خانم ها با این تکنیک های دفاع شخصی خیابانی می توانند از خود محافظت کنند



تکنیک های دفاع شخصی خیابانی, آموزش دفاع شخصی, دفاع شخصی خیابانی برای بانوان

تکنیک های دفاع شخصی خیابانی

 

دفاع شخصی خیابانی برای بانوان؛ تکنیک های حرفه‌ای که هر زنی باید بداند

دفاع شخصی خیابانی برای خانمها یکی از مهارت های لازم برای حفط امنیت جانی و مالی خانم ها است ، از سوی دیگر آموزش تکنیک های دفاع شخصی به خانم ها باعث می شود اعتماد به نفس بیشتری را تجربه کنند.

یکی از مشکلاتی که خانم ها هنگام عبور و مرور در خیابان و به خصوص جاهای خلوت و ساعت های به خصوص با آن روبرو هستند ، مزاحمت خیابانی است که میتواند استرس و آسیب زیادی به روح و جسم آن ها وارد کند. 

خانم هایی که قبلا چنین آزار و اذیتی را تجربه کرده باشد از مکان های خلوت و تاریک می ترسند. 

 

یادگیری تکنیک های دفاع شخصی خیابانی برای خانم ها باعث میشود که احساس ناامنی و ترس کمتری را تجربه کنید و ضمن رعایت احتیاط لازم برای عبور و مرور در صورت مزاحمت خیابانی بتوانید از خودتان دفاع کنید.

 

میتوانید به دسته کلیدتان سوت آویزان کنید تا در مواقع ضروری بتوانید از آن استفاده کنید.

برای آموزش دفاع شخصی دوره ببینید تا اعتماد به نفس کافی برای مقابله ، هنگام مواجه شدن با مزاحم را داشته باشید. 

خودرو خودتان را در مناطقی پارک کنید که نور کافی داشته باشد.

در صورت تردد شبانه یا هنگام بعد از ظهر که رفت و آمد کم می شود از پرنور بودن و امن بودن مسیر مطمئن شوید. 

 

KEYWORDS

دفاع شخصی خیابانی  

 

تعریف دفاع شخصی خیابانی

دفاع شخصی ، حرکات و تکنیک هایی است که فرد برای دفاع از خود در مقابله با فرد مزاحم انجام میدهد. در این روش در مقابل مهاجم یا تهدید فوری از زور استفاده می شود. 

تهدید خیابانی ممکن است کلامی یا جسمی باشد. که البته زمانی که تهدید حالت جسمی پیدا میکند شما هم میتوانید از زور برای محافظت از خودتان استفاده کنید.

دفاع شخصی خیابانی میتواند در برابر حملات خیابانی مثل کیف قاپی یا دست درازی کاربرد زیادی داشته باشد. 

برای این منظور باید تکنیک های دفاع شخص خیابانی را بشناسید. 

 

حرکات دفاع شخصی در دعوا, دفاع شخصی خیابانی حرفه ای, دفاع شخصی خیابانی زنان

ابراز مناسب برای دفاع شخصی برای خانم ها

 

موثر ترین ضربه ها در دفاع شخصی

استفاده از دسته کلید : یکی از ابزارهای در دسترس همه دسته کلید و سوئیچ ماشین است. اگر احساس نا امنی کردید ، دسته کلید را طوری در دست بگیرید که انتهای کلیدها بیرون باشد و هنگام ضربه زدن به طرف مقابل آسیب برساند.

 

ضربه کف دست : از کف دست میتوانید برای ضربه زدن به بینی و گلوی مزاحم استفاده کنید. مچ دست را به بالا خم کنید و به سرعت ضربه زده و دست را عقب بکشید تا سر مهاجم به بالا و عقب برود و بتوانید فرار کنید. 

 

ضربه با آرنج : اگر مهاجم به قدری به شما نزدیک شده که نمیتوانید به او مشت یا لگد بزنید از آرنج استفاده کنید. پاهایتان را ثابت نگه دارید ، بازو را خم کنید و به سمت جلو بروید و آرنج خود را به گردن ، خط فک ، چانه ، بینی یا شقیقه مهاجم بزنید. با این ضربه دست مهاجم شل می شود و میتوانید فرار کنید. 

