همه چیز درباره باشگاه فوتبال بایرن مونیخ



تاریخچه باشگاه فوتبال بایرن مونیخ, افتخارات باشگاه فوتبال بایرن مونیخ, ثروتمندترین باشگاه های اروپا

باشگاه بایرن مونیخ 

 

آشنایی با باشگاه فوتبال بایرن مونیخ و تاریخچه ی آن 

باشگاه فوتبال بایرن مونیخ یکی از معروفترین و ثروتمندترین باشگاههای آلمان و لیگ اروپا است. 

چکیده ای از تاریخچه باشگاه فوتبال بایرن مونیخ

نام کامل : باشگاه فوتبال بایرن مونیخ

نام غیر رسمی : بایرت ، اف سی بی 

لقب های باشگاه : باواریایی ها ، مردان بایرنی ، ستاره جنوب ، سرخ ها ، اف سی هالیوو

تاریخ بنیانگذاری : 27 فوریه 1900

نام ورزشگاه : آلیانتس آرنا

گنجایش ورزشگاه : 75000

مدیرعامل : الیور کان

سرمربی : یولیان ناگلزمان 

لیگ : بوندس لیگا

 

باشگاه فوتبال بایرن یا بایرن مونیخ ( به آلمانی : Fußball-Club Bayern München ) که به نام  FC Bayern یا Bayern Munich هم شناخته می شود. باشگاه فوتبال آلمانی است که در شهر مونیخ مرکز ایالت باواریا قرار دارد و در بوندس لیگا رقابت می کند. 

 

با وجودی که باشگاه بایرن به عنوان یک باشگاه فوتبالی در ایران شناخته می شود ولی علاوه بر فوتبال رشته های ورزشی دیگر از جمله شطرنج، هندبال، بسکتبال، ژیمناستیک، بولینگ و تنیس روی میز هم دارد. 

این باشگاه در فوتبال حرفه ای بیشتر از 1100 عضو فعال دارد و تنها باشگاهی است که در یک سال هم در فوتبال زنان و هم فوتبال مردان قهرمان بوندس لیگا شده است. 

 

بایرن مونیخ یکی از پر افتخارترین باشگاههای فوتبال آلمان

بایرن مونیخ درسال 2020 با مربیگری هانس دیتر فیلک به عنوان دومین تیم بعد از بارسلونا در طول تاریخ فوتبال موفق به کسب شش گانه شد.

بایرن با بدست آوردن 31 قهرمانی در بوندس لیگا ، 20 قهرمانی در جام حذفی آلمان ، 6 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و 2 قهرمانی در سوپرجام اروپا جزو پر افتخار ترین باشگاههای فوتبال به شمار می آید. 

 

باشگاه فوتبال بایرن مونیخ, باشگاه بایرن مونیخ, سایت باشگاه بایرن مونیخ

باشگاه فوتبال بایرن مونیخ ثروتمندترین باشگاه اروپا

 

بایرن مونیخ یکی از ثروتمندترین باشگاه های اروپا

از نظر مالی این باشگاه به عنوان قدرتمندترین باشگاه آلمان و چهارمین باشگاه ثروتمند اروپا بعد از رئال مادرید ، بارسلونا و منچستر یونایتد قرار می گیرد.

 

تاریخچه باشگاه فوتبال بایرن مونیخ  

1900 – 1965 : باشگاه فوتبال بایرن مونیخ توسط 11 فوتبالیست و در راس آن ها فرانتس جان در سال 1900 میلادی تاسیس شد و در عرض چند ماه در برابر رقبای محلی به پیروزی رسید و به نیمه نهایی رقابت ها قهرمانی جنوب آلمان راه یافت. 

 

در سال 1907 تبدیل به تیمی سازمان یافته شد و به زمین اختصاصی خود در مخیابان لئوپولد مونیخ رفت و در روز افتتاحیه با تیم محلی رقیبش به نام ر اف سی واکرا مسابقه دارد و 8 بر 1 پیروز شد و تبدیل به تیم محبوب شهرشان شدند. 

