آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

رضا رویگری: تراشیدن ریش مانع حضورم در «رسوایی» شد!



رضا رویگری: تراشیدن ریش مانع حضورم در «رسوایی» شد!/«کازابلانکا» شهریورماه به بازار می آید

قرار بود در «رسوایی» نقش شریفی‌نیا را بازی کنم و لازم بود برای این کار ریش بگذارم اما پس از چند روز خسته شدم و ریشم را تراشیدم و وقتی عوامل سازنده خبردار شدند خود به خود حضور من منتفی شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رضا رویگری اگرچه در طول دوران بازیگر‌ی‌اش بیشتر با نقش‌های منفی دیده شده اما با ایفای متفاوت‌ترین نقش زندگی حرفه‌ای‌اش در «مختارنامه» نشان داد به رغم حضور متفاوت در نقش‌های منفی، در نمایش کاراکتر مثبت تاریخی هم می‌تواند موفق عمل کند؛

نقشی که به قول خودش به نوعی از یک سو توقع مخاطب و از سوی دیگر وسواس وی را برای پذیرش نقش‌های پیشنهادی دوچندان کرده تا جایی که ترجیح داده به جای مقوله بازیگری توان خود را به دیگر هنرش یعنی عرصه موسیقی و خوانندگی متمرکز کند.

در گپی کوتاه با این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون دغدغه‌های این روزهایش را جویا شدیم و رویگری برایمان از علت عدم حضور در «رسوایی» گفت و از اولین تجربه کارگردانی‌اش خبر داد که در ادامه می‌خوانید.

در ابتدا برایمان از فعالیت‌های این روزهای رضا رویگری بگویید.

دو سه پیشنهاد کاری داشتم که هیچکدام میل و رغبتی برای پذیرش نقش ایجاد نکرد. به هر حال پس از حضور در برخی آثار، مخاطبان توقع دارند که دقت نظر بیشتری در انتخاب‌هایم داشته باشم تا آن نقش خاص را زیر سوال نبرم بنابراین ترجیح دادم روی آلبوم‌ام کار کنم و از صدایم استفاده کنم که سال‌هاست به آن بی‌مهری کرده‌ام.

کار جدید آقای ده‌نمکی چطور؟ پیشنهادی برای حضور در «رسوایی» مطرح نشد و یا این‌که خودتان ترجیح داد با این پروژه سینمایی همکاری نکنید.

چرا اتفاقا برای نقشی که شریفی‌نیا بازی کرد دعوت شدم. به هر حال نقش مثل دختر می‌ماند آنقدر خواستگار برایش می‌آید تا این‌که یکی می‌گیردش(با خنده). گاه فیلمنامه را قبول می‌کنی و سر قرارداد به توافق نمی‌رسی و گاه خودت(بازیگر) هستی که از ابتدا ترجیح می‌دهی با پروژه همکاری نکنی.

و این ترجیح دادن آن هم بدون هیچ مذاکره از جانب شما بود؟

هیچکدام! در واقع همانطور که گفتم قرار بود نقش شریفی‌نیا را بازی کنم و لازم بود برای این کار ریش بگذارم اما پس از چند روز خسته شدم و آن را تراشیدم و وقتی عوامل سازنده برای بررسی وضعیت تماس گرفتند و خبردار شدند ناراحت شدند و خود به خود حضور من منتفی شد.

چطور شد که روند ارائه سومین آلبوم موسیقی‌تان اینقدر طولانی شد و بر خلاف وعده‌های قبلی انتشار آن به تعویق افتاد؟

فقط وسواس. نمی‌خواستم بعد از 10 سال آلبومی ارائه دهم که دور از انتظار دوستداران باشد. هزینه زیادی کرده‌ام اما ارزش‌اش را دارد چرا که از نتیجه کار راضی هستم و کاری مقبول و کاملا متفاوت است. این روزها هم مراحل پایانی دریافت مجوز در حال انجام است و اگر خدا بخواهد آلبوم «کازابلانکا» شهریور ماه و پس از ماه رمضان روانه بازار خواهد شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پس این روزها هنر موسیقی از دغدغه های اصلی ذهن رویگری است.

بله هر چند در کنار آن از دنیای تصویر هم غافل نیستم و در تلاش برای ساخت اولین فیلم بلندم هستم. فیلمنامه‌ای با عنوان «فانوس‌های رنگی» دارم که که پیش از این تصمیم داشتم در قالب یک مینی سریال جلوی دوربین ببرم . بزودی مرحله بازنویسی را با همکاری دوست خوبم احمد سیفی آغاز خواهم کرد و پس از تکمیل فیلمنامه برای دریافت مجوز به وزارت ارشاد تحویل خواهم داد. «فانوس‌های رنگی» کاری احساسی و انسانی است و در آن با فلاش‌بک‌هایی به دوران کودکی خودم اتفاقات و وقایعی که تجربه کرده‌ام هم تصویر می‌شود.

با توجه به دوره کم‌کاری و فرصتی که به واسطه این به قول خودتان وسواس کاری ایجاد شده، چقدر به تماشای سریال‌های ماه رمضان نشسته‌اید و ارزیابی کلی‌تان از این آثار چیست؟

 امسال یک ثانیه هم از هیچکدام از سریال‌ها را ندیده‌ام اما بر اساس شنیده‌ها‌ همه از کیفیت پایین سریال‌های امسال گلایه‌مند هستند. من هر سال عاشق این بودم که بعد از افطار سریال‌های مناسبتی را پیگیری کنم اما امسال نه میل و رغبتی برای تماشا داشتم و نه فرصت آن را.

در حال حاضر فیلم‌های سینمایی «راه بهشت» و «شور شیرین» با بازی شما در حال اکران است. با وجود این‌که هر دو فیلم محترم و اخلاق‌مدارند اما فروش خوبی نداشته‌اند تصور می‌کنید علت اصلی عدم توفیق در اکران چیست.

این فیلم‌ها از اول هم قرار نبود بفروش باشد بخصوص «راه بهشت» که یک کار تلویزیونی بود. به هر حال الان مردم ما دنبال چیزهای دیگری هستند.

در پایان اگر بخواهید مخاطبان را به تماشای فیلم دعوت کنید،‌کدام یک از این آثار را پیشنهاد می‌دهید؟

«راه بهشت» را اصلا ندیده‌ام اما «شور شیرین» فیلم با صداقتی است و دیدن آن ضرر ندارد./شبکه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------