آموزش ماساژ کف پا



 

آموزش ماساژ کف پا

 

آموزش ماساژ کف پا

ماساژ هنر شفا بخش باستانی است که بر روی دستگاه های بدن فواید بسزایی داشته و موجب آرامش و تسکین دردهای عصبی و گرفتگی های عضلانی می گردد و با تشدید جریان خون فشار وارد بر رگ ها و سیاه رگ ها را کم کرده و از ناراحتی های قلبی می کاهد

 

ماساژ درمانی چیست؟

ماساژ درمانی عبارتست ازدست ورزی به روی بافت های نرم بدن، ماساژ درمانی به رهایی از استرس و فشار عضلانی و درد ناشی از صدمات و سرعت بهبود ناراحتی های حاد و مزمن کمک می کند. امروزه میلیون ها نفر در سراسر جهان از ماساژ درمانی به عنوان یک روش مراقبت بهداشتی استفاده می کنند.

 

معمولاً انواع ماساژورها با یک مکانیسم مشابه به روی بدن اثر می گذارند. زمانیکه ماهیچه ها بیش از حد فعالیت دارند، تجمع مواد زاید از جمله اسید لاکتیک می تواند باعث درد وگرفتگی و حتی اسپاسم عضلانی شود، ماساژ سبب می شود که گردش خون و جریان لنفاوی بهبود یابد و مواد غذایی و اکسیژن تازه به بافت های مزبور رسیده و به خروج مواد سمی از بدن کمک می کنند.

 

ماساژ کف پا

ماساژ کف پا یکی از انواع ماساژ است. ماساژ یكی از سریع ‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها برای رهایی از درد است. افراد در زمان‌های مختلف دست به این كار می‌زنند. اگر دقت كرده باشید، گاهی وقت‌ها كه در بخشی از بدن احساس درد و ناراحتی می‌كنیم، ناخودآگاه آن نقطه را ماساژ می‌دهیم یا زمانی كه سردرد داریم، شروع به ماساژ شقیقه و پیشانی خود می‌كنیم.  ماساژ، واكنشی طبیعی و غریزی به وجود درد یا عارضه‌ در بدن است كه گهگاه به آن رو می‌آوریم.

 

با این كه افراد تصور می‌كنند برای انجام ماساژ درمانی، حتماً باید هزینه زیادی را بپردازند، باید گفت كه هركس می‌تواند ماساژ درمانی را بدون تقبل هیچ هزینه‌ای روی خود انجام دهد. بسياري از افرادي كه مي‌گويند به هيچ وجه دست زدن به پاهايشان را دوست ندارند از يك ماساژ محكم و ريتميك پا لذت مي‌برند.

 

آموزش ماساژ کف پا

آموزش ماساژ کف پا

 

اگر زائو در بخش عمده‌اي از زمان زايمان در تخت خود نشسته يا دراز كشيده باشد، ماساژ پا مي‌تواند يك گزينه ايده‌آل باشد. همراه زائو مي‌تواند از قوزك تا نوك انگشتان را محكم ماساژ دهد يا دايره‌هاي كوچكي با انگشتانش در كف پاهاي زائو بكشد. زائو ممكن است در زمان زايمان احساس كند كه پاهايش بسيار سرد شده‌اند؛ در اين صورت ماساژ پا مي‌تواند به گرم شدن آنها كمك كند.

 

آموزش ماساژ کف پا:

-برای انجام ماساژ پاها، روی یک صندلی کوتاه بنشینید و تمام قسمت های کف پا، رویه پا، پاشنه پا و انگشتان پا را به آرامی ماساژ دهید.

 

-برای ماساژ پا یك دست خود را روی پا و دیگری را زیر كف پا قرار دهید و به آرامی‌ از انگشتان پا به سمت قوزك ماساژ دهید و این حركت را به سمت انگشتان ادامه داده و تكرار كنید.

 

-پا را با یك دست نگه داشته و با دست دیگر انگشتان هر پا را محكم فشار داده و به آرامی ‌بكشید.

 

-با انگشت شست از قسمت بالایی كف پا، به صورت خطی فشار محكم به مركز كف پا وارد كنید و در قوس و برآمدگی پا، فشاری چرخشی اعمال كنید. این حركت را در 2 كف پا انجام دهید.

-یك پا را نگه داشته و به پای دیگر آرام مشت بزنید و با حركات انگشتان دست در سراسر كف پا حركات چرخشی انجام دهید.

-از قوزك پا تا ناحیه ران را با دستان خود ماساژ داده و آن را 5 بار تكرار كنید.

 

-زانو را با فشار چرخشی انگشتان در ناحیه كاسه زانو ماساژ دهید. ماساژ پا پس از یك ایستادن طولانی می‌تواند عضلات پا را آرام كرده و به حالت اول بازگرداند. ماساژ منظم ران، سیستم لنفاوی را تحریك كرده و ظاهر ران‌ها را بهبود می‌بخشد.

 

علاوه بر ایجاد آرامش و رفع تنش، متخصصین رفلکش زون تراپی می توانند با استفاده از تحریک نقاط خاصی در کف پا به درمان برخی از بیماری ها بپردازند.

 

در ادمه شما با سبک های دیگر ماساژ آشنا می شوید: از قبیل ماساژ تایلندی، ماساژسوئدی، تای ماساژ کششی،که تاثیر درمانی بسزایی دارد.


ماساژسنگ، ماساژشمع، آروماتراپی، ماساژشیاتسو، یومی‌هو، ماساژکودک، ماساژ بارداری، پاکسازی پوست رفلکسولوژی، پاکسازی‌‌ صورت، ماساژ سروصورت، ماساژ لاغری که همه گی تاثیرات بسزایی در بهبود عملکرد بدن و تاثیرات روانی دربدن دارد.
 

منبع:anyshop.ir

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------