 

در سال 1910 - 1911 قهرمان لیگ منطقه بایرن شد. 

 

در سال 1914 با شروع جنگ جهانی اول هممه فعالیتهای فوتبال آلمان تعطیل شد. 

 

در سال   1928 - 1926 در رقابت های قهرمانی جنوب آلمان پیروز شد. 

 

در سال 1932 یا شکست آینتراخت فرانکفورت با نتیجه 2 بر صفر برای اولین بار قهرمان آلمان شد. 

 

با ظهور حزب نازی ، رئیس و سرمربی باشگاه که هر دو یهودی بودند از کشور خارج شده و بسیاری از اعضای باشگاه پاکسازی شدند و بایرن دوباره تبدیل به یک تیم فوتبال آماتوری گردید و نتوانست در سطح ملی ادعایی داشته باشد. 

 

در سال 1955 بعد از جنگ جهانی دوم بایرن عضو اوبر لیگای جنوبی که لیگ محلی دسته اول جنوب آلمان بود ، شد و با کسب نتایج ضعیف به لیگ پایین تر سقوط کرد ولی بک سال بعد موفق شد دوباره به اوبرلیگای جنوب برگردد. 

 

باشگاه فوتبال بایرن مونیخ, باشگاه بایرن مونیخ, سایت باشگاه بایرن مونیخ

افتخارات باشگاه فوتبال بایرن مونیخ

 

افتخارات باشگاه فوتبال بایرن مونیخ

برای اولین بار در سال 1932 توانست به قهرمانی آلمان برسد ولی با این حال در اولین دوره بوندس لیگا در سال 1963 برای شرکت در مسابقات انتخاب نشد. 

 

1957 : برای اولین بار قهرمان جام حذفی آلمان شد.

 

1963 : با تشکیل بوندس لیگا قرار بر این شد که 5 تیم از اوبرلیگای جنوب در آن شرکت کنند.  با اینکه بایرن مونیخ عنوان سوم اوبرلیگا را کسب کرده بود ولی تیم دیگر همشهری اش یعنی مونیخ 1860 قهرمان اوبرلیگا شده بود و فدراسیون فوتبال ترجیح داد که دو تیم از یک شهر وارد بوندس لیگا نشوند ، بایرن نتوانست وارد بوندس لیگا شود. 

 

1965 : بایرن با تیمی جوان شامل استعدادهایی جدید از جمله فرانس بکن باوئر ، گرد مولر و سپ مایر و اولی هوینس وارد بوندس لیگا شد. هسته مرکزی و راهبردی تیم جدید بایرن ، فرانس بکن باوئر توانست با ورود خود درخشان ترین دوره تیم بایرن را رقم بزند. 

 

تاریخچه باشگاه فوتبال بایرن مونیخ, افتخارات باشگاه فوتبال بایرن مونیخ, ثروتمندترین باشگاه های اروپا

باشگاه فوتبال بایرن مونیخ تیم اروپا

 

1965 – 1979 دوران طلایی بایرن مونیخ

بهترین دوران تاریخ باشگاه بایرن در میانه دهه 70 رقم خورد . در ان زمان بایرن با کاپیتانی فرانتس بکن باوئرموفق شد  در سال های 1974 -1976سه بار پشت سر هم ، قهران لیگ قهرمانان اروپا شود. 

 

1965 – 1966 : اولین فصل حضور در بندس لیگا را با مقام سوم به پایان رساند و موفق به کسب قهرمانی جام حذفی آلمان شد. 

 

1966 – 1967 : با پیروزی دراماتیک مقابل رنجرز اسکاتلند در وقت اضافه قهرمان جام ر جام اروپا شدند. 

