

 

در ۵ ژوئیه ۲۰۲۰، در بازی مقابل کراسنودار، آزمون دو گل زد و با برد ۴-۲ به دومین قهرمانی متوالی لیگ برتر روسیه برای زنیت کمک کرد. در آخرین روز فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ برتر روسیه، او با زدن گلی به تعداد ۱۷، به هم تیمی خود آرتم دزوبا پیوست و به عنوان بهترین گلزن لیگ شناخته شد.

 

در ۲ مه ۲۰۲۱، آزمون هت‌تریک زد و با کسب قهرمانی سومین متوالی زنیت در بازی مقابل لوکوموتیو مسکو با نتیجه ۶-۱، تعداد گل‌های خود در فصل لیگ را به ۱۹ رساند. او همچنین به عنوان بهترین بازیکن فصل ۲۱-۲۰۲۰ لیگ برتر روسیه انتخاب شد.

 

بایر لورکوزن :

در تاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۲۲، باشگاه بوندس‌لیگا بایر لورکوزن اعلام کرد که آزمون قرارداد پیش‌قراردادی خود را برای پیوستن به تیم، به صورت رایگان در تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۲۲، امضا کرده است. او با یک قرارداد پنج ساله به باشگاه بایر لورکوزن پیوست. در تاریخ ۳۰ ژانویه، زنیت اعلام کرد که تیم‌ها بر سر انتقال زمستانی به توافق رسیده‌اند و آزمون به سرعت به تیم بایر لورکوزن منتقل می‌شود.

 

رم (قرضی)

در تاریخ ۲۶ اوت ۲۰۲۳، آزمون به صورت قرضی به تیم رم در لیگ سری آ بپیوست. همچنین، رم با گزینه خرید دائمی او از بایر لورکوزن به توافق رسید. آزمون به عنوان سومین بازیکن آسیایی تیم رم و اولین بازیکن ایرانی است که در این تیم به میدان می‌رود. او نخستین گل خود را برای تیم رم در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۳ در بازی مقابل لچه به ثمر رساند.

 

بیوگرافی سردار ازمون

جوایز سردار آزمون

 

تیم‌های مورد علاقه سردار آزمون :

سردار آزمون، مهاجم ایران، از هواداران رئال‌مادرید است و به گفته خودش از کودکی عاشق این تیم بوده است. همچنین، او یکی از طرف‌داران تیم فنرباغچه ترکیه نیز محسوب می‌شود.

 

حواشی سردار آزمون با دختر روسی :

در اردیبهشت ۱۳۹۹، یک سایت روسی در گزارش خود اعلام کرد که یک دختر به نام آلیا یک فرزند به دنیا آورده است و ادعا می‌کند سردار آزمون پدر این فرزند است.

 

این خبر در زمانی منتشر شد که سردار آزمون در اوج فعالیت‌های خود بود و برخی افراد خبر را به این شکل تفسیر کردند که روسیه نمی‌خواهد سردار به تیم‌های محبوبی بپیوندد. وکلای آلیا به شدت این پرونده را پیگیری کرده و درخواست ۲۵ درصد از درآمد آزمون را داشتند.

 

در نهایت، طبق گزارش‌های نه چندان واضح، سردار و وکلای حقوقی آلیا به توافق رسیدند و این نشان می‌دهد که اخبار منتشر شده صحت داشته‌اند و سردار واقعاً پدر این فرزند است.

 

گل زن ترین بازیکن ایرانی در رقابت های اروپایی :

آزمون در ۲۱ فوریه ۲۰۱۹ در لیگ اروپا با زدن ۲ گل برای تیم زنیت سن پترزبورگ مقابل فنرباغچه، به بهترین گلزن تاریخ ایران در رقابت‌های اروپایی تبدیل شد. علی دایی با ۶ گل در این زمینه رکورددار بود، ولی آزمون با زدن ۲ گل به فنرباغچه این رکورد را شکست و با ۸ گل در صدر قرار قرار گرفت.

 

اصالت سردار آزمون

عکس های پدر و مادر سردار آزمون

 

اطلاعات باشگاهی :

باشگاه‌های جوانان :

 سال باشگاه 
 ۲۰۰۴–۲۰۰۸  عقاب گنبد
 ۲۰۰۸–۲۰۰۹  شموشک گرگان
۲۰۰۹–۲۰۱۰  اتکا گرگان
۲۰۱۰–۲۰۱۱  سپاهان

 

باشگاه‌های حرفه‌ای :

 سال‌ها  باشگاه‌ها   بازی  گل
 ۲۰۱۱–۲۰۱۲  سپاهان ۰ ۰ 
 ۲۰۱۲–۲۰۱۵  روبین کازان  ۲۷  ۵
۲۰۱۵–۲۰۱۶   روستوف (قرضی) ۳۵ ۱۲ 
  ۲۰۱۶–۲۰۱۷  روستوف   ۲۷  ۷
۲۰۱۷–۲۰۱۸   روبین کازان ۴۰ ۹ 
۲۰۱۸–۲۰۲۲  زنیت ۷۹ ۵۲
۲۰۲۲–  بایر لورکوزن ۳۲ ۵
۲۰۲۳–  آ.اس. رم (قرضی) ۱۶ ۲

 

تیم ملی :

سال ها   باشگاه ها بازی ها  گل ها
۲۰۱۱–۲۰۰۹   نوجوانان ایران  ۶ ۷
 ۲۰۱۱–۲۰۱۴  جوانان ایران  ۱۹ ۱۹
 ۲۰۱۵ امید ایران   ۴ ۴
 ۲۰۱۴– ایران    ۸۰  ۵۱

 

افتخارات :

باشگاهی

سپاهان

• لیگ برتر فوتبال ایران: قهرمان ۱۳۹۰–۹۱

 

روستوف

• لیگ برتر فوتبال روسیه نایب قهرمان (۱): ۲۰۱۵–۱۶

 

زنیت سن پترزبورگ

• لیگ برتر فوتبال روسیه قهرمان (۳): ۲۰۱۹–۲۰۱۸، ۲۰۲۰–۲۰۱۹، ۲۰۲۱–۲۰۲۰

• جام حذفی فوتبال روسیه قهرمان (۱): ۲۰۱۹–۲۰

• سوپر جام فوتبال روسیه قهرمان (۲): ۲۰۲۰،۲۰۲۱

 

فردی

• بهترین گلزن قهرمانی جوانان زیر ۱۹ سال آسیا: ۲۰۱۲

• بهترین گلزن جام صلح و دوستی: ۲۰۱۲

• لیگ برتر فوتبال روسیه تیم منتخب فصل (۲): ۱۵–۲۰۱۴، ۱۶–۲۰۱۵

• لیگ برتر فوتبال روسیه بازیکن ماه (۱): مه ۲۰۱۶

• روستوف بهترین بازیکن فصل: ۱۶–۲۰۱۵

• بهترین گلزن ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و در مجموع رقابتهای اروپایی (باشگاه‌های اروپا+لیگ اروپا+لیگ قهرمانان اروپا)

• آقای گلی لیگ برتر فوتبال روسیه با تیم زنیت سن پترزبورگ (۱۷ گل) ۲۰۲۰–۲۰۱۹

• بهترین بازیکن فصل ۲۰۲۱–۲۰۲۰ در لیگ برتر فوتبال روسیه

 

زندگی نامه سردار آزمون

عکس های سردار آزمون

 

تصاویر سردار آزمون

سبک بازی سردار آزمون

 

گردآوری: بخش ورزش بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------