تاریخچه، سرگذشت و افتخارات باشگاه رئال مادرید



اخبار باشگاه رئال مادرید, آرم باشگاه رئال مادرید, سایت باشگاه رئال مادرید اسپانیا

رئال مادرید باشگاه حرفه ای و پرطرفدار اسپانیایی

 

همه چیز درباره باشگاه رئال مادرید 

رئال مادرید یک باشگاه حرفه ای فوتبال است که در پایتخت اسپانیا یعنی مادرید قرار دارد. این باشگاه با 557 میلیون یورو درآمد در فصل 2014-2015 در صدر پردرآمدترین باشگاه‌های فوتبال جهان بوده‌است.

باشگاه فوتبال رئال مادرید (Real Madrid Club de Fútbol)

به انتخاب فیفا، رئال مادرید، موفق ترین تیم تاریخ فوتبال در اروپا و اسپانیا در سده ی 20 میلادی است. همچنین رکورددار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با 13 قهرمانی و جام باشگاه های جهان با 4 قهرمانی می باشد.

 

واژه ی رئال در زبان اسپانیایی به معنی «سلطنت» است، این لقب را شاه آلفونسو سیزدهم در سال 1920 برای این باشگاه انتخاب کرد. در همان سال نیز شکل یک تاج بر روی آرم باشگاه قرار گرفت.

 

رئالی ها تاکنون جزو لیگ دسته اول اسپانیا (لالیگا) بوده اند و همیشه در لیگ حاضر شده اند.  دهه 80 یکی از موفق ترین دهه ها برای تیم رئال بود که معروف به تیم « کرکس ها» بودند. در این دوره موفق به کسب 5 قهرمانی متوالی اسپانیا، 2جام یوفا، 3 قهرمانی سوپر کاپ و 1 قهرمانی جام اسپانیا شدند.

 

از نظر در آمد، رئال مادرید در سال 2014  با 557 میلیون یورو، جزو پردرآمد ترین باشگاه های فوتبال جهان بوده است. این تیم سال هاست که از تیم های قدرتمند لالیگا محسوب می شود که با تیم بارسلونا در رقابت تنگاتنگی قرار دارند.

 

امکانات باشگاه رئال مادرید, تاریخچه باشگاه رئال مادرید, باشگاه رئال مادرید

نام باشگاه رئال مادرید را شاه آلفونسو سیزدهم انتخاب کرده است.

 

تاریخچه و سرگذشت باشگاه رئال مادرید

سال های آغازین؛ جنگ های داخلی در اسپانیا

تاریخ شکل گیری باشگاه رئال مادرید مربوط به سال 1897 می باشد.در همین سال تعدادی از دانشجویان دانشگاه آکسفورد و کمبریج در مادرید، باشگاهی بانام « باشگاه فوتبال آسمان» را شکل دادند و صبح روزهای دوشنبه در آنجا به فوتبال پرداختند. پس از گذشت سه سال این باشگاه تبدیل به دو باشگاه مجزا شد. که یکی از آن ها به باشگاه رئال مادرید کنونی تبدلی شد. در سال 1905 تیم رئال موفق به دریافت اولین جام خود با شکست تیم اتلتیک بیلبائو در جام اسپانیا شد.

 

مدیر وقت رئال در 4 ژانویه 1909، به نام "آدولفو ملندز" اساس نامه جام اسپانیا را امضا و تصویب کرد که این باشگاه در آینده به یکی از اعضای فدراسیون سلطنتی فوتبال اسپانیا تبدیل شود. سپس نام این باشگاه در سال 1920 توسط شاه آلفونسو سیزدهم به رئال مادرید تغییر کرد.

 

دوران مدیریت سانتیاگو برنابئو و درخشش در اروپا

مدیر باشگاه رئال در سال ۱۹۴۵، سانتیاگو برنابئو بود. وی در این سال دستور به  ساخت ورزشگاهی بزرگ تر و بازسازی زمین اختصاصی تیم داد. هشت سال بعد تصمیم گرفت تا از سیاست جدیدی استفاده کند و بازیکنان بزرگ و معروف را عضو تیم کند. اولین اقدام وی، خرید آلفردو دی استفانو بود. استفانو قبل اینکه وارد تیم رئال شود، عضو باشگاه بارسلونا به حساب می آمد.

 

به پیشنهاد یک روزنامه نگار به برنابئو در سال 1955، «سوبس» و«بدریگنان» تصمیم به طراحی جامی گرفتند که در آن  تیم های مختلفی از سرتاسر اروپا را دعوت کنند. جامی که امروزه به عنوان لیگ قهرمانان اروپا شناخته می‌شود.

