توصیه‌های‌ ورزشی برای مادران پر مشغله



فواید ورزش کردن

مادران می توانند به همراه کودک و خانواده‌ خود ورزش کنند‎

 

بیشتر مادرانی که به تازگی بچه دار شده‌اند یا کودکان کوچک در خانه دارند زمان کافی برای ورزش کردن پیدا نمی‌کنند و یا توجهی به سلامتی خود ندارند. این افراد می‌توانند به روش های خاصی ورزش را به برنامه روزانه خود اضافه کنند.

 

افرادی که به تازگی بچه دار شده‌اند باید به نکات زیر توجه کنند:

 

1. به بدن خود توجه کنید 

افرادی که بچه دار شده‌اند معمولا احساس خستگی زیادی می‌کنند و منتظر فرصت هستند تا بخوابند. بعد از سه ماه معمولا این مادران علاقه دارند تا ورزش را شروع کنند و به حالت ایده آل خود باز گردند. این افراد باید به بدن خود توجه کنند و هر چند کم در طول روز فعالیت هایی مانند پیاده روی داشته باشند. می‌توانید این کار را در خانه نیز انجام دهید. برای مثال 30 ‌دقیقه برای انجام چند حرکت یوگا وقت بگذارید.

 

2. سعی کنید به همراه خانواده‌ ورزش کنید و آمادگی جسمانی را افزایش دهید 

مادران زمانی برای انجام ورزش حرفه‌ای ندارند. می توانید به همراه کودک و خانواده‌ خود ورزش کنید. انجام حرکات ورزشی در خانه و همراه خانواده‌ گزینه مناسبی برای مادران است. کودک خود را برای پیاده روی بیرون ببرید.

 

3. صبور باشید 

صبر به شما کمک می‌کند تا به اهداف کوتاه مدت خود برسید. اهداف یک شبه به دست نمی آیند. واقع بین باشید و برای افزایش میزان ورزش و افزایش آمادگی جسمانی صبر داشته باشیم.

 

4. اجتماعی باشیم 

نباید فکر کنید که بچه دار بودن باعث می‌شود که شما نتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید یا در کلاس‌های ورزشی و گروه‌های ورزشی شرکت کنید. نیازی نیست که حتما ساعات زیادی از روز را صرف این کار کنید می توانید در روز نیم ساعت برای ارتباط برقرار کردن با دیگران و ورزش کردن با آنها زمان بگذارید.

  

منبع: سلامت نیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------