ورزش های مناسب فصل گرما



ورزش های فصل گرما, ورزش های مناسب فصل گرما, ورزش در هوای گرم

ورزش در هوای گرم

 

نحوه ورزش كردن در فصل گرما اهمیت بسياري دارد، مخصوصا براي افرادی كه بطور غیرحرفه ای ورزش می كنند.ورزش كردن در فصل تابستان باعث هدر رفتن بخش زيادي از آب و املاح بدن ميشود . به همین علت زمانی را كه ورزشكار براي تمرین انتخاب می كند باید مناسب باشد.

ورزش در هوای گرم به علت افزایش دمای بدن، گرمازدگی و کمبود آب بدن،احساس خوشایندی براي ورزشکاران ندارد. قبل از این نه تنها خیس عرق خواهید شد، بلکه احتمالا بیحال هم بشوید! همچنين فعالیت ورزشی در آب و هوای گرم سبب کاهش توان هوازی در ورزشکاران شده و با افزایش دمای داخلی سبب کاهش حجم خون جریانی در عضلات ميشود که این به معنای کاهش کارایی عضلات میباشد . با این توصیف باید دور ورزش کردن در هوای گرم یک خط قرمز بکشید! ولی چنين چیزی براي شما که عادت دارید در بیرون از خانه ورزش کنید میسر نیست.

 

ورزش كردن در موقع ظهر و زمانی كه افتاب مستقیم به زمین می تابد، درست نیست. بهتر است زمان تمرین صبح زود و یاعصر باشد. 

 

ورزش هایی که جنبه تفریحی دارند و اکثراً به صورت گروهی انجام میشوند مثل شنا در استخر و رودهای کم عمق ، کوهنوردی، قایق سواری، موج سواری، پاراگلایدر، تنیس و دیگر رشته هایی که میتوان در محیط های باز انجام داد را میتوان نام برد که در این فصل مشتاقان بیشتری دارند.

 

ورزش های فصل گرما, ورزش های مناسب فصل گرما, ورزش در هوای گرم

ورزش های مناسب فصل گرما

 

تمرین های هوازی در فصل گرما مناسب است. پیاده روی، بازي تنیس، دوچرخه سواری و شنا همه از ورزش های هوازی هستند. ورزش های هوازی با رساندن اكسیژن بیش تر به بدن، سطح اكسیژن خون را افزایش می‌دهند و به تناسب اندام هم كمك می كند.

 

دویدن و پیاده روی ورزش هایی هستند كه هزینه خاصی احتیاج ندارند و ورزش های مناسبی براي صبح و یا بعد از ظهر روزهای گرم تابستان هستند  که دمای هوا پائین تر است.

 

بهتر است در فصل تابستان ورزش هایی انجام شود که براي گرمای هوا مناسب باشد.

 

بـا آغاز فصل گرما ورزشکاران تصمیم می گیرند تمرینـات خـود را در فـضـای باز انجام دهند و گرما و حرارت فـضاهای سـرپـوشیده را به بیـرون نـیـز بــکشانند. ولی زماني که درجه حـرارت هـــوا بالا باشد و رطوبت هوا هم به بالاترین ميزان خود رسیده باشد این کار آنقدر خوشایند بـنظر نمیرسد. ولی چـگـونه مـــی توان حرارت بدن را پائین نگه داشت و از ورزش در هوای ازاد لذت برد؟ چاره کار در یک کلمه خلاصه ميشود :آب.  تمام ورزش ها را میتوانید کامل و تمام عیار در داخل آب انجام دهید و بیش از حد هم عرق نکنید.

 

ورزش های آبی تنها به شنا کردن محدود نمی شوند، تمرینات زیادی وجود دارند که شما میتوانید تمامی آن ها را در استخر انجام دهید و حتی لازم نیست تا آن ها را بطور منظم و مرتب تکرار کنید. و از ديگر فواید آن این است که نوآموزان جدید  هم میتوانند به آسانی بسياري از حرکات را انجام دهند.

 

همچنين اصلاً نوع شرایط سنی خاصی هم وجود ندارد، از کودکان گرفته تا بزرگسالان همه میتوانید تمرینات  داخل آب را انجام دهید. ورزش های آبی شیوه مناسبی براي سوزاندن کالری، افزایش توان، انعطاف پذیری، تنظیم سوخت و ساز بدن، ارتقاء عملکرد سیستم قلبی- عروقی بدن و ایجاد تناسب در کلیه نقاط آن به شمار میرود . در این مدل ورزش تمرینات و حرکات مختلفی وجود دارد که تعداد آن ها بیشمار است. بیش تر ورزشهای خشکی را با کمی تغيير میتوان در آب هم انجام داد.

 

ورزش های فصل گرما, ورزش های مناسب فصل گرما, ورزش در هوای گرم

ورزش های فصل گرما

 

ورزش هایی که میتوان در آب انجام داد

ترکیبی از شنا و پیاده روی:در حدود ۱- ۲ متر از طول استخر را شنا کنید( هر نوع شنایی که می خواهید:کرال سینه و یا کرال پشت و …) بعد در حدود ۱- ۲ متر را هم راه بروید. این تمرین را ۴- ۶ دفعه تکرار کنید.

  

اسکات در آب:در داخل آب بایستید و پاهای خود را به عرض باسن خود باز کنید. در حالیکه باسن خود را به عقب می رانید، زانوها را به آرامی خم کنید مانند این که می خواهید بر روی یک صندلی بنشینید. در این حرکت زانوها باید پشت پنجه ها قرار بگیرند. در این قسمت پاهای خود را صاف کنید و به وضعیت اولیه باز گردید و حرکت را مجددا تکرار کنید. به علت وجود نیروی آب کشش بیشتری به وجود مي‌ايد و سبب ميشود تا شما انرژی بیشتری را صرف این حرکت بکنید.

 

پرش روی موج:( براي آن عده که نزديک دریا هستند و یا به مکان های شبيه سازي شده دسترسی دارند) در قسمت سطحی و یا پر عمق بر روی زانوی خود بنشینید و تلاش کنید هر بار که موجی آمد بر روی آن بپرید. توجه:این تمرین نوعی حرکت توسعه یافته است که نیازمند حفظ تعادل و مهارت های بالا در شناکردن می باشد و ما آن را به اشخاص تازه کار پیشنهاد نمی کنیم.

 

دویدن در آب:میتوانید از انواع وسایل شناور استفاده کرده تا پاهای شما به کف استخر برخورد نکند و بعد شروع کنید به دویدن.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------