 

آموزش دفاع شخصی خیابانی برای خانم ها, تکنیک دفاع برای حمله مهاجم از پشت, آموزش دفاع شخصی و مبارزه خیابانی

حرکات دفاع شخصی خیابانی برای خانم ها

 

نقاط آسیب پذیر بدن را به خاطر بسپارید

هیکل و بزرگ بودن بدن مهاجم هیچ تاثیری بر نقاط حساس بدنش ندارد. شما میتوانید با ضربه زدن به نقاط حساس بدن هر فردی ، دردی بسیار شدید و لحظه ای و ناتوان کننده را به او وارد کنید و از فرصت بدست آمده برای فرار و کمک گرفتن استفاده کنید.

اصلی ترین نقاط حساس  بدن هر فردی عبارتند از : 

- چشم 

- بینی

- سیب گلو

- زیر و وسط قفسه سینه 

- کشک زانوها 

- انگشتان

- بیضه ها و آلت تناسلی

- غدد لنفاوی پشت گوش

- استخوان درشت نی ساق پا

 

تکنیک دفاع برای حمله مهاجم از پشت, آموزش دفاع شخصی و مبارزه خیابانی, دفاع شخصی خیابانی

آموزش دفاع شخصی خیابانی برای خانم ها

 

ضربه زدن به این نقاط میتواند درد زیادی به طرف مقابل وارد کند. 

البته ضربه زدن به سینه و زانو چون باید به نقطه ای خاص وارد شود نیاز به آموزش تکنیک زیر نظر مربی دارد و کار فرد آموزش ندیده نیست بنابراین سعی کنید از این روش استفاده نکنید.

 

هنگام ضربه زدن، نترسید و از تمام قدرت خود استفاده کنید ، شاید این ضربه تنها شانس فرار شما باشد.

همزمان یا قبل و بعد ضربه زدن با صدای بلند فریاد بزنید و کمک بخواهید تا مهاجم را بترسانید و احتمال کمک رسیدن به خودتان را افزایش بدهید. 

 

از هم باز کردن انگشتان

آموزش دفاع شخصی به خانم ها, حرکات دفاع شخصی در دعوا, دفاع شخصی خیابانی حرفه ای

نقاط آسیب پذیر در دفاع شخصی خیابانی 

 

ساده ترین حرکت دفاع شخصی که میتواند باعث درد ناگهانی و به زمین افتادن مهاجم شود ، باز کردن انگشتان از هم است. 

البته این حرکت نیاز به سرعت و تمرکز دارد ، با یک دست انگشت کوچک و انگشت حلقه مهاجم را بگیرید و با دست دیگر انگشت وسط و انگشت اشاره اش را بگیرید و مچ را به عقب هل دهد  و انگشتان را از هم بکشید. 

 

تکنیک آزاد کردن دست ها

آموزش دفاع شخصی خیابانی برای خانم ها, تکنیک دفاع برای حمله مهاجم از پشت, آموزش دفاع شخصی و مبارزه خیابانی

نحوه انجام تکنیک آزاد کردن دست ها

 

برای تکنیک آزاد کردن دست ها باید قانون انگشت شصت را بدانید تا به راحتی بتوانید در لحظه دستتان را آزاد کنید. در این روش زمانی که مهاجم مچ دست شما را می گیرد باید دستتان را به طرف انگشت شصت مهاجم بچرخانید.

اگر بازوی شما را گرفته است مچ دست خود را به سمت انگشت شصت بچرخانید و وقتی بازوی شما زیر دست مهاجم قرار گرفت با تمام قدرت دستتان را بکشید.

 

ضربه زدن به خرخره

اگر فرصت گرفتن دست مهاجم را ندارید با مشت یا انگشت بین استخوان ترقوه یا خرخره ( گردی فرورفته وسط گلو که زیر سیب آدم قرار گرفته )  را با ضربه محکم فشار دهید. این حرکت حریف را گیج می کند و مدتی طول می کشد به خودش بیاید. 

 

کشیدن گوش

غدد لنفاوی پشت گوش بسیار حساس و آسیب پذیر هستند. اگر به گوش مهاجم دسترس داشتید سعی کنید گوش را محکم در دست بگیرید  و نرمه گوش را به سرعت و شدت از پایین به بالا و سمت خودتان بکشید. این حرکت درد گوش ناتوان کننده ای برای مهاجم ایجاد خواهد کرد که فرصت فرار را برای شما فراهم میکند. 

