آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

بیوگرافی ارلینگ هالند برنده جایزه پسرطلایی فوتبال در سال 2020



بیوگرافی ارلینگ هالند

بیوگرافی ارلینگ هالند برنده جایزه پسرطلایی فوتبال در سال 2020 

 

آشنایی با بیوگرافی ارلینگ هالند فوتبالیست نروژی

در این مقاله از بیتوته، با بیوگرافی ارلینگ هالند آشنا می شوید. ارلینگ هالند،ارلینگ برات هالَند( نروژی:Erling Braut Håland‎) متولد 21 ژوئیهٔ 2000 در نروژ است، او یک بازیکن حرفه ای فوتبال در پست مهاجم است. او برنده جایزه پسرطلایی فوتبال در سال 2020 شد.

چکیده ای از بیوگرافی ارلینگ هالند :

نام کامل: ارلینگ هالندارلینگ هالند

• تاریخ تولد: 21 جولای 2000

• محل تولد: لیدز، انگلستان

• ملیت: نروژی

• موقعیت: فوروارد

پست: مهاجم نوک

• قد: 195 سانتی متر / 6 فوت 4 اینچ

 

بیوگرافی ارلینگ هالند :

ارلینگ برات هالند یک فوتبالیست حرفه ای نروژی است که به دلیل سرعت، قدرت، موقعیت یابی و مهارت های تمام کننده اش شناخته شده است. از سال 2023، او به عنوان مهاجم برای منچسترسیتی و تیم ملی نروژ بازی می کند. او رکورد قابل توجهی دارد، از جمله بیشترین گل زده توسط یک بازیکن در یک فصل لیگ برتر (36 گل) و سریعترین فردی که موفق به زدن دو، سه و چهار هت تریک می شود.

 

هالند در 21 ژوئیه 2000 در لیدز، یورکشایر غربی، انگلستان به دنیا آمد. یک خواهر کوچکتر و یک خواهر بزرگتر و یک برادر بزرگتر از خودش دارد، در آن هنگام یک کودک پر انرژی بود که بادوستان خویش فوتبال بازي میکرد او علاوه بر بر فوتبال در دیگر رشته ها از جمله دو میدانی، گلف و هندبال نیز فعالیت داشت.

 

آلف اینگه هالند پدر وی هم یک مهاجم تکنیکی بود که بین سال‌های 1993 تا 2003 برای ناتینگهام فارست، لیدز و من سیتی بازی کرد. پدرش نقش مهمی در زندگی فوتبالی هالند داشت او از سن 6 تا 15 سالگی بعنوان مربی به وی کمک می کرد و در تصمیم گیری های مهم برای آينده ورزشی پسرش وی را راهنمايي می کرد. پس از دوران حرفه‌ای پدرش به دلیل مصدومیت، خانواده به برین، زادگاهشان در نروژ بازگشتند، جایی که ارلینگ سفر خود را در فوتبال آغاز کرد.

 

ارلینگ هالند در آکادمی باشگاه شهر خود، براین، در سن پنج سالگی شروع به کار کرد. در آنجا، او پتانسیل خود را زود نشان داد و یک سال جلوتر از گروه سنی خود بازی های رقابتی انجام داد. او سه ماه قبل از تولد 16 سالگی‌اش اولین بازی خود را در ترکیب تیم اصلی براین انجام داد و در طول فصل 2016، 16 بازی با این باشگاه انجام داد.

 

علیرغم مهاجرت به نروژ در سنین جوانی، هالند هنوز به شهری که در آن متولد شده است - لیدز در انگلستان - علاقه دارد. هالند در مصاحبه ای اعتراف کرد که دوست دارد روزی برای لیدز یونایتد در لیگ برتر بازی کند.

 

هالند گفت: "من می خواهم بهترین ممکن باشم." رویا قهرمانی در لیگ برتر با لیدز است. علاوه بر این، هدف این است که به بازیکنی بهتر از پدر تبدیل شویم. امیدوارم بتوانم بازی های بین المللی بیشتری نسبت به او داشته باشم."

 

هالند نماینده نروژ است و در سطوح مختلف برای آنها صف آرایی کرده است. او بخشی از تیم زیر 17 سال نروژ بود که در سال 2016 قهرمان جام سیرنکا شد.

 

او اولین بازی ملی بزرگسالان خود را برای نروژ در 5 سپتامبر 2019 در بازی مقدماتی یورو 2020 مقابل مالت انجام داد.

