با کلاه تکواندو ایمنی و راحتی در تمرینات خود را بالا ببرید



کلاه تکواندو, طراحی کلاه تکواندو, کلاه تکواندو برای ایمنی در مسابقات

کلاه تکواندو برای ایمنی در مسابقات

 

کلاه تکواندویی با طراحی منحصر به فرد برای استفاده در مسابقات و تمرینات

در ورزش تکواندو ضرباتی توسط پا به تمام قسمت‌های بدن صورت می‌گیرد، ضربه‌زدن به سر،در این ورزش دارای امتیاز بالایی است به همین دلیل برای محافظت از ضرباتی که به سر ورزشکار وارد می‌شود تهیه کلاه ایمنی تکواندو ضروری است. کلاه تکواندو از وسایل مهم موردنیاز یک تکواندو کاراست. در ورزش تکواندو بعد از بدن، سر بیشترین ضربه را دریافت می‌کند. کلاه تکواندو از تجهیزات تکواندو است که سر را از صدمات جبران‌ناپذیر ضربه‌های رقیب در امان نگه می دارد. در این مطلب از بیتوته سعی خواهیم کرد ویژگی‌های یک کلاه خوب و مناسب را بررسی کنیم.

چرا به کلاه ایمنی تکواندو نیاز داریم؟

یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین اعضای بدن در ورزش تکواندو سر است که باید آن را در مقابل ضربات حریف محافظت کرد به همین دلیل  نقش کلاه‌ه تکواندو در این رشته  ورزشی از اهمیت بالایی برخورد دار است.

 

ضربه مستقیمی که به سر تکواندوکار وارد می‌شود را می‌توان معادل فشار اصابت یک توپ بولینگ 6 کیلوگرمی که دارای سرعت 35 کیلومتر است در نظر گرفت، یعنی حدود بیش از 50 برابر نیروی جاذبه. این ضربه با این قدرت باعث شکستگی استخوان جمجمه، خونریزی یا ایجاد لخته در مغز، آسیب به بافت‌های مغز می‌شود.

 

بنابراین استفاده از کلاه‌های ایمنی برای ورزش‌های رزمی مانند بوکس و تکواندو الزامی است. طراحی این کلاه به این صورت است که سر، فک و صورت ورزشکار را در برابر ضربات هولناک رقیب مراقبت و محافظت می‌کند.

 

نکات مهم در هنگام خرید و انتخاب کلاه تکواندو

بهترین کلاه تکواندو کلاهی است که مقاومت زیادی داشته، سبک و کم‌حجم باشد، از موادی با جذب ضربه بالا ساخته شده باشد. از نظر سایز به شکلی باشد که به سروصورت بچسبد تا در هنگام مبارزه و هنگامی که به آن ضربه وارد می‌شود در سر نچرخد، زیرا افتادن کلاه از سر باعث حواس‌پرتی ورزشکار و کسر امتیاز برای او می‌شود.

 

کلاه تکواندو, طراحی کلاه تکواندو, کلاه تکواندو باید مقاوم باشد

کلاه تکواندو باید مقاوم باشد

 

میزان مقاومت کلاه تکواندو

 تهیه تجهیزات ایمنی در ورزش تکواندو برای جلوگیری از آسیب رسیدن به اعضا بدن ورزشکار از ملزومات است؛ بنابراین، این تجهیزات از جمله کلاه تکواندو باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد.کیفیت بالای هر محصولی باعث می‌شود که آن محصول از مقاومت بالایی برخوردار باشد و باعث صدمات مضاعف نشود.

 

وزن کلاه تکواندو

در هنگام خرید کلاه تکواندو به کم‌ حجم‌ بودن و سبکی کلاه توجه خاصی داشته باشید.اگر کلاه انتخابی شما سنگین باشد به سروگردن شما آسیب وارد می‌کند.

