آشنایی با ورزش باتااوشی/ عجیب ترین و بی قانون ترین ورزش در ژاپن



بی قانون ترین ورزش در ژاپن, باتااوشی چیست, ورزش ژاپنی

عجیب ترین و بی قانون ترین ورزش در ژاپن باتااوشی نام دارد

 

باتااوشی عجیب ترین ورزش ژاپنی ها 

عنوان عجیب ترین و بی قانون ترین ورزش در ژاپن به بازی باتااوشی اختصاص دارد. این بازی در سال 1945 الی 1955 به روش پایین آوردن تیر چوبی در زاویه ی 30 تا 45 درجه مخصوص سربازان نظامی ژاپن طراحی شده است. در طول بازی، بازیکنان در دو گروه 75 نفره ی مهاجم و مدافع تقسیم می شود. سپس برای دستیابی به تیر چوبی به رقابت می پردازند. 

باتااوشی چیست؟

باتااوشی نوعی ورزش ژاپنی است که رواج گسترده ای میان سربازان نظامی ژاپن دارد. در طی ورزش باتااوشی اعضای مختلف دو تیم به وسیله ی یک تیر چوبی به قدرت نمایی می پردازند. ورزش باتااوشی در خصوص ارتقای تمرکز سربازان کاربرد دارد تا به نظامیان آموزش دهد تحت سخت ترین شرایط نیز می بایست تمرکز گروهی را در برابر حمله های مهاجمان به صورت همه جانبه حفظ نمایند. 

 

علاوه بر این، بازی باتااوشی در سالگرد آکادمی دفاع ملی ژاپن به صورت سنتی توسط دانش آموزان در مدارس شکل می گیرد. در مسابقه ی باتااوشی که شبیه به بازی پرچم است دو تیم مهاجم و مدافع شرکت دارند. 

 

باتااوشی چیست, تاریخچه باتااوشی, اصول حاکم در ورزش باتااوشی

ورزش باتااوشی یکی از ورزش های رایج بین سربازان ژاپنی است

 

باتااوشی از گذشته تاکنون

باتااوشی به عنوان یکی از بازی های قدیمی و سنتی در کشور ژاپن دارای قدمتی طولانی مصادف با بازی تخته نرد است. ورزش باتااوشی در سال های 1945 الی 1955 به شیوه ی پایین آوردن تیر چوبی تا 45 درجه به وسیله ی تیم مهاجم طراحی شد. 

حدود 18 سال بعد، در سال 1973 اصلاحاتی در اصول حاکم و قوانین موجود در ورزش باتااوشی صورت گرفت. 

 

 باتااوشی چیست, ورزش ژاپنی, عکس باتااوشی

در ورزش باتااوشی لباس بازیکنان تیم دفاع سفید است

 

اصول حاکم در ورزش باتااوشی

عنوان عجیب ترین و بی قانون ترین ورزش در ژاپن به بازی باتااوشی اختصاص دارد. این بازی متشکل از دو تیم 75 نفره است. مجموعه اعضای تیم ها حدود 150 نفر هستند.  اعضای تیم به صورت منظم در داخل یک صف قرار می گیرند. رو به رو تیم، اعضای گروه حریف در صف می ایستند. در کنار صف ها نیز یک تیر چوبی تعبیه می گردد. 

 

اعضای تیم مهاجم تلاش می کنند تا به هر نحوی تیر چوبی را از دست اعضای گروه حریف خارج کنند. در طی بازی احتمال برخورد آسیب به اعضای گروه اعم از لگد زدن و چنگ زدن به وفور وجود دارد. 

 

با اعمال تغییرات در اصول حاکم بر بازی تیم مهاجم در راستای برنده شدن موظف است به مدت دو و نیم دقیقه تیر چوبی را ، بالغ بر 30 الی 45 درجه پایین بکشد. در صورت عدم موفقیت در پایین کشیدن تیر چوبی، تیم حریف برنده می شود. 