 

او اولین گل ملی بزرگسالان خود را برای نروژ در باخت 1–2 مقابل اتریش در لیگ ملت‌های 2020–2021 B در 4 سپتامبر 2020 به ثمر رساند.

 

ارلینگ هالند، فوتبالیست حرفه ای که در نروژ متولد شد، او در فوریه 2017، با مربیگری اوله گونار سولسشر توسط Molde FK قرارداد بست. با این باشگاه پیشرفت چشمگیری داشت و در دومین فصل حضورش 12 گل به ثمر رساند. در ژانویه 2019، او به ردبول سالزبورگ در بوندسلیگا 1 اتریش رفت. او در سالزبورگ نامی برای خود دست و پا کرد، به ویژه زمانی که در جام جهانی زیر 20 سال، سال 2019 در یک بازی 9 گل به ثمر رساند.

 

در دسامبر 2019، هالند به بوروسیا دورتموند منتقل شد، جایی که به تاثیرگذاری و کسب عناوین ادامه داد. در تابستان 2022، او با مبلغ 60 میلیون یورو (51.2 میلیون پوند) به منچسترسیتی منتقل شد و در اولین کمپین خود قهرمان لیگ برتر شد و به عنوان بهترین بازیکن فصل و بهترین بازیکن جوان فصل انتخاب شد.

 

ارلینگ برات هالند

ارلینگ برات هالَند

 

باشگاه های ارلینگ هالند

براین و مولد :

هالند زمانی که تنها پنج سال داشت به آکادمی باشگاه شهر خود براین پیوست. او در تیم‌های جوانان براین از یک صعود مداوم لذت می‌برد و اولین فرصت خود را در تیم اصلی باشگاه زمانی که فقط 15 سال داشت به دست آورد - پس از اینکه رئیس تیم جوانانش امور تیم اصلی را به دست گرفت.

 

ارلینگ در ابتدا به عنوان یک وینگر به کار گرفته شد اما به تدریج شروع به به دست آوردن فرصت های بیشتری در نقش اصلی مهاجم مرکزی خود کرد.

 

آلف اینگو برنتسن، مربی برین، با وجود سن کم، بلافاصله تحت تأثیر آنچه از هالند دید، قرار گرفت.

 

برنتسن توضیح می‌دهد : «من برای اولین بار ارلینگ را در پنج سالگی دیدم که به تمرینات داخل سالن با گروهی که یک سال بزرگتر بودند پیوست . "دو لمس اول او منجر به گل شد. او از همان لحظه اول خیلی خیلی خوب بود، با اینکه قبلاً در باشگاه بازی نکرده بود.

 

او شروع به بازی در گروه سال خودش کرد، اما چون خیلی بهتر از بقیه بود، بلافاصله او را به زیر 6 سال رساندیم. در سال 2005، باشگاه یک زمین فوتبال سرپوشیده از چمن ساخت که همیشه در تعطیلات آخر هفته باز بود. ارلینگ و حدود 20 نفر دیگر همیشه آخر هفته ها آنجا ملاقات می کردند و ساعت ها بازی می کردند.

 

او کمی کوچکتر از حریفانش بود زیرا یک سال جوانتر بود. اما حتی اگر حریفش به طور قابل توجهی بلندتر بود، به گلزنی ادامه داد. زمانی که او 11 یا 12 ساله بود، می‌دانستیم که خیلی دور خواهد رفت. ما قبلاً می دانستیم که او آنچه را که لازم است یک بین المللی جوانان باشد، دارد."

 

هالند پس از مجموع 16 بازی بزرگسالان برای براین، در فوریه 2017 به تیم نروژی مولده پیوست.

 

هالند اولین بازی خود را برای مولده در 26 آوریل 2017 در بازی جام نروژ مقابل ولدا تی آی انجام داد و با پیروزی 3-2 گلزنی کرد.

 

او اولین گل لیگ خود را برای مولده در 1 ژوئن 2017 در مقابل سارپسبورگ 08 پس از ورود به عنوان یار تعویضی به ثمر رساند. او پیش از انتقال به ردبول سالزبورگ در مجموع 14 گل در لیگ برای مولده در 39 بازی به ثمر رساند.

 

عکس هالند

بیوگرافی ارلینگ هالند

 

ردبول سالزبورگ :

مولده به بازی‌های شگفت‌انگیز هالند توجه کافی نداشت و در تاریخ 1 ژانویه 2019، توافق نامه‌اش برای امضای قرارداد با تیم اتریشی آربی سالزبورگ کامل شد.