 

1967 : فتح جام حذفی 

 

1969 : به طور همزمان و برا ی اولین بار با اختلاف 8 امتیاز نسبت به آلمانیا آخن قهرمان بوندس لیگا و با شکست 4 بر صفر شالکه قهرمان جام حذفی شدند. 

 

بایرن تا سال 2021 موفق شد 11 بار به لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند و 6 بار قهرمان این لیگ شود. 

آخرین قهرمانی بایرن در لیگ قهرمانان اروپا مربوط به سال 2020 می شود. 

از آنجا که این باشگاه موفق به دریافت یک قهرمانی در لیگ اروپا و یک قهرمانی در جام برندگان اروپا و دو قهرمانی در سوپرجام اروپا و دو قهرمانی در جام باشگاهای جهان و دو قهرمانی در جام بی قاره ای شده است ، به عنوان یکی از پر افتخارترین تیم های اروپا شناخته می شود. 

 

رقیبان اصلی بایرن در اروپا عبارتند از : مونیخ 1860 ، نورنبرگ ، بروسیا دورتموند ، رئال مادرید ، آ ث میلان و منجستر یونایتد. 

بایرن  به مدت 33 سال در ورزشگاه المپیک مونیخ بازیهای خانگی اش را انجام می داد ولی از سال 2005 بازیهای خانگی خودش را در ورزشگاه آلیانتس آرنا انجام میدهد.

 

1970 : با ورود اودو لاتک به عنوان سرمربی بایرن ، دوران تاریخ ساز باشگاه رقم خورد و در اولین فصل موفق به قهرانی جام حذفی آلمان گردید. 

 

1972 – 1974 : سه بار پشت سر هم به قهرمانی بوندس لیگا رسید.

 

1974 : برای اولین بار به همراه باشگاه اتلتیکو مادرید به فینال جام باشگاه های اروپا رسید و نتیجه را 1 – 1 به پایان رساند.  در بازی تکراری موفق شد نتیجه را 4 بر صفر کند و برای اولین بار قهرمان جام باشگاه های اروپا شود. 

 

1975 : در فینال بوندس لیگا با شکست لیدز یونایتد برای دومین بار متوالی قهرمان جام باشگاهای اروپا شدند. 

 

1976 : برای سومین بار با پیروزی بر سن اتین قهرمانی جام باشگاه های اروپا را بدست آوردند.  در این سال به جام بین قاره ای راه پیدا کرد و در دو بازی رفت و برگشت با دو گل کروزیروی برزیل را شکست داد و جم بین قاره ای را از آن خودش کرد. 

 

در ادامه دهه 1970 : نسل طلایی بایرن پا به سن گذاشتند و باتیر دیگر نتوانست در سطح بین المللی مطرح شود. 

 

تاریخچه باشگاه فوتبال بایرن مونیخ, افتخارات باشگاه فوتبال بایرن مونیخ, ثروتمندترین باشگاه های اروپا

بایرن مونیخ

 

1979 – 1998 اف سی برایتنیگه – اف سی هالیوود

در اوایل دهه 80 باشگاه دچار تحول و آشفتگی زیادی بود و تعداد زیادی از پرسنلش را تغییر داد و با مشکلات مالی روبرو بود. 

 

1980 – 1981 : بازی درخشان برایتنر و رومنیگه در زمین باعث شد که تیم بایرن به نام " اف سی برایتنیگه " معروف شود و به قهرمانی بوندس لیگا در دو سال پی در پی برسد. 

 

1982 – 1984 : قهرمانی جام جذفی آلمان دوبار پشت سر هم . 

 

1985 : قهرمانی بوندس لیگا

 

1985 – 1986 : قهرمانی دوگانه فوتبال آلمان یعنی بوندس لیگا و جام حذفی

 

1987 :  در این سال یوپ هاینکس ، سرمربی تیم شد و در دو فصل متوالی تا 1990 قهرمان بوندس لیگا شد. 