 

با شروع بازی مدافعان در جهت دفاعی قرار دارند. قطب مهاجمان نیز تا حدودی دور تر از گروه اول است. اصول حاکم بر بازی باتااوشی مشابه مسابقه ی طناب کشی است که در طی آن اعضای دو تیم تمایل به کشیدن طناب به سمت خود هستند. 

 

ورزش ژاپنی, باتااوشی, باتااوشی چیست

ورزش باتااوشی متشکل از دو گروه 75 نفره است

 

براساس توضیحات آکادمی دفاع ملی ژاپن در خصوص قوانین و موقعیت بازیکنان، زمانی که یک تیم مهاجم تیر چوبی را به زاویه ی 30 متمایل می کند، تیم مدافع بازنده می شود. داور نتیجه ی بازی را به وسیله ی پرچم نشان می دهد و تیم برنده را اعلام می سازد. 

در صورتی که پس از اتمام زمان قطب هیچ تیمی در زمان مسابقه پایین نیاید، بازی بلاتکلیف باقی می ماند و مجددا تکرار می گردد.

 

لازم به ذکر است لباس مخصوص بازیکنان دفاعی به رنگ سفید طراحی شده است. علاوه بر این، بروز رفتار هایی نظیر خفه کردن، لگد زدن، کشیدن سر بر روی زمین و مشت زدن ممنوع تلقی می شود. 

بازیکن های موضع دفاعی در گروه های مختلف دایره، پشتیبانی و تداخل تقسیم می شوند.

 

در گروه دایره، بازیکن ها قطب را به صورت دایره احاطه می کنند و در گروه پشتیبانی نیز بازیکنان داخل دایره از پایه ی تیر پشتیبانی و محافظ می کنند. 

در گروه تداخل، افراد در خصوص مداخله با مهاجمان قرار می گیرند. همچنین یک بازیکن تک نفره به صورت نشسته بر بالای تیر چوب قرار می گیرد تا از تیر محافظت کند. 

 

نحوه ورزش باتااوشی, ورزش ژاپنی, باتااوشی

اصول حاکم بر باتااوشی مانند اصول مسابقه طناب کشی است

 

جمع بندی مطالب

همان طور که بیان کردیم بی قانون ترین ورزش در ژاپن، باتااوشی است. ورزش باتااوشی در میان سربازان نظامی ژاپن رواج گسترده ای دارد. 

غرض از طراحی ورزش تعجب آور باتااوشی آموزش حفظ تمرکز گروهی در حین حمله ی مهاجمان در میان سربازان نظامی است. در راستای بازی باتااوشی، بازیکنان در دو دسته ی 75 نفره تقسیم می شوند. یک گروه با عنوان مهاجم و گروه دیگر با عنوان مدافع شروع به بازی می کنند. 

 

در دست یکی از بازیکنان گروه مدافع، تیر چوبی قرار دارد. در اطراف بازیکن تک نفره، گروه تداخل، دایره و پشتیبانی قرار می گیرند تا مانع دسترسی گروه مهاجم به تیر چوبی شوند. 

با آغاز بازی، گروه مهاجم به مدت 2 و نیم دقیقه زمان دارد تا تیر چوبی را حدود 30 الی 45 درجه پایین بکشد. در صورتی که بازیکنان تیم مهاجم پس از اتمام زمان مذکور موفق به پایین کشیدن تیر چوبی نشدند، بازی به نفع گروه مدافع پایان می پذیرد. 

 

در ورزش باتااوشی براساس توضیحات آکادمی دفاع ملی ژاپن در خصوص قوانین و موقعیت بازیکنان، بروز رفتار هایی خشونت آمیز اعم از چنگ زدن، خفه کردن، لگد زدن و کشیدن افراد تیم حریف بر روی زمین ممنوع تلقی می شود. 

لازم به ذکر است لباس مخصوص بازیکنان تیم دفاعی در رنگ سفید طراحی شده است. 

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------