9 توصیه برای گرفتن نتیجه بهتر از ورزش



خواص ورزش کردن

از ورزش کردن لذت ببرید‎

 

ورزشکاران باید 9 نکته را رعایت کنند تا به بهترین نتیجه از فعالیت‌های خود برسند:

 

1ـ ورزش را به صورت تفریح انجام دهید 

از ورزش کردن لذت ببرید. این کار انگیزه شما برای ورزش را افزایش می‌دهد و می‌توانید ورزش‌هایی که برای شما لذت‌بخش‌تر است انتخاب کنید.

 

2ـ اجتماعی باشید 

هدف‌های ورزش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. بر روی شبکه‌های اجتماعی پیام های انرژی‌بخش در رابطه با ورزش ارسال کنید. این کار باعث می شود که انگیزه شما برای ورزش کردن بیشتر شود.

 

3ـ هر جا می‌توانید ورزش کنید 

حرکات کششی انجام دهید. از پله استفاده کنید. در حالت نشسته عضلات شکم را ورزش دهید. لزومی ندارد که حتما در باشگاه ورزش کنید می‌توانید هر جایی که هستید حرکات ورزشی انجام دهید.

 

4ـ خودتان را تشویق کنید 

به خودتان جملات مثبت و انرژی‌بخش بگویید، خودتان را تشویق کنید.

 

5ـ ورزش خود را در چند ست انجام دهید 

به جای اینکه پشت سر هم چند ساعت ورزش کنید. در طول روز در دوره‌های کوتاه مدت ورزش کنید. می‌توانید در هر ست 5 تا 10 دقیقه ورزش کنید. برای مثال صبح زود 10 دقیقه و بعدازظهر 10 دقیقه ورزش کنید.

 

6ـ حرکات کششی انجام دهید 

حرکات کششی باعث می شود که بدن انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشد. این کار فشار بر روی عضلات را کمتر می‌کند و می‌توانید حرکات کششی را در حالی که دراز کشیده‌اید یا تلویزیون تماشا می‌کنید، انجام دهید.

 

7ـ از نوشیدنی‌های ورزشی استفاده نکنید 

اگر ورزشکار حرفه‌ای نیستید نیازی نیست که نوشیدن ورزشی مصرف کنید. نوشیدنی‌های ورزشی کالری بیش از حد به بدن وارد می‌کنند. می‌توانید به جای نوشیدنی ورزشی از آب و آبلیمو استفاده کنید.

 

8ـ ورزش‌های هوازی را با ورزش استقامتی ترکیب کنید 

اگر می‌خواهید زودتر نتیجه بگیرید ورزش‌های هوازی و استقامتی را با هم ترکیب کنید. می‌توانید هم بر روی دستگاه دوچرخه تمرین کنید و هم حرکات شکمی انجام دهید تا سریعتر به تناسب اندام برسید.

 

9ـ از انجام ورزش‌های سرسخت امتناع نکنید 

سخت بودن این حرکات دلیل دارد و به شما کمک می‌کند تا تناسب اندام بهتری داشته باشید.  برای مثال پنج دقیقه بیشتر ورزش کنید. شیب تردمیل را بیشتر کنید. چند تکرار بیشتر انجام دهید. طوری ورزش کنید که نتوانید حرف بزنید.

 

منبع: ایسنا

 

تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------