 

ضربه به درشت نی ساق پا

درشت نی استخوانی است که در جلو ساق پا قرار داد ، یک ضربه محکم مایل با کف کفش به خصوص لبه کف کفش ، به این استخوان منجر به شکستن آن خواهد شد. 

ضربه ای که از روبرو به درشت نی وارد شود میتواند درد ناتوان کننده ای ایجاد کند که توان راه رفتن را در مدتی کوتاه از مهاجم بگیرد. 

هر چه استحکام کف کفش شما بیشتر باشد ، این ضربه موثرتر عمل خواهد کرد. 

 

ضربه به چشم ها 

ضربه به چشم ها کار خطرناکی است و احتمال کور شدن طرف مقابل وجود دارد و   فقط در صورتی از ان استفاده کنید که چاره ای برایتان نمانده باشد. 

هر دو دست را در دو طرف سر مهاجم قرار دهید و با انگشت شصت ، هر دو چشم را محکم فشار دهید. فشار زیاد منجر به نابینا شدن خواهد شد بنابرین مراقب باشید. 

 

ضربه به شبکه بازویی

محل اتصال بازو به بدن ، درست در قسمتی که به زیربغل می رسد ، شبکه بازویی قرار گرفته است و بدون محافظ است. یک ضربه محکم با چهار انگشت کاملا صاف یا آرنج میتواند درد شدیدی ایجاد کند و حتی در صورت توان بالا منجر به شکستن ترقوه شود. 

 

ضربه به استخوان جلو بازو

ضربه به استخوان جلو بازو درد شدیدی ایجاد می کند و باعث فلج موقت دست می شود که به شما فرصت گریختن از دست مهاجم را می دهد. 

 

ضربه به فک

دفاع شخصی خیابانی برای بانوان, آموزش دفاع شخصی به خانم ها, حرکات دفاع شخصی در دعوا

ضربه به فک یکی از تکنیک های دفاع شخصی خیابانی 

 

با کف دست به فک مهاجم از پایین به بالا به حالت اریب ضربه بزنید. این ضربه در صورت قوی بودن حتی میتواند منجر به بیهوشی موقت شد. شدت این ضربه باعث می شود که سر بچرخد و مغز به معنی واقعی کلمه تکان بخورد. 

 

تکنیک دفاع در برابر حمله مهاجم از جلو

اگر مزاحم از جلو به شما حمله کرد و امکان بلند کردن دستها را نداشتید نکات زیر را انجام دهید.

 

دفاع شخصی خیابانی برای خانم ها, آموزش دفاع شخصی خیابانی برای خانم ها, تکنیک دفاع برای حمله مهاجم از پشت

ضربه به بینی و بیضه ها از ضربات تکنیکی در دفاع شخصی

 

دستهایتان را جلو بدن بیاورد و جلوی لگن خود دستها را به هم گره کرده و مشت کنید تا فاصله کافی بین شما و مزاحم ایجاد شود.

اگر قد مهاجم به اندازه ای بود که بینی اش روبرو پیشانی شما قرار داشت ، خیلی محکم با پیشانی به بینی او ضربه بزنید ، ضربه محکم شما باعث شکستن و خونریزی بینی و درد بسیار شدیدی خواهد شد که مهاجم را از شما جدا میکند.

 

بلافاصله و بدون تعلل با زانوی خود ضربه ای محکم وسط پاهای مهاجم بزنید ، ضربه ای که میزنید هر چه محکم تر به بیضه ها برخورد کند ، مهاجم را دچار ناتوانی بیشتر  و طولانی مدت تر خواهد کرد. 

اگر بین شما و مهاجم فاصله وجود داشته باشد میتوانید با کف دست از خودتان محافظت کنید. دست چپ را صافه کنید و با دست راست خود به چانه و بینی حمله کنید و سپس به وسط پا ضربه بزنید.

