طناب ورزشی چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟



خرید طناب ورزشی،طناب ورزشی،طناب زدن چه فوایدی دارد

فواید طناب ورزشی

 

طناب‌ ورزشی وسیله ای عالی برای افزاشی سوخت و ساز بدن است که روی سیستم تنفسی تاثیر مثبت گذاشته و باعث ایجاد هماهنگی بین اعصاب و عضلات و افزایش سرعت و استقامت بدن می‌شود. تمرین با طناب کراس فیت وزن بدن را کنترل کرده به چربی سوزی نیز کمک شایانی می‌کند. شما با طناب زدن عضلات بزرگ بدن را درگیر کرده و به تقویت آن‌ها بپردازید.

طناب زدن یک ورزش قلبی‌عروقی است که ضربان قلب را بالا می‌برد، عضلات را تقویت می‌کند و گردش خون را نیز زیاد می‌کند. این ورزش در هر دقیقه می‌تواند بیش از ۹ کیلو‌کالری بسوزاند. 

 

توجه: طول استاندارد طناب باید به گونه ای باشد که اگر وسط آن را در زیر یکی از پاهای خود قرار دهید، دسته‌های آن مقابل سینه‌ی شما قرار بگیرد.

 

خرید طناب ورزشی،طناب ورزشی،طناب زدن چه فوایدی دارد

طناب‌زدن یک ورزش ساده است که طرفداران متنوعی دارد

 

طناب بازی ورزشی  یک ورزش ساده است که کودکان و نوجوانان میتوانند با خرید طناب بازی یک ورزش سالم و مفرح را برای خود به امغان آورند .

 

در طناب‌بازی یک یا چند شرکت‌کننده طناب را طوری تاب می‌دهند که از زیر پاها و بالای سرشان بگذرد.

 

ممکن است یک شرکت‌کننده طناب را بچرخاند و خود از رویش بپرد یا چند شرکت‌کننده (دست‌کم سه نفر) به ترتیب دو نفر طناب را بچرخانند و یکی از روی آن بپرد.

 

شکل چند نفرهٔ این بازی را با دو طناب هم انجام می‌دهند.

 

دقت کنید که برای جلوگیری از آسیب های بیش از حد مانند فشار آمدن بر تاندون های ساق پا و ضرب دیدگی قوزک مچ پا بهتر است متناسب با میزان آمادگی بدن طناب زدن را تجربه کنید.

 

خرید طناب ورزشی،طناب ورزشی،طناب زدن چه فوایدی دارد

ممکن است یک شرکت‌کننده طناب را بچرخاند و خود از رویش بپرد یا دو شرکت کننده  و یکی از روی آن بپرد

 

طناب ورزشی از یک جفت دسته‌ی چوبی، فلزی یا پلاستیکی به‌همراه یک رشته طناب که می‌تواند از جنس‌های مختلف تولید شده باشد، تشکیل شده است. طناب‌زدن یک ورزش ساده است که طرفداران متنوعی دارد؛ از کودکان و نوجوانانی که برای تفریح آن را انجام می‌دهند تا ورزش‌کاران حرفه‌ای که با هدف آماده‌سازی و گرم‌کردن بدنشان از آن بهره می‌برند. طناب‌زدن از ورزش‌های هوازی است که باعث افزایش ضربان قلب تا بازه‌ی 160 تا 180 ضربه می‌شود.

 

همچنین با انجام این حرکت میزان مصرف اکسیژن هم 60 تا 80 درصد، افزایش پیدا می‌کند. طبق برآورد موسسه ملی سلامت آمریکا، هر ساعت طناب‌زدن حدود 570 کیلوکالری انرژی می‌سوزاند. این معادل انرژی مصرفی در دویدن با سرعت 10 کیلومتر در ساعت است که سرعت بالایی به‌حساب می‌آید. این ورزش باعث افزایش ظرفیت قلبی و تنفسی شده و ‌به‌خاطر تاثیر روی سیستم اسکلتی، مثل جهش ‌موقع عبور طناب از زیر پا با واردکردن فشار به تاندون‌ها و مفاصل پنجه‌ی ‌پا، مچ ‌پا و عضلات دوقلو ساق‌ پا و چهار سر ران، مانع از پوکی استخوان می‌شود. 

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------