نحوه خرید کفش بسکتبال: 9 نکته که باید در نظر داشته باشید



نکات خرید کفش بسکتبال, راحتی کفش بسکتبال, انتخاب کفش مناسب برای بسکتبال

اولین نکته ی مهم برای خرید کفش بسکتبال راحتی کفش است

 

هر آنچه که در رابطه با یک کفش بسکتبال مناسب باید بدانید

ورزش بسکتبال شامل حرکت ها و فعالیت هایی است که بر روی پاها و زانو ها و مچ ها فشار وارد می کند. برای پیشگیری از آسیب به پاها هنگام بازی بسکتبال باید کفش مناسبی به پا داشته باشیم. کفش مناسب نه تنها عملکرد ما را در ورزش بهبود می بخشد بلکه از آسیب های احتمالی جلوگیری می کند. در این مقاله به نکات مختلف در مورد خرید کفش بسکتبال خواهیم پرداخت.

انتخاب کفش مناسب برای بسکتبال 

 

راهنمای کفش بسکتبال, کفش بسکتبال, خرید کفش بسکتبال

یکی از نکات خرید کفش بسکتبال توجه به پست بازیکن در بازی است

 

هنگام ورزش کردن داشتن کفش مناسب بر روی عملکرد شما بسیار مؤثر است و همچنین از وارد شدن آسیب به پاها جلوگیری می کند. کفش های نامناسب در هنگام بازی بسکتبال می تواند برای بازیکن بسیار خطر آفرین باشند و باعث پیچ خوردگی مچ پا و یا آسیب های دیگر شوند. در هنگام خرید یک جفت کفش بسکتبال مناسب باید نکاتی را در نظر بگیرید که در ادامه توضیح داده می شود.

 

راحتی و تناسب کفش بسکتبال

هنگام خرید کفش مهم ترین نکته ای که باید در نظر گرفته شود راحتی می باشد. در حالی که بسیاری از خریداران تنها به ظاهر توجه می کنند. کفش هایی که انتخاب می کنید باید در پا احساس طبیعی به وجود آورند. قبل از خرید باید آنها را امتحان کنید و در صورتی که احساس می کنید آزار دهنده هستند از خرید آنها صرف نظر کنید.

 

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید تناسب کفش با پا می باشد. تناسب با راحتی ارتباط نزدیکی باهم دارند اما تفاوتی ظریف بین آنهاست. ممکن است کفشی که انتخاب می کنید راحت باشد اما برای استفاده در مسابقات با پای شما تناسب نداشته باشد.

 

تناسب به معنی داشتن فضای کافی بین انتهای پنجه و نوک کفش می باشد. این فاصله باید به اندازه عرض انگشت شست باشد. همچنین کفش باید به اندازه کافی پهن باشد تا با حالت طبیعی پا متناسب باشد. کفش ها با توجه به تفاوت و اختلاف در پای افراد طراحی می شوند. ممکن است آنها برای برخی از افراد تنگ باشند و برای برخی دیگر مناسب باشند.

 

ارتفاع کفش ها و ارتباط آن با پست در بازی 

 

نکات خرید کفش بسکتبال, راحتی کفش بسکتبال, انتخاب کفش مناسب برای بسکتبال

در هنگام خرید کفش بسکتبال به جنس کفش ها توجه کنید

 

کفش های بسکتبال از نظر بلندی و ارتفاع به سه دسته ساق بلند ، ساق متوسط و ساق کوتاه تقسیم می شوند.کفش های بسکتبال ساقه بلند به منظور حفاظت بهتر از مچ پا طراحی شده اند. این نوع کفش های بسکتبال برای بازیکنان درشت و بازیکنانی که در مرکز زمین هستند و در طول بازی برای ریباند نیاز به ثبات دارند مناسب تر می باشد.

 

این نوع کفش ها به دلیل اینکه در تولید آنها از مواد بیشتری استفاده شده است دارای وزن سنگین تری هستند.