کلاه تکواندو باید سبک باشد تا هنگامی که آن را می پوشید به راحتی بتوانید سر و گردن خود را تکان دهید. کلاه سنگین باعث کندشدن و محدودشدن حرکات سر و گردن شده و امتیازها را در مسابقات از دست می‌دهید.

 

کلاه تکواندو, طراحی کلاه تکواندو, کلاه تکواندو باید کاملا سایز سر باشد

کلاه تکواندو باید کاملا سایز سر باشد

 

اهمیت‌دادن به رنگ کلاه تکواندو

در مسابقات ورزش تکواندو لباس‌های حریفان در دورنگ مجزا تهیه می‌شوند.

1. رنگ کلاه تکواندو باید با سایر بخش‌های لباس ورزش‌کار هماهنگ باشد.

2. کلاه‌های مخصوص تکواندو در سه‌رنگ قرمز، آبی، سفید تولید می‌شوند.

3. رنگ کلاه انتخابی شما در مسابقات باید با رنگ ساق‌بند و رنگ هوگو شما هماهنگ باشد.

 

توجه به سن ورزشکار

خرید کلاه تکواندو باید با توجه به رده سنی ورزشکاران انجام شود. درحال حاضر طبق دستورالعمل فداسیون جهانی کلیه کسانی که در رده سنی خردسالان و نونهالان در مسابقات تکواندو شرکت می کنند باید از کلاه تکواندو همراه با نقاب محافظتی استفاده نمایند.استفاده از این نوع نقاب محافظتی علاوه بر اینکه اعتماد به نفس بازیکن را در حین مبارزه بالا می برد، سلامت ورزشکار را نیز ضمانت می کند. 

 

بنابراین بهتر است کلاه نقابدار برای کودکان و خردسالانی که در حال آموزش تکواندو در باشگاه ها هستند تهیه نماییم تا در حین تمرین از سر و صورت  ورزشکار محافظت نماید. همچنین اگر کودک شما در سن درآوردن دندان است استفاده از محافظ لثه برای او آزاردهنده و مخرب است. در این صورت بهترین راهکار استفاده از کلاه های تکواندو نقاب دار می باشد.  

 

میزان ضربه‌گیری کلاه تکواندو

یک کلاه باکیفیت و مناسب کلاهی است که توانایی جذب ضربه‌های وارد شده به سر حریف را داشته باشد و مانع از ورود فشار به سر تکواندو کار شود.

 

کیفیت بندهای نگهدارنده کلاه تکواندو

با توجه به اینکه کلاه تکواندو با کمک بند یا کش روی سر ثابت و محکم می ماند بنابراین هنگام خرید کلاه تکواندو چسبی و یا کشی به کیفیت مواد سازنده آنها دقت خاصی داشته باشید. علاوه بر کیفیت متریال بکار رفته باید استحکام اتصالات این تجهیزات هم در حد بالا و عالی باشد.

 

کلاه تکواندو, طراحی کلاه تکواندو, کلاه تکواندو نقابدار و معمولی

کلاه تکواندو نقابدار و معمولی

 

دقت در جنس کلاه مخصوص تکواندو

 کلاه‌های ایمنی تکواندو از جنس‌های مختلفی مانند پلاستیک، لاستیک، ابر فشرده و فوم تولید می شوند. یکی از بهترین نوع کلاه تکواندو، کلاه تزریقی است این کلاه از جنس اورتان می باشد. این کلاه محکم و سبک، سر و گوش ورزشکار را به طور کامل می پوشاند و دید او را محدود نمی کند.

 

سایز و اندازه کلاه تکواندو

ازآنجایی‌که کلاه‌های ایمنی تکواندو در اندازه‌های مختلفی شامل بزرگ، کوچک، متوسط تولیدمی شود شما باید متناسب با اندازه سرخود کلاه را تهیه نمایید. در ادامه به  برخی از نکاتی که در هنگام خرید باید مراعات نمایید اشاره می کنیم.

