تریکینگ چیست؟ تاریخچه و چگونگی انجام آن



تریکینگ،فلسفه ی پیدایش تریکینگ،تریکینگ چیست

پیدایش تریکینگ

 

تریکینگ یک ورزشی رزمی - نمایشی است که پایه ریز آن یک فرد آمریکایی در فضای مجازی بوده است. در سال 2000 میلادی یک شخص آمریکایی سایتی را طراحی کرد و از مردم خواست که از حرکات رزمی خود فیلم بگیرند و آن را در سایت آپلود کنند.

تریکینگ ترکیبی کامل از هنرهای رزمی،فری‌رانینگ و ژیمناستیک می‌باشد.

 

تاریخچه تریکینگ

پیدایش تریکینگ را می‌توان از سال ۲۰۰۰ در آمریکای شمالی نامید.

 

تریکینگ یک ورزشی رزمی - نمایشی است که پایه ریز آن یک فرد آمریکایی در فضای مجازی بوده است. در سال 2000 میلادی یک شخص آمریکایی سایتی را طراحی کرد و از مردم خواست که از حرکات رزمی خود فیلم بگیرند و آن را در سایت آپلود کنند؛ پس از آن و با گذشت چندین سال این سایت به شهرت زیادی رسید و آن فرد اساتید دنیای رزمی را کنار هم جمع‌آوری کرد تا یک رشته رزمی جدید به نام تریکینگ را تأسیس کند

 

فوت و فن ، حقه و یا حیله را می توان به عنوان معنای فارسی تریک نامید اما در حقیقت تریکینگ نام ورزشی نوین ،آزاد و مهیجی است که در ابتدا از ترکیب فنون سنتی کاراته و هنر آکروبات تشکیل شده بود .

 

این ورزش برای اولین بار در فستیوالهای معتبر جهانی از جمله فستیوال هنرهای رزمی برسی فرانسه مورد توجه قرار گرفتو پس از گسترش اینترنت و استقبال رزمی کاران و هچنین به اشتراک گذاشتن ویدئوهای مختلفی از این سبک ورزشی باعث افزایش محبوبیت این سبک شد .

 

تریکینگ،فلسفه ی پیدایش تریکینگ،تریکینگ چیست

پیدایش تریکینگ

 

تریکینگ هم زمان با گسترش پارکور و فریرانینگ در بین جوانان شهرت یافت و در گذر زمان تغییرات و پیچیدگیهای متنوعی پیدا کرد از جمله در اجرای تکنیک های پا و ترکیب تکنیک های آکروباتیک در استایل های مختلف که باعث ایجاد چند شاخه از این سبک شد که هم اکنون در فستیوالها و مسابقات مختلف بین المللی اجرا می شود ، در حال حاضر تریکینگ دارای فدراسیون رسمی و بین المللی واحدی نیست بلکه به صورت انجمن ها و تشکل های کوچک در زیرمجموعه سایر سبک های رزمی اداره شده و با اسپانسرینگ شرکت های تجاری مسابقات و فستیوالهای متنوعی برای این ورزش برگزار می شود .

 

هنرهای رزمی تریکینگ ترکیبی از حرکت‌های مختلفی است که در هنرهای رزمی، ژیمناستیک، بریک دنس ( ایروبیک حرفه ای )، تکواندو، وشو و کاپوئرا ( رقص برزیلی ) به طور دلچسب و زیبا بوسیله تریکینگ کارها نمایش داده می‌شود.

 

به این صورت هست که دو نفر مقابل هم می‌ایستند و کل کل حرکتی می‌کنند، بدون اینکه حرکتی یا ضربه‌ای به هم وارد کنند. این سبک مبارزه را مبارزه بدون برخورد می‌نامند.

 

این رشته هم به صورت تیمی و هم به صورت انفرادی برگزار می‌شود. داوران به بهترین نمایش امتیاز می‌دهند.

  

شخصی که به اجرای این رشته می‌پردازد تریک استر (Trickster) یا تریکر (Tricker) خطاب می‌کنند.

 

در تریکینگ حرکات تعریف نشده و فری استایل میباشد یعنی از پیش تعیین نشده میباشد و هر کسی بر اساس قدرت خلاقتیش و توانایی که داره از حرکاتی استفاده میکند که در آن استعداد دارد و میتواند به نحو احسن به نمایش بگذارد تنها روش و سبک مسابقه ای در دنیا که دختران و پسران میتواند بدون برخورد و تنش با هم رقابت کنند در رده سنی های مختلف و سطح های مختلف و در استایلهای مختلف تنها در تریکینگ میباشد و در جهان منحصر میباشد.

 

تریکینگ تنها سبکی در جهان میباشد که دارای چهار استایل جهانی میباشد که در دنیا اثبات شده است.

 

خیلی از سبکها نهایتا 2 تا 3 استایل دارند.

 

اگر سبکی را دیدید که استایل مسابقاتی زیاد دارد باید ببینید که ان استایلها در چه حدی در دنیا شناخته شده و تثبیت شده است.

 

تریکینگ،فلسفه ی پیدایش تریکینگ،تریکینگ چیست

پیدایش تریکینگ

 

چهار استایل مسابقاتی تریکینگ در دنیا تبیت شده است و نمونه و مشابه خودش را ندارد.

آدرنالین بتلینگ – adrenaline battling

گیمز فرمینگ – games forming

استرونگ کیکینگ – strong kicking

فری استایل کیکیت – freestyle kickit

 

سلاح های سرد در تریکینگ اهیمت زیادی دارند

چوب دوبل 

hyper Weapons Bo Staff

نانچیکو دوبل

hyper Weapons chux

شمشیر دوبل

hyper Weapons Sword

داس یا کاما دوبل

hyper Weapons Kamas

 

سبک حرکت زدن با سلاح در تریکینگ بسیار متفاوتر از سبکهای قدیمی رزمی دنیا میباشد. در تریکینگ حرکات پرتابی با سلاح از اهیمت بالایی برخوردار است و در صورتی که در سبکهای دیگر رزمی پرتاب سلاح ممنوع میباشد.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------