دسته ساقه متوسط ها دارای ساق های کوتاه تری نسبت به مدل های ساقه بلند هستند و مانند آنها برای محافظت از مچ پا طراحی شده اند و از هر نظر عالی هستند. این نوع کفش ها علاوه بر این که از مچ پا محافظت می کنند انعطاف پذیری بیشتری نسبت به نوع ساقه بلند دارند و برای بازیکنان گوشه زمین ، بازیکنان تازه کار مناسب می باشد.

 

دسته دیگر مدل های ساقه کوتاه هستند و به منظور راحتی و حرکت آزادانه مچ پا طراحی شده اند. این مدل برای بازیکنان گارد و بازیکنانی که باید حداکثر سرعت را داشته باشند و چالاک باشند مناسب است. این نوع کفش ها برای افزایش سرعت مناسب هستند ولی ممکن است باعث پیچ خوردگی مچ پا شوند و باید در هنگام استفاده از آنها احتیاط کرد.

 

جنس کفش های بسکتبال

 

انواع کفش بسکتبال, خریداری کفش بسکتبال, مدل کفش بسکتبال

کفش بسکتبال باید رویه ی لطیف و نرمی داشته باشد

 

نکته دیگر در هنگام خرید توجه به جنس و مواد تشکیل دهنده کفش هاست. کفش های بسکتبال از مواد مختلفی مانند چرم طبیعی ، چرم مصنوعی و کرباس تولید می کنند. در تولید بسیاری از کفش های بسکتبال از ترکیب چرم های مصنوعی برای دوام بیشتر و کرباس برای افزایش قابلیت تهویه و کاهش عرق و رطوبت استفاده می کنند.

 

هنگام خرید باید دقت کنید که کدام قسمت ها از کرباس ساخته شده اند که باعث تهویه شده و از تعریق بیش از حد جلوگیری شود. کفشی که در تهیه آن از کرباس استفاده نشده باشد باعث گرم شدن بیش از حد پاها شده و ورزشکار را آزار می دهد.

 

رویه کفش بسکتبال

کفش هایی که با رویه های لطیف و نرم تولید می شوند دارای تار و پود کشسان و انعطاف پذیر هستند تا تهویه مناسب را فراهم کنند. این رویه ها بیشتر در کفش های ساق کوتاه استفاده می شود و سبک تر هستند و از نوع کفش های سرعتی هستند.

 

رویه های ضخیم و سخت از جنس پلاستیک و مواد اولیه مصنوعی تولید می شوند و برای کفش های سنگین تر استفاده می شود و سرعت بازیکن را پایین می آورند و برای بازیکنان قدرتی مناسب هستند و دارای طول عمر بالا و استحکام زیاد هستند و از مچ پا بهتر محافظت می کنند.

 

زیره کفش بسکتبال

 

 انواع کفش بسکتبال, خریداری کفش بسکتبال, مدل کفش بسکتبال

میانه ی کفش مهمترین موردیست که در هنگام خرید کفش بسکتبال باید به آن توجه کنید

 

زیره کفش باید به اندازه کافی ضخیم باشد و از لغزیدن بازیکن روی زمین جلوگیری کند و باید به اندازه کافی پهن و صاف باشد و شیار های روی آن به درستی طراحی شده باشد.

توجه داشته باشید که آیا قرار است در یک سالن ورزشی بازی کنید یا خارج از آن. برای بازی در خارج از سالن باید از کفش هایی با زیره های سخت تر استفاده کنید.

 

قسمت میانی کفش

این قسمت مهم ترین بخش کفش می باشد و میزان نرمی و راحتی آن را تعیین می کند. این لایه از جنس های مختلف ساخته می شود که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند. آنها از فوم های EVA معمولی و فشرده که دارای وزن پایینی هستند ساخته می شوند و یا از فوم های PU که دارای استحکام بیشتری هستند و طول عمر بیشتری دارند ساخته می شوند. نوع دیگر از ترکیب دو ماده ذکر شده ساخته می شوند.