1. کلاه باید متناسب با سر بازیکن تهیه شود زیرا کلاه‌های بزرگ روی سر بازیکن می چرخد و باعث حواس پرتی ورزشکار می شود و کلاه‌های سایز کوچک به سر ورزشکار فشار می‌آورد.

 

2. کلاه نباید دید ورزشکار را محدود کند.

 

3. کلاه تکواندو باید دارای سیستم بسته‌شدن Velcro یا توری مطمئن باشد.

 

کلاه تکواندو, طراحی کلاه تکواندو, دید بازیکن نباید توسط کلاه تکواندو محدود شود

دید بازیکن نباید توسط کلاه تکواندو محدود شود

 

کلاه تکواندو مدل تزریقی 

یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار کلاه مدل تزریقی است که از جنس پلی‌اورتان ساخته شده است.کلاه تکواندو تزریقی از نظر محافظت از سر و میزان ضربه‌گیری عملکرد عالی را از خود به‌جای گذاشته است و یکی از نمونه‌های موجود در بازار است که با خیال راحت می‌توانید اقدام به خریداری آن نمایید. این کلاه توانایی جذب فشارهای ناشی از ضربات پای حریف را دارد و مانع از آسیب رسیدن به ناحیه سر و صورت می‌شود.

 

کلاه تکواندو نقاب‌دار 

در ورزش رزمی تکواندو علاوه بر محافظت سر ورزشکار در مقابل ضربات پای حریف ، حفاظت صورت نیز  مهم است. در این ورزش به بدن، سر و صورت ضربه وارد می‌شود و برای اینکه بازیکن بتواند علاوه بر سر، از صورت خودش نیز محافظت کند باید از کلاه‌های نقاب‌دار استفاده کند.

 

کلاه‌های نقاب‌دار پلاستیکی که از جنس پلی‌کربنات ساخته شده اند صورت فرد را از آسیب‌های وارده محافظت می‌کنند. این نقاب‌ها به صورتی طراحی شده‌اند که جلوی دید ورزشکار را حین تمرین و مسابقات نمی‌گیرند. در صورت استفاده از این کلاه بینی، فک و دهان نیز محافظت می شوند. تنها عیب این کلاه ها وزن سنگین آنها نسبت به کلاه های معمولی تکواندو می باشد.

 

نگهداری و تمیز کردن کلاه تکواندو

• کلاه را در محل‌ مرطوب قرار ندهید.

• بعد از تمرین کلاه را در محلی که دارای تهویه دائمی است قرار دهید تا خشک شود.

• برای تمیزکردن کلاه از  شوینده‌ها استفاده نکنید در صورت لزوم از شوینده‌های ملایم استفاده کنید.

• برای خشک کردن کلاه از خشک کن استفاده نکنید.

• کلاه را در محل‌های گرم و در کنار منابع گرمایشی قرار ندهید.

• از مواد شویند قوی، الکل، مواد رقیق‌کننده رنگ برای تمیزکردن کلاه استفاده نکنید.

• کلاه تکواندو را با ماشین لباسشویی نشویید. بهتر است در صورت نیاز کلاه تکواندو را با دست بشویید.

 

کلاه تکواندو, طراحی کلاه تکواندو, کلاه تکواندو را با مواد شوینده نشویید

کلاه تکواندو را با مواد شوینده نشویید

 

معرفی بهترین نوع و برند کلاه تکواندو 

• کلاه تکواندو گرین هیل، سایز Large

• کلاه تکواندو مدل RZ02

• کلاه تکواندو مدل توکا کد F25 جنس فوم

• کلاه تکواندو آی دی ام مدل SM1201 سایز XLarge  جنس فوم

• کلاه تکواندو آی دی ام مدل SM1201

• کلاه تکواندو پرو اسپرت مدل PR450

• کلاه رزمی با گارد گرین هیل سایز Medium

• کلاه رزمی فک دار گرین هیل سایزMedium جنس لاستیک

 

گردآوری : بخش ورزش بیتوته 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------