توصیه‌هایی برای انتخاب کفش اسکیت



اسکیت,کفش اسکیت,خصوصیات کفش اسکیت

 

توصیه‌هایی برای انتخاب کفش اسکیت
اسکیت رشته ورزشی است که سبک‌های مختلفی دارد از جمله اسکیت نمایشی، اسکیت سرعت، فری لاین، اسکیت رولر، اسکیت جاده‌ای و غیره . همچنین می‌توان از اسکیت به طور تفریحی استفاده کرد، اما خریدن کفش اسکیت نیازمند دقت است.


تجهیزات ورزشی مناسب، استاندارد و حرفه‌ای از ارکان اصولی تمام رشته‌هاست. هرچند در برخی رشته‌ها این مساله شاید اهمیت کم‌تری داشته باشد، اما اسکیت از جمله رشته‌هاست که خرید کفش مناسب برای آن اهمیت زیادی دارد. بررسی بودجه خود، دسته بندی اسکیت‌هایی که دوست دارید، بررسی کارآمد بودن آنها و امتحان کردن آنها در فروشگاه، گام‌هایی برای خرید اسکیت هستند.

 

انواع اسکیت‌,کفش اسکیت,اسکیت‌ اورجینال

 

اسکیت ورزشی هیجان انگیز است که محبوبیت آن روز به روز بیشتر می‌شود. گشتن در حالی که اسکیت به پا دارید، سرگرم کننده است. اسکیت را می‌توان هم برای تمرین این ورزش و هم برای جابجایی راحت‌تر خرید.


انتخاب نوع اسکیت:
این مهم‌ترین گام برای خرید اسکیت است. می‌توانید اسکیت‌ها را در گروه‌های زیر دسته بندی کنید: اسکیت تفریحی، اسکیت چالشی، اسکیت چار چرخ و فری راید.
با دسته بندی اسکیت‌ها و خرید بهینه‌تر می‌توانید بهتر از بازی اسکیت خود لذت ببرید. از جدول قیمت‌ها برای انتخاب خود استفاده کنید. هر مدل اسکیت قیمت خاصی دارد، برندهای خوب را جست‌وجو کنید و خصوصیت آنها را با هم مقایسه کنید. باید مدل‌های زیادی از اسکیت‌ها را قبل از خرید امتحان کنید. اسکیت‌ها فرم‌های مختلفی دارند که بر قدرت و نیرویی که اسکیت باز وارد می‌کند تاثیر دارند.


 اسکیت‌هایی که قیمت مناسب‌تر دارند خریداری کنید. خیلی از افراد اسکیت‌های می خرند که یک روز از آن استفاده می‌کنند ، سپس آن را در انبار می‌گذراند. بنابراین بهتر است ابتدا از اسکیت‌هایی با قیمت مناسب تر استفاده کنید.

 

کفش اسکیت,انواع اسکیت‌,اسکیت‌ اورجینال


خصوصیات کفش اسکیت
1- بدنه اسکیت: که از جنس پلاستیک سخت یا در کفش های حرفه ای از ترکیبات کربن استفاده می شود.اجزایی که روی کفش ورزشی اسکیت می باشد شامل :کلیپس ، چسبک و بندهای محکم کننده
2- ترمز : که در انتهای کفش قرار دارد و معمولاً زیر پای راست قرار گرفته است
3- جوراب : که جوراب کفش بایستی ضخامت کافی را دارا باشد.


4- ترک یا تیغه : زیر کفش قرار گرفته که از جنس های پلاستیکی یا تیغه های فلزی می باشد که روی ترک سوراخ هایی جهت قرار گرفتن پیچ ها تعبیه شده است. طول ترک ها در اسکیت های سرعت و استقامت بلندتر و در اسکیت های هاکی ، نمایشی و مبتدی کوتاه می باشد.


5- بلبرینگ ها و بوش ها : که هر چرخ شامل دو بلبرینگ و بوش های داخلی و خارجی می باشند.بلبرینگ به نسبت تعداد دور در دقیقه آن و کیفیت به انواع مختلف تقسیم می شوند که علامت مشخصه آن با ABC مشخص می گردد  که شماره جلوی آن نشان دهنده تعداد دور در دقیقه میباشد مثلا ABC5 5000 دور در دقیقه است تقسیم بندی بلبرینگ ها به ترتیب کیفیت از پایین به بالا ABC7 , ABC5 , ABC3, ABC1 و میکرو (Micro) و SKFMicro و همچنین پیچ و مهره که چرخ را بر روی ترک فیکس و ثابت می کند.


6- چرخ ها :چرخ ها یکی از مهمترین اجزای اسکیت می باشد که بایستی نسبت به انتخاب جنس و قطر آن توجه لازم مبذول گردد. در لبه خارجی چرخ ها دو مشخصه قطر و جنس آن وجود دارد که با علائم قطر چرخ با حرف MM و جنس آن با حرف A نمایش داده شده است.

 

در اسکیت سرعت از چرخ ها با قطر های بالاتر که حداکثر آن MM110 می باشد و در رشته های دیگر ازچرخ های با قطرهای پایین تر استفاده می گردد. جنس چرخ ها نسبت به زمینی که استفاده می شود و رشته ورزشی مورد استفاده متفاوت است. برای سالن و زمین های صیقلی از چرخ های نرم تر و جهت آسفالت و جاده از چرخ های با A بالاتر استفاده می شود.

 

منبع:varzesh-news.com

tebyan-zn.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------