چرا نباید ورزش‌های کوتاه مدت و شدید را هر روز انجام داد؟



برنامه ورزشی برای لاغری

انجام دادن هر روزه ورزش‌های کوتاه مدت و شدید کار درستی نیست

 

ورزش‌های کوتاه مدت و شدید اخیرا محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و افراد زیادی برای سوزاندن کالری به این ورزش‌ها روی آورده‌اند. با این حال میزان انجام دادن این حرکت‌ها و گنجاندن آن‌ها در برنامه‌های ورزشی اهمیت زیادی دارد.

 

انجام دادن هر روزه ورزش‌های کوتاه مدت و شدید کار درستی نیست و فشار زیادی به بدن وارد می‌کند. ورزش‌های کوتاه مدت معمولا بین 7 تا 10 دقیقه انجام  می‌شوند و افراد در این ورزش به ماکزیمم ضربان قلب می‌رسند.

 

این ورزش‌ها تاثیر زیادی دارند و انجام آن‌ها می‌تواند میزان فعالیت مورد نیاز یک فرد را تامین کند.

 

شدت ورزش‌های کوتاه مدت و شدید باید در حدی باشد که شما در زمان کوتاه مدت آنقدر فعالیت کنید که دیگر نتوانید ادامه دهید و مجبور شوید چند ثانیه استراحت کنید.

 

این ورزش‌ها سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند و باعث کاهش تورم در بدن می‌شوند. اما در صورتی که ورزش‌های کوتاه مدت و شدید هر روزه انجام شوند احتمال آسیب دیدگی بیشتر می‌شود و بافت‌های عضلانی زمان لازم برای ترمیم شدن را ندارند.

 

ضمنا انجام بیش از حد ورزش‌های کوتاه مدت و شدید باعث می‌شود که ذهن نیز خسته شود و احساس خستگی از ورزش زودهنگام ایجاد شود.

 

بهتر است ورزش‌های کوتاه مدت و شدید را دو تا سه بار در هفته انجام دهید. حداقل بین دو جلسه ورزش کوتاه مدت و شدید باید 24 ساعت فاصله وجود داشته باشد. در فواصل انجام این ورزش می‌توانید حرکاتی همچون یوگا انجام دهید.

 

منبع: ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------