 

بندهای کفش بسکتبال

 

انتخاب کفش مناسب برای بسکتبال, راهنمای کفش بسکتبال, کفش بسکتبال

در هنگام خرید کفش بسکتبال کفش ها را با دقت امتحان کنید

 

کفش های بسکتبال معمولا در حالت استاندارد دارای بند می باشند. اما در برخی از مدل ها از ترکیب زیپ ها و نوارها استفاده شده است. در بسیاری از کفش های ساقه بلند از بند استفاده شده است تا بستن آنها دور مچ پاها باعث حفاظت بیشتر از آنها شود.

 

اما در مدل های دیگر به جای بندها از نوارها استفاده شده است و یا به عنوان مکملی برای بند ها استفاده شده است. این نوار ها با چسب های ولکرو به هم می چسبند. در برخی از مدل ها نیز به جای بند از زیپ استفاده شده است.

 

سایز کفش بسکتبال

سایز کفش ها در برندهای مختلف باهم تفاوت دارند. برای مثال یک سایز از برند نایک ممکن است از همان سایز از برند کانورس کوچک تر باشد. برای پیدا کردن یک کفش مناسب که با سایز پاهای شما تناسب دقیق داشته باشد باید آنها را با حضور خود در فروشگاه انتخاب کنید.

 

در برخی از فروشگاه ها کفش ابزار مخصوصی برای اندازه گیری طول و عرض پا موجود است. در صورت لزوم می توانید از این وسیله ها برای مشخص کردن اندازه و محدودیت سایزی که به دنبال آن هستید استفاده کنید. می توانید از جدول های تعیین سایزی که در سایت ها برای هر برند تعیین شده اند استفاده کنید.

 

قیمت کفش بسکتبال

کفش های بسکتبال در قیمت های متنوعی تولید می شوند. همه کفش های بسکتبال برای داشتن عملکرد خوب نیازی به داشتن قیمت بالا ندارند. مگر اینکه یک بازیکن که به سبک مد نظر اهمیت می دهد برای یک برند خاص از یک کفش مورد تایید ورزشکاران حرفه ای بخواهد استفاده کند و هزینه بالایی بپردازد.

 

اگر قصد خرید کفش گران قیمتی را دارید بهتر است به نظرات بیان شده در مورد آنها توجه کنید. بررسی های کاربری و حرفه ای را در نظر بگیرید. نظر کسانی که از این کفش ها استفاده کرده اند می تواند برای شما بسیار کمک کننده باشد.

 

نحوه خرید کفش بسکتبال

اگر قصد خرید از فروشگاه ها به صورت حضوری دارید باید قبل از خرید حتما آن را امتحان کنید. اما در صورتی که می خواهید آنلاین خرید کنید باید به نکاتی مانند شرایط بازگشت نیز توجه کنید. در صورت خرید آنلاین اگر چنین امکانی وجود داشته باشد بسیار عالی است و شما می توانید قبل از تعهد خرید آن ها را امتحان کنید. اما باید توجه کنید که اگر آنها را برای مدتی استفاده کنید و یا بیرون بپوشید دیگر قابل برگشت نیست.

 

کفش ها را با دقت امتحان کنید

هنگامی که به نکاتی که گفته شد توجه کردید و انتخاب کردید باید کفش ها را بپوشید ، بند آنها را ببندید و با آنها قدم بزنید و ببینید که آیا در آنها احساس راحتی می کنید یا نه. دقت کنید که پای تان نباید در آن حرکت کند و یا پاشنه باید در محل خود ثابت قرار گیرد. باید برای آزادی انگشتان پا فضای کافی وجود داشته باشد. اگر چنین نبود کفش دیگری را امتحان کنید. 

 

حتی لازم است که برای بررسی دقیق تر با آنها بپرید و تخمین بزنید که عملکرد آنها در هنگام ورزش چگونه خواهد بود. به عقب و جلو و در جهت های مختلف حرکت کنید تا ببینید که آیا در هنگام حرکت راحتی آن تغییر می کند یا نه. باید با دقت آنها را امتحان کنید که بدانید در طول بازی چگونه واکنش نشان می دهند. در هنگام پریدن و دویدن اگر در آنها احساس راحتی می کنید یعنی آنها برای بازی و مسابقه مناسب هستند.

 

گردآوری:بخش ورزشی بیتوته 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------