چی کونگ چست و فواید آن چیست؟



چی کونگ, تمرینات چی کونگ, خرید آموزش چی کونگ,

آشنایی با چی کونگ

 

چی کونگ یک روش بسیار قدیمی کنترل و استفاده از انرژی درونی در چین باستان است . در این روش فرد می آموزد که چگونه انرژی " چی " محیط را دریافت کرده آن را ذخیره ساخته و در هنگام نیاز آنرا به جریان اندازد . برای دستیابی به این هدف روشهای خاصی برای تمرین وجود دارد ، این روشها به سه دسته مراقبه های تنفسی ، مراقبه های حرکتی و مراقبه های ذهنی تقسیم میشوند .

چی کونگ که به نام های کی کونگ و چی گونگ هم شناخته می شود که در کلام به معنای« ترویج انرژی زندگی» است تمرینی برای ترتیب حرکت، تنفس و اگاهی است که جهت تمرین، بهبود حال و مدیتیشن استفاده می شود. از آنچه با صبغه فلسفه، درمان و هنرهای رزمی چین دیده می شود، چی کونگ را میتوان روشی سنتی برای تهذیب و ترویج چی که همان انرژی حیات است دانست.

 

چی کونگ با تلفظ( chee goong) به معنی کونگ فوی در گردش انرژی درونی است. چی کونگ که بعضی آنرا « نای کونگ»[ کونگ فوی درونی] هم می نامند، تمریناتی است با هزاران سال قدمت که توسط مردم چین برای حفظ و افزایش سلامت جسمی و روانی و نیز کسب کردن قدرت بیش تر در هنرهای رزمی، انجام می شود.

 

چی کونگ, تمرینات چی کونگ, خرید آموزش چی کونگ,

چی کونگ چست

 

چی کونگ چیست ؟

این هنر نیروبخش سنتی چینی هنر حقیقی زندگی را تشکیل میدهد.

 

چی کونگ از بین فرم های گوناگون تمرین، به ما اجازه پیشرفت و تحول در جنبه های مختلفی را میدهد:

 

از نظر جسمی، به کمک تمرین های گوناگون ایستا و پویا

از نظر نیرو و انرژی، با تمرین وکنترل تنفس و تمرکز

در سطح ذهنی با کنترل فکر و پرورش روح

 

چی کونگ یک شیوه بسیار قدیمی کنترل و استفاده از انرژی درونی در چین باستان است. در این شیوه شخص می آموزد که چطور انرژی" چی" محیط را دریافت نموده آنرا ذخیره ساخته و در موقع نیاز آن را به جریان اندازد. برای دستیابی به این هدف روشهای خاصی برای تمرین وجود دارد ، این روش ها به سه دسته مراقبه های تنفسی، مراقبه های حرکتی و مراقبه های ذهنی تقسیم می شوند. به همین علت چی کونگ را مدام در دل هنرهای رزمی چینی مثل وینگ چون کونگ فو، تای چی چوان و روشهای ديگر می توان پیدا نمود.

 

چی کونگ در کنار سازنده بودن می تواند بسیار پرخطر عمل کند از این جهت زمانی این تمرینات به یک هنرجوی رزمی اموزش داده میشد که توانایی ها و ظرفیت های مثبت خود را نشان میداد ودر کنار رشد در هنر رزمی خود توانائیهای خاص و خارق العاده ای در بکارگیری ازانرژی ها پیدا مینمود.

 

تعبیر خاصی از چی کونگ در سبک فالون کونگ وجود دارد . در این سبک" چی" را انرژی حیاتی و" کونگ" را تزکیه معنی میکنند.

 

چی کونگ, تمرینات چی کونگ, خرید آموزش چی کونگ,

چی کونگ

 

استفاده از انرژی حیاتی برای تزکیه درون

بعد از آنکه هنرجو بتواند این انرژی درونی را به صورت کامل کنترل کرده و در اختیار بگیرد می تواند از آن برای موارد زيادي مثل درمان بیماری ها، ماساژ درونی اندامهای خویش جهت حفظ سلامتی آن ها ونیز در مبارزات برای انتقال انرژی در ضربات و مقابله با انرژی وارده از طرف حریف استفاده کند . به مرور زمان دایره اگاهی شخص افزایش پیدا کرده و به همان ميزان توانائی های وی هم گسترش میابد. چی کونگ به دو شکل چی کونگ نرم( یین) و چی کونگ سخت( یانگ) اموزش داده میشود.

 

یکی از روشهائی که به سادگی و بطور کامل اشخاص را با چی کونگ و استفاده از آن اشنا می کند هنر رزمی( Ving Tsun Kung Fu)" وینگ چون کونگ فو سنتی" است. در این سبک رزمی به دلیل وجود فلسفه و تفکرخاص الهام گرفته از طبیعت در پس تمامی حرکات، هنرجو به مرور زمان با چی کونگ اشنا شده و راه جذب، حفظ و بکارگیری بموقع انرژی را از حیطه پیرامون خویش، حتی از حریف خویش، می آموزد.

 

بروس لی سبک جیت کوان دو را با الهام از تکنیکها و فرمهای این هنر رزمی بنیان گذاشت. یکی از روشهای اموزشی با ظرافت در این سبک کار با آدمک چوبی و تمرین با آن جهت آشنایی دقیق تکنیکها در مقابله با حریف می باشد. در این سبک کار با چوب بلند و شمشیر هشت برش یا پروانه ای بعنوان سلاح سرد اموزش داده میشود.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------