 

1994 : فرانس بکن باوئر اسطوره باشگاه به عنوان سرمربی به تیم برگشت و بایرن بعد از 4 سال ناکامی دوباره قهرمان بوندس لیگا شد. 

بعد از این پیروزی بایرن مونیخ مربیان متعددی برای هر فصل تعویض کرد . 

در این دوره ستاره های بایرن به جای صفحات ورزشی تیتر شایعات و حواشی مطبوعات شده بودند به همین دلیل بایرن مونیخ به " اف سی هالیوود " معروف شد. 

 

1995 – 1996 : دوباره بکن باوئر سرمربی بارن شد و توانست با درخشش یورگلن کلینزمن ، مهمت شول و لوتار ماتئوس با شکست 5 بر 1 فرانسه جام یوفا را از آن خود کند. 

 

1996 – 1997 : جووانی تراپاتونی سرمربی بایرن شد و در سال اول توانست قهرمانی بودنس لیگا را بگیرد . 

 

1997 – 1998 : بعد از 12 سال موفق به کسب جام حذفی آلمان شد. 

 

افتخارات باشگاه فوتبال بایرن مونیخ, ثروتمندترین باشگاه های اروپا, بازیکنان بایرن مونیخ

اعضای بازیکنان باشگاه فوتبال بایرن مونیخ

 

1998 – حال حاضر با موفقیت های بین المللی

1998 – 2004 : اوتمار هیتسفلد در این سال ها سرمربی بایرن مونیخ بود و با ستارگانی از جمله اشتفان افنبرگ ف الیور کان ، جیوانی البر ، مهمت شول و بینته لیزارارو توانست 11 عنوان قهرمانی را کسب نماید. 

 

1998 – 1999 : قهرمانی بوندس لیگا و  ورود به لیگ قهرمانان اروپا که در نهایت با گل دقیقه آخر و نتیجه 2 بر صفر از منچستر یونایتد شکست خورد. 

 

1999 – 2000 : دوگانه فوتبال آلمان را کسب کرد ولی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروگا از رئال مادرید شکست خورد. 

 

2000 – 2001 : برای سویم فصل پشتسر هم قهرمان بوندس لیگا شد. در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان موفق به شکست منچسرتر شد و در نیممه نهایی رئال مادرید را شکست دارد و در فینال با درخشش الیور کان توانست در ضربات پنالتی ، والنسیا را شکست داده و بعد از 25 سال دوباره قهرمان جام باشگاههای اروپا شود. 

 

2001  : با تک گل ساموئل اوسی کفوور در دقیقه 109 توانست بوکا جویور آرژانتین را شکست بدهد و قهرمان جام بین قاره ای شود. 

 

2002 – 2003 : بعد از ناکامی در فصل قبل موفق به قهرمانی دوباره در بوندس لیگا شدند و هیتسفیلد بعد از 6 فصل با 11 قهرمانی ، تیم بایرن را ترک کرد. 

 

2004 : فیلیکس ماگات سرمربی تیم شد و در دو فصل اول حضورش دوگانه بوندس لیگا و جام حذفی را کسب نمود. با این که قهرمانی های بایرن در بوندس لیگا این سال به 20 رسیده بود ولی در لیگ قهرمانان اروپا موفقیتی نداشت. 

 

2006 – 2007 : اوتمال هیتسفلد دوباره هدایت بایرن را بر عهده گرفت و تا مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا  پیش رفت و توانست سریعترین گل تاریخ رقابت ها که توسط روی ماکای زده شد را به ثبت برساند ولی در مجموع به موفقیت نرسید. 

 

2007 – 2008 : دوباره دوگانه جام حذفی و بوندس لیگا را کسب کرد و الیور کان برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. 

 

2009 –  2010 : لوئی فان خال سرمربی تیم شد و توانست در مرحله گروهی لیگ قهرمانان با نتیجه 4 – 1 یوونتوس را شکست بددهد و به مرحله حذفی راه یابد. ددر این سال بوندس لیگاه و جام حذفی را فتح کردند و به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کردند لی با دو گل از اینتر میلان شکست خوردند. 

