اسکیت با یک چرخ فری لاین یک ورزش جدید



تاریخچه فری لاین, اسکیت با یک چرخ, شیوه انجام اسکیت با یک چرخ

شیوه انجام اسکیت با یک چرخ

 

اسکیت با یک چرخ (فری لاین)

این بازی اسکیت، تلفیقی حالتهای گوناگون در اسکیت بوردینگ، و اسکیت بر روی برف و همینطور قانون های اسکیت تیغه ای و اسکیت بر روی یک مسیر است، ولی اسکیت با یک چرخ به صورت مطلق جز هیچ یک از موردهای بالا نمی باشد.

می توان از این اسکیتها بر روی زمین در سربالایی و سراشیبی استفاده کرد. همینطور می توان از آنها در پارکهای مناسب اسکیت، محل برگزاری مسابقات و سطح های شیب دار استفاده کرد . همگی در بیشتر جاهایی که یک سطح صاف قرار داشته باشد، مورد استفاده قرار می گیرند.

 

این اسکیتها به هم وصل نمی باشند و همینطور صفحه خارجی هم ندارند، تنها یک سطح بسیار کوچک مستطیل شکل دارند که در زیر هر پا قرار می گیرد. در زیر هر اسکیت یک جفت چرخ وجود دارد که هر دو با هم در یک زاویه یکسان منظم شده اند و به زیبایی قرار گرفته اند.

 

تاریخچه فری لاین, اسکیت با یک چرخ, شیوه انجام اسکیت با یک چرخ

اسکیت با یک چرخ فری لاین

 

تاریخچه فری لاین:

اسکیتهای فری لاین به وسیله راین فارلی و دوست دوران دبیرستانش کریس سالوادور اختراع گردید. در سال 2006 شرکت فری لاین آغاز به تولید اسکیتهای با این نام شد. این اسکیتها مجهز به چرخهای قرمز بودند. امروزه دیگر از این نوع ویژگیها در اسکیتهای تک چرج دیده نمی شود.

 

تاریخچه فری لاین, اسکیت با یک چرخ, شیوه انجام اسکیت با یک چرخ

اسکیت با یک چرخ فری لاین یک ورزش جدید

 

شیوه انجام اسکیت با یک چرخ فری لاین

چرخ ها از محور بالایی نمی چرخد و ثابت است. اسکیت های پای چپ و راست با یکدیگر تفاوت دارند، وقتی که چرخ ها روی هر اسکیت به موازات هم قرار می گیرد، کفه های آن با زاویه تقریبا یکسانی به طرف بیرون قرار می گیرد. مانند زاویه پای انسان که در آن انگشتان پا به طرف بیرون است.

 

چنانچه اسکیت ها را درست در پای خود نکنید، کفه اسکیت ها به سمت داخل قرار می گیرد. سطح کفه ها با یک نوار محکم پوشیده می شود. مانند اسکیت روی صفحه، این نوع اسکیت هم هیچ نوع کمبودی به جز نیروی جاذبه زمین و نوار نگهدارنده ندارد و اسکیت سوار می تواند در هر زمان یک و یا هر دو پایش را جابه جا کند.

 

اسکیت سوار با توجه به سمت و سوی حرکتش، رو به طرف کناری مسیر حرکت می کند. روی سطح های مسطح یا سر بالایی، اسکیت سواران با انجام حرکت های مارپیچ و عقب و جلو کردن پاها خود را حرکت می دهند که در سرانجام مسیر این حرکت به شکل S می شود. در موقع پایین رفتن از سراشیبی ها، اسکیت ها مانند تخته برف سواری یا تخته اسکیت معمولی رانده می شود که در این حالت با حرکت های پیچ و خم دار به حرکت خود سرعت می دهد.

 

تاریخچه فری لاین, اسکیت با یک چرخ, شیوه انجام اسکیت با یک چرخ

اسکیتهای فری لاین

 

اصول تکنیکی اسکیت با یک چرخ فری لاین

- اسکیتهای فری لاین (یک چرخ) دارای ساختار بسیار محکم و یک تکه از جنس آلومینیم می باشند.

 

- کف این نوع اسکیت دارای ابعادی به اندازه اینچ در اینچ می باشد.(5/16 میلی متر در 8/13 میلی متر)

 

- ارتفاع کفه با چرخ استاندارد کارخانه از سطح زمین برابر با اینچ (5/98 میلی متر) می باشد. 

 

- قطر چرخها برابر با اینچ (70 میلی متر) و ضخامت آنها اینچ (44 میلی متر می باشد. می توان از برخی دیگر از انواع چرخهای اسکیت که با این اندازه ها تولید می شوند به عنوان جایگزین استفاده کرد. 

 

- نگهدارنده چرخها از نوع Abec-5 می باشد . همه نگهدارنده ها در یک سایز می باشند. (6.8 میلیمتر و 8 میلی متر (قطر سوراخ مرکزی) 

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------