 

این قرارداد چند ماه قبلش به توافق رسیده بود، به طوری که RB Salzburg انتقال را در تاریخ 19 اوت 2018 اعلام کرد و هالند با یک قرارداد پنج ساله موافقت کرد. گفته می‌شود که لیدز یونایتد نیز قبل از قطعی شدن انتقال به RB Salzburg، برای هالند پیشنهاد داده بود.

 

هالند در تاریخ 17 فوریه 2019 اولین بازی خود را برای RB Salzburg انجام داد و اولین گل خود را برای این باشگاه اتریشی در برد 2-1 در رقابت‌های بوندسلیگا اتریش مقابل LASK در تاریخ 12 می به ثمر رساند.

 

او به سالزبورگ کمک کرد تا در فصل 19-2018 قهرمان بوندسلیگا اتریش شود.

 

ماکسیمیلیان ووبر، هم تیمی سابق او در ردبول سالزبورگ، هنگام یادآوری دوران مشترکشان در باشگاه اتریشی، چیزی جز چیزهای خوبی درباره هالند برای گفتن نداشت.

 

ووبر گفت : "او یک حرفه ای مطلق است."

در فصل 20-2019، هالند شروع به یافتن فرم خود در مقابل دروازه سالزبورگ کرد و در 22 بازی در تمامی رقابت‌ها برای تیم اتریشی 28 گل به ثمر رساند. این آمار شامل بازگشت چشمگیر 8 گل در لیگ قهرمانان در 6 بازی بود.

 

فرم پربار او در مقابل دروازه شروع به جذب هواداران جدیدی از سراسر اروپا کرد و هالند دوباره در ژانویه 2020 در حرکت بود.

 

سن هالند

باشگاه های ارلینگ هالند

 

بورسیا دورتموند

بوروسیا دورتموند در 29 دسامبر 2019 قرارداد هالند را از RB Salzburg تایید کرد و مهاجم نروژی یک قرارداد اولیه 4 سال و نیم با این باشگاه آلمانی امضا کرد.

 

او اولین بازی خود را برای دورتموند، در آگسبورگ در 18 ژانویه 2020 انجام داد و یک هت تریک باورنکردنی به ثمر رساند تا به تیمش کمک کند تا پیروزی هیجان انگیز 5-3 را کسب کند.

 

هالند به سرعت در دورتموند یک جایگاه ثابت در تیم اصلی را حفظ کرد و عملکرد پربار او در مقابل دروازه نیز ادامه یافت.

 

او در 15 بازی بوندسلیگا در اولین نیم فصل حضورش در این باشگاه آلمانی در مجموع 13 گل به ثمر رساند و دو پاس گل داد.

 

ملی پوش نروژی در فصل 2020-21 به فرم عالی خود مقابل دروازه ادامه داد و هالند در 28 بازی بوندس لیگا 27 گل به ثمر رساند و 6 پاس گل داد. او همچنین در هشت بازی لیگ قهرمانان اروپا 10 گل به ثمر رساند و دو پاس گل داد.

 

هالند در چهار بازی سه گل به ثمر رساند تا به دورتموند کمک کند تا عنوان DFB-Pokal را در فصل 2020-2021 به دست آورد.

 

او در نهایت به عنوان برترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا برای فصل 2020-21 به پایان رسید و همچنین به‌عنوان بازیکن فصل بوندسلیگا پس از نمایش‌های برقی‌اش در مقابل دروازه انتخاب شد.

 

هالند قبلا فاش کرده بود که به کریستیانو رونالدو اسطوره رئال مادرید و منچستریونایتد به عنوان یکی از قهرمانان فوتبال خود و همچنین میچو ستاره سابق سوانسی سیتی نگاه می کند.

 

هالند در سال 2020 گفت: «من [بت‌های] زیادی دارم و میچو یکی از آنهاست. او در سوانسی شگفت‌انگیز بود. من همچنین عاشق کریستیانو رونالدو و کاری که او در 10 سال گذشته انجام داده است، هستم. من عاشق تماشا کردن فوتبال هستم، به خصوص مهاجمان چون من یک مهاجم هستم.»