 

2011 – 2012 : فصل ناکامی بایرن مونیخ بود و فصل را با نایب قهرمانی بوندس لیگا ، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا به پایان رساند. 

 

2012 – 2013 : با 25 امتیاز بیشتر از دورتموند به قهرمانی بوندس لیگا رسید و رکوردهای زیادی را جا به جا کرد از جمله کسب بیشترین امتیاز در یک فصل ، سریع ترین قهرمانی در تاریخ بوندس لیگا در هفته بیست و ششم . بیشترین پیروی در یک فصل با 29 پیروزی .

کمترین گل خورده با 18 گل و بهترین شروع بوندس لیگا با 8 پیروزی پشت سر هم . بیشترین دروازه بسته با 21 بازی . 

 

2012 – 2013 : با شکست دورتموند بعد از 12 سال قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. در فیال جام حذفی با شکست اشتوتگارت قهرمان شد و در این فصل با فتح کلیه جام ها به کارش پایان داد. 

 

2013 – 2014 : برای اولین بار با شکست چلسی انگلیسی فاتح سوپرجام باشگا ههای اروپا شد. 

یوپ هاینکس که باعث شد بهترین دوران جدید برای باشگاه رقم بخورد به عنوان " پدر " در باشگاه لقب گرفت و در همین سال بازنشست شد. 

 

2013 : در سوپر جام آلمان از بورسیا دورتموند شکست خورد ولی در بوندس لیگا پیش از پایان لیگ قهرمانی خود را تثبیت کرد و با شکست بورسیا دورتموند در جام حذفی دوگانه داخلی اش را بدست آورد. ولی در لیگ قهرمانان اروپا ناکام بود و در نیمه نهایی 5 بر صفر از رئال مادرید شکست خود و نتوانست سه گانه هاینکس را تکرار کند. 

 

2014 – 2015 : عملکرد ضعیفی داشت و ضعیف ترین عملکرد دوران مربیگری گواردیولا رقم خورد و تنها دست آورد تیم قهرمانی بوندس لیگا بود. 

 

2015 – 2016 : شروعی رویایی با پیروزی هایی پر گل داشت ولی در اواخر فصل پپ از تیم جدا شد و کارلوآنچلوتی سرمربی تیم شد ولی نتیجه خوبی کسب نکرد. در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا از اتلتیکو مادرید شکست خورد و پپ گواردیولا با سه حذف از سه فصل حضور در لیگ قهرمانان اروپا ، تیم را ترک کرد. 

 

باشگاه بایرن مونیخ, عکس باشگاه بایرن مونیخ, باشگاه بایرن مونیخ آلمان

ثروتمندترین باشگاه اروپا

 

2016 – 2017 : موفق به کسب بوندش لیگا و سوپر کاپ آلمان به مربیگری کارلو آنچلوتی شد. 

 

2017 : دوباره هاینکس سرمربی تیم شد و توانست قهرمان بوندس لیگا شود و در لیگ قهرمانان اروپا تا نیمه نهایی برود و در نهایت به دلیل مصدومیت تعداد زیادی از بازیکنان اصلی از رئال مادرید شکست خورد. 

 

2017 – 2018 : فاتح سوپر جام آلمان شد. 

 

2019 : هفتمین عنوان قهرمانی متوالی بوندس لیگا و نوزدهمین قهرمانی جام حذفی را از آن خودش کرد و برای 12 امین بار صاحب دوگانه معتبر آلمان شد. 

 

2020 : در این فصل هانس دیتر لیک دستیار کواچ به عنوان جانشین موقت انتخاب شد ولی توانست به صورت مقتدرانه سه گانه آلمان را بدست آوردن و قراردادش را تا سال 2023 تمدید کند. 

 

گردآوری : بخش ورزش بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------