درمان افتادگی سینه با ورزش (+ عکس)



سفت کردن سینه, درمان افتادگي سينه با ورزش, ورزش براي جلوگيري از افتادگي سينه

سفت کردن سینه

 

سفت کردن سینه و درمان افتادگی سینه با تمرینات ورزشی

سینه های خانم ها پس از دوران بلوغ شروع به رشد و بزرگ شدن می کند و آنگاه تحت تاثیر تحریکات جنسی و یا بعد از دوران شیردهی به حداکثر سایز و حجم میرسد. بیشتر خانم ها پس از اتمام دوران شیردهی دچار یک مشکل جدی هستند که آن افتادگی سینه ها است. سفت کردن سینه روش های گوناگونی دارد که میتوان با کمک آنها به سینه های خود حالتی بهتر و سفت بدهید و همینطور از افتادگی آن پیشگیری کنید.

دلایل افتادگی سینه

- سنگینی

- استفاده از لباس های زیر تنگ

- افزایش یا کاهش وزن

- بارداری و شیردهی

- تغییرات هورمونی

- ورزش نکردن

- بالا رفتن سن

- عوامل ژنتیکی

 

درمان افتادگی سینه

اصلاح وضعیت بدن

نخستین گام برای به دست آوردن سینه‌های سفت و خوش‌ فرم اصلاح وضعیت بدن در حالت‌های گوناگون است. همیشه باید از صاف قرار گرفتن پشت و شانه‌ها در حالت ایستاده، نشسته یا راه رفتن مطمئن شد. پایین انداختن شانه و گرد کردن پشت معمولاً دلیل اصلی شل شدن سینه‌ها است.

 

وضعیت بدن موقع خواب هم بسیار مهم است چون انسان ساعات بسیاری از شبانه‌روز را در این حالت به سر می‌برد. نباید سنگینی بدن روی سینه‌ها بیفتد. تا آنجا که بهتر است به پشت و درحالتی که سینه تحت فشار نیست خوابید. در موقع دویدن یا راه رفتن باید با پوشیدن دو بند ورزشی یا سوتین مناسب از محکم بودن سینه‌ها و عدم حرکت بی‌مورد آن مطمئن شد.

 

سفت کردن سینه, درمان افتادگي سينه با ورزش, ورزش براي جلوگيري از افتادگي سينه

درمان افتادگي سينه با ورزش

 

تغذیه مناسب

تغذیه در داشتن یک جفت سینه سفت و زیبا بسیار اهمیت دارد. پروتئین کافی در مواد غذایی مصرفی می‌تواند به مستحکم‌تر شدن عضلات بدن از جمله سینه‌ها کمک کند. مواد مغذی ضروری بدن مثل ویتامین‌ها، کلسیم و مواد معدنی با مصرف مقدار کافی گوجه‌فرنگی، کلم، گل کلم، کلم بروکلی و هویج تا حدودی تأمین می‌شود تا باعث حفظ شادابی پوست شود. کاهش مصرف نوشیدنی‌های کافئینی و همچنین ترک سیگار و الکل هم در استحکام بافت سینه مفید است.

 

ماساژ سینه

ماساژ سینه می‌تواند در سفت شدن بافت سینه مفید باشد. ماساژ سینه با روغن حداقل 2 الی 3 بار در هفته باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و همینطور بهبود استحکام بافت آن خواهد شد. ماساژ با افزایش جریان خون در سطح پوست و بافت عضلانی به تحریک رشد ماهیچه سینه‌ای و ترمیم آن کمک می‌کند و در رسیدن به ظاهر زیباتر سینه‌ها نقش دارد.

 

با این حال، ادامه دادن در ماساژ سینه و انجام درست آن هم در کسب نتایج بهتر مفید است. ماساژ را باید از پایه سینه‌ها و از بیرون به طرف داخل با حرکت دایره‌ای انجام داد. فشار دست هنگام ماساژ باید متوسط و نرم باشد. استفاده از روغن یا کرم می‌تواند به راحتی ماساژ کمک کند.

 

دوش آب سرد

برای افزایش اثر این تمرین ها ، توصیه میکنیم گردش خون این قسمت از بدن را هنگام دوش گرفتن فعال کنید.

 

از این رو برای چند ثانیه سینه ها را زیر دوش آب سرد قرار دهید. با استفاده از آب سرد یا حتی تناوب آن با آب گرم ، عضلات خون منقبض و منبسط شدن رگ های خونی را شاهد خواهید بود.

 

این کار گردش خون را بهبود می بخشد و موجب افزایش قابلیت ارتجاعی و استحکام پوستی خواهد شد.

 

حركات ورزشی برای سفت كردن سينه 

ورزش برای کوچک کردن سینه، بزرگ کردن سینه و یا رفع افتادگی سینه توسط بسیاری از خانم ها بکار می رود و هر یک بسته به نیازشان از حرکات ورزشی مخصوصی استفاده می کنند.

پرس سینه با دمبل روی میز تخت

برای انجام حرکت پرس سینه با دمبل، روی یک نیمکت صاف دراز بکشید و دودمبل بر دارید. حالا به آرامی حرکت پرس را انجام دهید یعنی هر دو دست را هم‌زمان و با قدرت بالا برده و سپس پایین بیاورید به طوری که آرنج‌ها زاویه 90 درجه به وجود آورد. تعداد تکرار حرکت دلخواه  است.

 

سفت کردن سینه, درمان افتادگي سينه با ورزش, ورزش براي جلوگيري از افتادگي سينه

ورزش براي جلوگيري از افتادگي سينه

 

شنا سوئدی

یکی از بهترین ورزش‌ها برای درگیر کردنِ عضلات سینه‌ای، شنا با استفاده از وزن بدن است. ولی اگر انجام حرکت شنا برایتان قدری سخت است. شما می‌توانید زانوهایتان را روی زمین قرار داده و آنگاه حرکت را انجام دهید.

 

شیوه انجام حرکت

در وضعیت حرکت پلانک قرار بگیرید، دست‌هایتان را بیشتر از عرض شانه‌ها باز کنید، شانه و سرتان را در حالت خنثی قرار دهید، عضلات کمر و شکمتان را منقبض کنید، آرنج‌‌‌هایتان را خم کنید و سینه‌تان را تا نزدیک زمین پایین ببرید، بدنتان را به طرف بالا بکشید و به حالت ابتدایی حرکت برگردید،همین حرکت را در ۳ ست تکرار کنید.

 

سفت کردن سینه, درمان افتادگي سينه با ورزش, ورزش براي جلوگيري از افتادگي سينه

ورزش براي بالا بردن سينه

 

مار کبرا

این حرکت بهترین تمرین برای گرم‌کردنِ بدن و آغاز تمرینات عضلات سینه است.

 

شیوه انجام حرکت

روی زمین، به شکم دراز بکشید و دست‌هایتان را زیر شانه‌ها قرار داده و جمع کنید،دست‌ها، سینه و گردن را به تدریج بالا بیاورید و دست‌هایتان را صاف کنید،به مدت ۳۰ ثانیه همین وضعیت را حفظ نموده، آنگاه به ابتدای حرکت برگردید. این حرکت را سه بار تکرار کنید.

 

سفت کردن سینه, درمان افتادگي سينه با ورزش, ورزش براي جلوگيري از افتادگي سينه

بهترين ورزش براي سفت شدن سينه

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

    سایر مطالب ورزشی

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------