بعد از ورزش سنگین سریع تصمیم گیری نکنید؟



تصمیم گیری بعد از ورزش سنگین,ورزش سنگین,بعد از ورزش سنگین

پرهیز از تصمیم گیری بعد از ورزش سنگین

 

ورزش سنگین میتواند به مغز فشار آورد و کارايي آنرا به خصوص در تصمیم گیری کاهش دهد.

بعد از ورزش سنگین و ناگهانی، این تنها عضلات شما نیستند که تحت فشار قرار می گیرند، بلکه مغز شما هم تحت فشار بوده و بهتر است تصمیم های حساس زندگیتان را بعد از ورزش سنگین نگیرید.

 

محققان بر اساس تحقیقاتی که روی برخی از اشخاص ورزش‌کار حرفه ای انجام داده اند معتقد هستند:

 

تغييرات در مغز در نتيجه تمرین سنگین روی اشخاص ورزش‌کار حرفه ای و برنامه تمرینی براي آنها به شکلی طراحی شده بود که بعضی از روزها، تمرین بسیار سنگین و بعضی از روزها سبک تر انجام می دادند.

 

تصمیم گیری بعد از ورزش سنگین,ورزش سنگین,بعد از ورزش سنگین

تصمیم گیری بعد از ورزش سنگین

 

در کنار تمرینات ورزشی، ورزشکاران از نظر شناختی هم محاسبه می شدند. تصویر‌برداری های مغزی و روش پاسخ گویی ورزشکاران به سوالات نشان داد؛ در روزهایی که تمرین بسیار سنگین بود، ميزان خون رسانی به بخش های کناری لب پیشانی در مغز کم ميشد و توان تصمیم گیری درست در آنها کاهش می یافت.

 

لب پیشانی مغز ما بخشی است که بيش ترین فعالیت را در زمان تصمیم گیری دارد و به ما امکان بررسی اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنها را ميدهد .

 

از سویی زمانیکه ورزشکاران بسیار خسته بودند، ميزان تصمیم گیری های تکانشی آنها افزایش و تمایل آنها به دریافت پاداش کوچک ترولی فوري در مقابل دریافت پاداش بزرگتر ولی با تأخیر، افزایش می یافت.

 

پژوهشگران ميگويند یافته های آنان نشان ميدهد که تمرین های استقامتی بطور عمومی براي سلامت موثر هستند ولی انجام بیش از حد آن ها میتواند تأثير منفی بر مغز داشته باشد.

 

تصمیم گیری بعد از ورزش سنگین,ورزش سنگین,بعد از ورزش سنگین

اجتناب از تصمیم گیری ها بعد از ورزش سنگین

 

تصمیمی که شما هنگامی که مغزتان خسته است میگیرید با تصمیم تان در ديگر وضعیت ها تفاوت دارد.

 

محققان معتقد هستند که این یافته ها احتمالا نه تنها براي تربیت ورزشکاران بهتر اهمیت دارد بلکه براي حصول تصمیم های بهتر در عرصه های ديگر هم مهم است. آن ها پیشنهاد ميکنند که براي اجتناب از تصمیم گیری های بد، براي نمونه بر حد خستگی اشخاص تصمیم گیرنده در عرصه های سیاست، اقتصاد و قانون نظارت صورت گیرد.

 

بهتر هست به دو نکته توجه داشته باشیم:۱- از تصمیم گیری های مهم در روزهایی که ورزش سنگین یا فعالیت بدنی زيادي داشته اید، جلوگیری کنید، به دلیل آن که توان تحلیل داده ها در مغز شما کاهش می یابد. ۲- درصورتی که به قصد تقلیل وزن، ورزش می کنید، در مورد برنامه تغذیه خویش قبل از شروع ورزش تصمیم بگیرید و در اوج خستگی سراغ انتخاب مواد غذایی نروید، به دلیل آن که مقاومت شما دربرابر انتخاب های اشتباه در این وضعیت میتواند کاهش یابد.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------