آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمس‌لنگرودی: می‌خواستیم دنیا را عوض کنیم، دنیا ما را عوض کرد

پژوهشگر، خواننده و بازیگر پیشکسوت، گفت: احمد پوری خوب می‌داند که ما می‌خواستیم دنیا را عوض کنیم، اما دنیا ما را عوض کرد. به…

«سن پطرزبورگ2» را هم بهروز افخمی کارگردانی می کند



بهروز افخمی,عکس بهروز افخمی

برای تولید «سن پطرزبورگ2» هم برنامه هایی داریم فقط معطل این هستیم که پیمان قاسم خانی هر چه زودتر فیلمنامه را بنویسد. البته ایشان خط اصلی داستان را نوشته اند اما باید درگیریهایش را کم کرده و برود سراغ نگارش نسخه نهایی تا براساس روند نگارش فیلمنامه درباره چگونگی زمان بندی تولید به نتیجه برسیم. برای کارگردانی هم هرچند در ابتدا به دنبال انتخاب یک کارگردان جوان بودیم اما در نهایت به این نتیجه رسیدم که هیچ کس بهتر از خود بهروز افخمی نخواهد توانست این فیلم را کارگردانی کند.

 حمید اعتباریان تهیه کننده ایرانی که بیش از هر چیز به خاطر درگیریهایش با بهرام بیضایی و بهروز افخمی بر سر تولید دو فیلم «لبه پرتگاه» و «سن پطرزبورگ» شناخته می شود این روزها درگیر پیش تولید فیملی با عنوان «شیطان شلوار لی می پوشد» است؛ فیلمی که بناست توسط علی عطشانی کارگردانی شود و نقش اصلی آن را هم لیلا اوتادی ایفا خواهد کرد. اعتباریان در گفتگو با شبکه ایران درباره روند تولید این فیلم و همچنین قسمت دوم «سن پطرزبورگ» صحبت کرده است. بخشهایی از گفته های اعتباریان را در ادامه می خوانید:

انتخاب بازیگران «شیطان شلوار لی می پوشد»

پیش تولید «شیطان شلوار لی می پوشد» را از امروز آغاز کرده ایم و انتخاب بازیگران هم رفته رفته انجام می گیرد. تاکنون قرارداد دستیار کارگردان، مدیر تولید و مدیر فیلمبرداری بسته شده است. مانفرد اسماعیلی دستیار کارگردان خواهد بود، حسن مصطفوی مدیر تولید و شهریار اسدی هم مدیریت فیلمبرداری را برعهده خواهد داشت. در میان بازیگران تنها انتخاب لیلا اوتادی انجام شده است و بقیه بازیگران در حال بررسی پیشنهاد هستند.

فیلم ما هیچ ربطی به فیلم مریل استریپ ندارد

شنیده ام که در برخی رسانه ها درباره شباهت این فیلم و فیلمی هالیوودی با عنوان «شیطان پرادا می پوشد» که «مریل استریپ» از جمله بازیگران آن است صحبتهایی شده اما به صراحت می گویم این دو فیلم هیچ شباهتی به هم  ندارند و تنها نامگذاری دو فیلم است که شباهت دارد. درباره دلیل این نامگذاری هم پیمان عباسی نویسنده کار است که باید توضیح دهد ولی به عنوان کسی که فیلمنامه را خوانده است می گویم بین این فیلم و مشابه هالیوودی آن هیچ ارتباط محتوایی وجود ندارد. هنور پروانه ساخت «شیطان شلوار لی می پوشد» را نگرفته ایم البته درخواستمان را ارائه داده ایم و قولهایی داده اند که انشاا.. ظرف چند روز آینده پروانه ساخت را صادر کنند تا ما هم بتوانیم کار را شروع کنیم.

«سن پطرزبورگ2» را افخمی می سازد

برای تولید «سن پطرزبورگ2» هم برنامه هایی داریم فقط معطل این هستیم که پیمان قاسم خانی هر چه زودتر فیلمنامه را بنویسد. البته ایشان خط اصلی داستان را نوشته اند اما باید درگیریهایش را کم کرده و برود سراغ نگارش نسخه نهایی تا براساس روند نگارش فیلمنامه درباره چگونگی زمان بندی تولید به نتیجه برسیم. برای کارگردانی هم هرچند در ابتدا به دنبال انتخاب یک کارگردان جوان بودیم اما در نهایت به این نتیجه رسیدم که هیچ کس بهتر از خود بهروز افخمی نخواهد توانست این فیلم را کارگردانی کند. البته برای اینکه مشکلات قسمت قبل پیش نیاید حتما یک قرارداد سفت و سخت با هم می بندیم تا هیچ کدام از طرفین از حدود قرارداد عدول نکنند. اغلب نماهای قسمت دوم «سن پطرزبورگ» در روسیه و به خصوص سن پطرزبورگ فیلمبرداری می شود و بخش اندکی از آن در ایران می گذرد برای همین برای تولید کار به بودجه بالایی نیاز داریم؛ به جز خودم که سرمایه گذار اصلی کار هستم پیشنهاداتی از سوی چند سرمایه گذار بخش خصوصی داشته ایم که بعد از نهایی شدن نام آنها را هم اعلام می کنیم.

دفتر تجاری در دوبی

من هر از گاه به دوبی رفت و آمد می کنم آن هم به این دلیل که در آنجا یک دفتر تجاری داریم و یک سری کارهای بازرگانی انجام می دهیم. واقعیت این است که سود برآمده از سینما آن قدر نیست که به واسطه آن بتوان به حضور خود در سینما ادامه داد برای همین چاره ای نیست جز ادامه بیزنسهای دیگر و استفاده از سود آن برای ادامه فعالیتهای سینمایی.

بدم نمی آید با بیضایی کار کنم

همچنان علاقه دارم که اگر فرصتی پیش بیاید با کارگردانی مثل بهرام بیضایی کار کنم اما خوب ایشان ایران نیستند که بشود دوباره مذاکره کرد. دفعه قبلی و به هنگام «لبه پرتگاه» هم من برآورد کرده بودم که حدودا 400 میلیونی برای فیلم هزینه کنم و فیلم باکیفیتی تولید شود اما طولانی بودن زمان فیلم که حدودا سه ساعتی می شد و البته یک سری مشکلات دیگر منجر به قطع همکاری ما شد. بعد از آن و پس از ساخت «وقتی همه خوابیم» هم ایشان چند بار به دفتر ما آمدند بلکه بتوانیم پروژه دیگری را بسازیم و بدمان نمی آمد «مقصد» را تولید کنیم اما متاسفانه اداره نظارت مجوز ساخت «مقصد» را صادر نکرد.

منبع:inn.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------