اعضای تیم رئال در سال های 1956 تا 1960، 5 بار متوالی قهرمان جام اروپا شدند. پس از گذر زمان و موفقیت های پی در پی باشگاه موفق به کسب نشان افتخار یوفا شد. در دهه هفتاد، رئالی ها موفق به کسب 5 قهرمانی لیگ اسپانیا و 3 جام حذفی شدند.

 

در ژوئیه 1978، اتفاقی تلخ و ناگهانی برای این تیم رخ داد؛ در حالی که مسابقات جام جهانی فوتبال در آرژانتین شروع شده بود، سانتیاگو برنابئو فوت شد. شخصیت سانتیگو به قدری برای مسئولین فیفا ارزش داشت که آن ها تصمیم گرفتند 3 روز را در حین مسابقات به افتخار برنابئو، عزای عمومی اعلام کنند.

 

دوره کرکس‌ها و کسب هفتمین و هشتمین جام اروپایی

اعضای تیم رئال در اوایل دهه هشتاد، از وضعیت مناسبی برخوردار نبودند و نتوانستند لالیگا را فتح کنند. تا اینکه گروهی از بازیکنان تیم اسپانیا وارد تیم شدند و باهم به موفقیت رسیدند.

یکی از روزنامه نگاران اسپانیایی عنوان کرکس را برای این تیم انتخاب کرد. علت انتخاب کرکس برای تیم رئال به دلیل حضور 5 بازیکن فوق العاده بود که شامل میشل، امیلیو بوتراگوئنو، مانوئل سانچز، مارتین وازکوز و میخل پاردخا می شد. البته بعد ها با رفتن پاردخا به تیمی چهار نفره تبدیل شدند.

 

کرکس ها موفق به دریافت 5 لیگ اسپانیا پیاپی، 2 جام یوفا،3 سوپر جام فوتبال اسپانیا و یک جام حذفی اسپانیا شدند. متاسفانه این تیم قهرمان با جدایی میشل ، مارتین وازکوئز و امیلی در اوایل دهه 90 (میلادی) از هم پاشید.

 

پس از آن مدیر باشگاه، لورنسو سانز، مصمم شد تا فابیو کاپلو را به عنوان مربی تیم انتخاب کند. وی در تیم ایوان زامورانو، رائول، فرناندو هیرو و فرناندو بازیکنانی از قبیل داور شوکر، کلارنس سیدورف، روبرتو کارلوس، پردراگ میاتوویچ را برای تقویت تیم افزود. تااینکه این بازیکنان توانستند تحت هدایت پاپ هینکس و به همراهی فرناندو مورینتس پس از 33 سال انتظار، هفتمین جام قهرمانی اروپای خود را کسب کنند.

در سال  1999نیز رئالی ها، با درخشش رائوال و با شکست 3-0 والنسیا موفق به دریافت هشتمین جام اروپایی شدند.

 

لباس تیم رئال مادرید

 

امکانات باشگاه رئال مادرید, تاریخچه باشگاه رئال مادرید, باشگاه رئال مادرید

لباس باشگاه رئال مادرید سفید رنگ بوده است و توسط آدیداس تولید می شود.

 

لباس تیم رئال از سال 1998 تاکنون  توسط برند آدیداس تولید می شود.

از ابتدای تشکیل تیم ، لباس خانگی رئالی ها کاملا سفید بود که یک خط تیره از وسط آن عبور می کرد.رنگ انتخابی جوراب رئالی ها، سیاه بود در حالی که این رنگ هم اکنون به سفید تغییر پیدا کرده است. در نوامبر 1947 رئالی ها در بازی در برابر اتلیکو مادرید به اولین تیم اسپانیایی تبدیل شدند که لباسشان دارای شماره بود.

لباس خارج از خانه رئالی ها هم از همان ابتدا دو حالت داشته است. یا کاملا ازغوانی و یا سیاه کامل بوده است.

 

حامیان تیم رئال تا کنون

شرکت « زانوسی» ، «پارمالات» ، «تکا»، «زیمنس»، «بن کیو»، «Bwin»و « شرکت هواپیمایی امارت»

 

برند جهانی تیم رئال مادرید

در تحقیقاتی که دانشگاه هاروارد انجام داد، معلوم شد که تعداد بسیار زیادی از افراد معروف و ستاره های دنیا، حامی تیم رئال هستند.بر اساس تحقیقات تعداد هواداران تیم، 280 میلیون نفر در سرتاسر جهان می باشد.

همچنین تحقیقات حاکی از این است که رئال یکی از 20 مارک یا برند اول کل جهان است.