 

بیوگرافی هالند

افتخارات ارلینگ هالند

 

منچسترسیتی :

در تاریخ 13 ژوئن 2022، منچسترسیتی رسماً قرارداد هالند را از بوروسیا دورتموند تکمیل کرد و این مهاجم، قراردادی 5 ساله امضا کرد تا او تا تابستان 2027 در این تیم باقی بماند.

 

هالند پس از اتمام حرکت خود گفت : "این یک روز افتخار برای من و خانواده ام است." من همیشه سیتی را تماشا کرده ام و در فصول اخیر این کار را دوست داشتم. شما نمی توانید سبک بازی آنها را تحسین نکنید، این هیجان انگیز است و آنها موقعیت های زیادی ایجاد می کنند که برای بازیکنی مانند من عالی است.

 

بازیکنان در سطح جهانی زیادی در این تیم وجود دارند و پپ یکی از بهترین مربیان تمام دوران است، بنابراین معتقدم که در مکان مناسبی برای تحقق جاه طلبی هایم هستم.

 

من می خواهم گل بزنم، جام ها را ببرم و به عنوان یک فوتبالیست پیشرفت کنم و مطمئن هستم که می توانم این کار را در اینجا انجام دهم. این یک حرکت عالی برای من است و نمی‌توانم برای شروع پیش فصل، صبر کنم."

 

ارلینگ هالند

ارلینگ هالند

 

درآمد، حقوق، ارزش خالص و دستمزد ارلینگ هالند:

زمانی که هالند در تابستان 2022 برای منچسترسیتی قرارداد امضا کرد، گزارش شد که این ملی پوش نروژی حدود 375 هزار پوند در هفته درآمد دارد و قرارداد او تا تابستان 2027 اعتبار دارد.

 

همانطور که در مورد اکثر ستارگان ورزشی وجود دارد، هیچ رقم رسمی برای ارزش خالص هالند وجود ندارد. با این حال، گل تخمین زد که هالند تا ژانویه 2022 دارایی خالص در منطقه 9 میلیون پوند (12 میلیون دلار) بود.

 

ارلیک هالند

ارلینگ هالند بازیکن فوتبال نروژی

 

باشگاه های ارلینگ هالند

باشگاه های حرفه ای :

 باشگاه ها  سال  گل
 Bryne  ۲۰۱۷–۲۰۱۶   
 مولده ۲۰۱۷–۲۰۱۸  ۱۴ گل
 ردبول سالزبورگ ۲۰۱۸–۲۰۲۰   ۱۷ گل
بروسیا دورتموند  ۲۰۲۰  ۲۳ گل

 

تیم ملی :

 باشگاه سال   گل
زیر ۱۵ سال نروژ ۲۰۱۵–۲۰۱۶  ۴ گل
زیر ۱۶ سال نروژ ۲۰۱۶ ۱ گل
زیر ۱۷ سال نروژ ۲۰۱۷ ۲ گل
زیر ۱۸ سال نروژ ۲۰۱۷–۲۰۱۸ ۶ گل
زیر ۱۹ سال نروژ ۲۰۱۸–۲۰۱۹ ۶ گل
زیر ۲۰ سال نروژ ۲۰۱۹ ۱۱ گل
زیر ۲۱ سال نروژ ۲۰۱۸  
نروژ ۲۰۱۹ ۶ گل

 

افتخارات ارلینگ هالند

- رد بول سالزبورگ

- بهترین بازیکن بوندس لیگای اتریش:۱۹–۲۰۱۸

- جام حذفی اتریش:۱۹–۲۰۱۸

- زیر ۱۷سال نروژ

- جام سیرنکا:۲۰۱۶

 

فردی

بهترین بازیکن موفق لیگ برتر نروژ:۲۰۱۸

کفش طلایی جام جهانی زیر ۲۰ساله ها:۲۰۱۹

تیم منتخب مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا :۲۰۱۹

بازیکن ماه بوندس لیگا:ژانویه ۲۰۲۰

بهترین بازیکن تازه وارد ماه بوندس لیگا:ژانویه ۲۰۲۰، فوریه ۲۰۲۰

جایزه پسر طلایی ۲۰۲۰

 

بیوگرافی ارلینگ هالند

بیوگرافی ارلینگ هالند بازیکن فوتبال

 

بازیکن هالند

زندگینامه ارلینگ هالند

 

عکس هالند

تصاویر ارلینگ هالند

 

اریک هالند

عکس ارلینگ هالند

 

ارلینگ هالند تاریخ‌های پیوستن

ارلینگ هالند

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------