 

تکنیک دفاع برای حمله مهاجم از پشت

اغلب مهاجمان برای این که قربانی متوجه حضورشان نشود و نتواند حرکت کند از پشت می آیند و بازوهایش را می گیرند . برای دفاع در برابر این حرکت 3 تکنیک اولیه را میتوانید اجرا کنید:

 

تکنیک های دفاع شخصی خیابانی, آموزش دفاع شخصی, دفاع شخصی خیابانی برای بانوان

نحوه دفاع هنگام حمله مهاجم از پشت

 

1 -  قبل از این که مهاجم بر شما مسلط شود سریع کمی خودتان را به جلو خم کنید و با پشت سر محکم به مهاجم ضربه بزنید. اگر مهاجم هم قد شما باشد ، ضربه به بینی او برخورد کرده و بینی را میشکند و چند لحظه ای ناتوان می شود ولی اگر مهاجم قدش از شما بلند تر باشد با این حرکت مجبور می شود یکی از پاهای خودش را جلو بگذارد ، شما میتوانید در این حالت سریع خم شوید و دستانتان را از وسط پاهای خودتان به عقب برده ، پای مهاجم را از پایین ترین جای ممکن برگیرد و بلند شوید و پایش را به بالا بکشید ، به این ترتیب مهاجم تعادلش به هم خورد و با پشت محکم به زمین میخورد و فرصت فرار برای شما فراهم می شود. 

 

تکنیک دفاع برای حمله مهاجم از پشت, آموزش دفاع شخصی و مبارزه خیابانی, دفاع شخصی خیابانی

تکنیک های دفاع شخصی خیابانی 

 

2 – در این روش دوباره به جلو خم می شوید ، این کار باعث می شود وزن شما بیشتر شود و مهاجم نتواند شما را بلند کند و فرصت پیدا میکنید با آرنج به صورت یا وسط پای مهاجم ضربه بزنید. این کار فاصله کافی بین شما و مهاجم برای ضربه زدن را ایجاد میکند. 

 

3 – باسن خود را به یک طرف خم کنید ، با این کار میتوانید به راحتی به وسط پای مهاجم ضربه بزنید. دست و آرنج مخالف خود را بالا بیاورید و محکم روی سینه نگه دارید. با زانو یا دست ضربه ای محکم به وسط پای مهاجم بزنید تا فرصت فرار پیدا نمایید. 

 

دفاع شخصی خیابانی برای بانوان, آموزش دفاع شخصی به خانم ها, حرکات دفاع شخصی در دعوا

نحوه دفاع برای حمله مهاجم از کنار

 

تکنیک دفاع برای حمله مهاجم از کنار

ضربه با آرنج خطرناک ترین و محکم ترین ضربه در تکنیک دفاع خیابانی محسوب می شود. اگر مهاجم از کنار به شما نزدیک شد ، یا یک حرکت قوس دار آرنج به گیجگاه ، فک یا بینی او ضربه بزنید. این ضربه اگر به اندازه کافی شدید باشد ، باعث می شود مهاجم چند قدم به عقب برود . حالا با آرنج به شکم یا زیر قفسه سینه او درست در وسط ضربه بزنید. 

قدرت ضربه آرنج به قدری زیاد است که هر حریفی را ناک اوت می کند. 

 

دفاع شخصی خیابانی حرفه ای, دفاع شخصی خیابانی زنان, دفاع شخصی خیابانی برای خانم ها

نحوه دفاع شخصی هنگام گیر افتادن کنار دیوار

 

تکنیک دفاع شخصی در برابر مهاجمی که شما را به دیوار هل میدهد

اگر مهاجم سعی کرد شما را به گوشه ای ببرد و به دیوار فشار بدهد در این شرایط باید بسته به موقعیتی که بدست می آورید به یکی از نقاط حساس ضربه بزنید. 

اگر دست مهاجم بالا است . کف دست را صاف کنید و چهار انگشت را محکم به هم چسبانده و با نوک انگشتان به زیر بغل ضربه بزنید. 

 

اگر یکی از دستهای شما پایین است میتوانید به سینه ، گردن یا فک مهاجم ضربه بزنید.

ضربه سر هم در ای شرایط خیلی خوب و قوی عمل میکند. کمی خم شوید تا از مهاجم پایین تر باشید و پیشانی شما مقابل فک مهاجم قرار بگیرد و با سرعت به فک او ضربه بزنید. این حرکت مهاجم را گیج کرده و میتوانید فرار کنید. 

 

گردآوری : بخش ورزش بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------