رئالی ها در کنار اتلتیکو مادرید ، بارسلونا و اوساسونا به عنوان سازمانی ثبت شده اند که خرید و فروش و قابلیت سهیم شدن در آن به هیچ وجه امکان ندارد و فقط می شود عضو آن شد.

 

افتخارات باشگاه رئال مادرید

 

اخبار باشگاه رئال مادرید, آرم باشگاه رئال مادرید, سایت باشگاه رئال مادرید اسپانیا

سرخیو راموس کاپیتان محبوب رئال مادرید

 

رکورد گل ها

کریستیانو رونالدو دارای رکورد بیشترین گل زده در باشگاه رئال مادرید است. وی این رکورد را با زدن 407 گل در 8 فصلی که در رئال حضور داشته کسب کرده است. علاوه بر رونالدو، پنج بازیکن بیش از 200 گل برای این تیم به ثمر رساندند از جمله کریم بنزما، آلفردو دی استفانو، هوگو سانچز، فرانس پوشکاش، کارلوس سانتیانا و رائول گونزالس.

سریع ترین گل در تاریخ باشگاه را رونالدو برزیلی در دسامبر 2003 در 15 ثانیه و بازی در برابر اتلتیکو مادرید به نتیجه رسانید.

 

تعداد حضور در تیم رئال مادرید

بیشترین تعداد حضور در رئال متعلق به رائول گونزالس است. وی در طی 16 سال بازی برای رئال مادرید در 550 بازی حضور داشته است. در میان دروازه بانان نیز ایکر کاسیاس با 500 حضور در درون دروازه تیم، رکورددار است.

 

آمار اروپایی

رئالی‌ها با 13 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا وبا 23 بار حضور در مرحله نیمه نهایی رکورد لیگ اروپایی هارا مختص خود کرده اند.

 

آمار لیگ تیم رئال

رکورد بیشترین حضور تماشاگران در تیم رئال تا کنون مربوط به سال 2006 در یک بازی جام حذفی بوده که (329 ،83) هوادار در ورزشگاه حضور داشتند در حالی که ظرفیت سانتیاگو برنابئو، حدود 30 هزار نفر بود. همچنین تیم مذکور با کسب 33 عنوان قهرمانی رکوردار قهرمانی در لیگ اسپانیا نیز هست.

اعضای تیم رئال از 1957 تا 1965، در 127 بازی رسمی پیروز شدند که در تاریخ لالیگا یک رکورد محسوب می شود.

 

امکانات باشگاه رئال مادرید, تاریخچه باشگاه رئال مادرید, باشگاه رئال مادرید

باشگاه رئال مادرید رکورد دار قهرمانی در لیگ اسپانیا است

 

خرید و فروش بازیکن ها در میان تیم ها

اولین رکورد، معادل 76 میلیون یورو برای خرید زین الدین زیدان از تیم یوونتوس بود که تا قبل از خرید کاکا( بازیکن فوتبال) رکورد گران قیمت ترین بازیکن را متعلق به خود کرده بود.

در ژوئن 2009 باشگاه رئال مادرید با پرداخت 96 میلیون یورو به باشگاه منچستر یونایتد، رکورد گران قیمت ترین خرید تاریخ فوتبال را با خریدن کریستیانو رونالدو شکست و پس از وی در تابستان 2013 گرت بیل را به ارزش 91 میلیون یورو خریداری کردند.

از دیگر رکورد های فروش می توان به روبینو با 47 میلیون یورو به تیم منچستر سیتی و مسعود اوزیل با 49 میلیون یورو به آرسنال اشاره کرد.

 

نقل و انتقال بازیکنان میان تیم ها

با این حال که میان دو تیم رئال مادرید و بارسلونا اختلاف و رقابت بسیاری وجود دارد اما نقل و انتقالات بسیاری میان دو تیم صورت گرفته است. در مواردی بازیکنانی که از تیم خود به تیم حریف رفته اند مورد ضرب و شتم هواداران قرار گرفته اند. برای مثال فیگو بازیکنی پرتقالی در سال 2000 با رد پیشنهاد تیمش به تیم رقیب یعنی سفید های مادرید رفت. این حرکت او خشم هواداران بارسا را برانگیخت و فیگو همیشه در نیوکمپ مورد حمله قرار می گرفت.

به طور کلی تاکنون 21 بازیکن که سابقه بازی در بارسا را داشته اند به باشگاه رئال مادرید آمده اند و متقابلا، 12 بازیکن رئالی، به تیم بارسا رفته اند.

 

گردآوری : بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------