واقعي مثل حوادث روزنامه‌ها



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

واقعي مثل حوادث روزنامه‌ها

گروه توليد سريال «ديوار» به كارگرداني سيروس مقدم هم‌اكنون در لوكيشن يك مغازه صرافي مشغول به كار هستند.

الهام غفوري،‌ تهيه‌كننده سريال با بيان اين مطلب توضيح‌داد: تا كنون بيش از 20 درصد تصويربرداري سريال انجام شده و همه در تلاش هستند تا بتوانند كار را براي پخش در هفته نيروي انتظامي برسانند.

او در تشريح اتفاقات سكانس مغازه صرافي گفت: يك مغازه معمولي واقع در غرب تهران را با زدن دكور تبديل به صرافي كرده‌ايم. چون تصويربرداري در صرافي واقعي مجوزهاي زيادي مي‌خواهد.

در اين سكانس مهدي سلطاني در نقش يك تبهكار به همراه تعدادي از بازيگران نقش پليس حضور دارد و زد و خورد زيادي بين جميل (مهدي سلطاني) و نيروهاي پليس به وجود مي‌آيد.

اين سكانس بسيار مهيج و حادثه‌اي است و در آن چند انفجار صورت مي‌گيرد كه تصادف، انفجار خودرو و دكه روزنامه فروشي را به همراه دارد.

غفوري اين سكانس را يكي از سخت‌ترين صحنه‌هاي كل سريال ذكر كرد و گفت: چند روز است كه گروه در اين لوكيشن مستقر هستند و اجراي اين بخش از فيلمنامه وقت زيادي را از ما گرفته است.

به گفته اين تهيه‌كننده گروه توليد سريال ديوار در روزهاي آينده راهي لوكيشن مخفيگاه تبهكاران مي‌شود. اين لوكيشن يك ساختمان قديمي است و تصويربرداري آن در يكي از مدارس شهر تهران انجام مي‌شود. پس از آن نيز لوكيشن بيمارستان تصويربرداري مي‌شود.

آتيلاپسياني، فريباكوثري، كامران تفتي، مهرداد صديقيان و مهدي سلطاني از جمله بازيگران اين سريال هستند كه تاكنون جلوي دوربين رفته‌اند. همچنين تهيه‌كننده سريال به دنبال اضافه كردن يك بازيگر جديد به گروه است.

سريال «ديوار» روايتگر ماجراي زندگي متهمي است كه پس از 15 سال از زندان آزاد مي‌شود. او مي‌گردد و مامور پليسي كه او را به زندان انداخته، پيدا مي‌كند. اين متهم مي‌خواهد از مامور پليس انتقام بگيرد. در اين ميان ماجراهاي خانوادگي هم اتفاق مي‌افتد و يك پدر و پسر مقابل هم قرار مي‌گيرند.

اين سريال بيست و هشتم تير در لوكيشن دربند، باغ شاطر كليد خورد و از آن زمان تا كنون گروه بدون وقفه مشغول كار هستند. سريال ديوار به سفارش موسسه ناجي هنر براي گروه فيلم و سريال شبكه يك تهيه و توليد مي‌شود.

مهدي سلطاني در نقش رييس تبهكاران

فيلمنامه اين سريال 10 قسمتي توسط سعيد نعمت‌الله نوشته شده و قرار است در هفته نيروي انتظامي روانه آنتن شبكه يك سيما شود.

در اين سريال مهدي سلطاني در نقش يك زنداني آزاد شده به نام جميل جلوي دوربين مي‌رود. جميل رييس يك گروه تبهكاري است اما در زندگي واقعي اش همچون پدري دلسوز با دخترش رفتار مي‌كند.

او قرباني فرهنگ اشتباه خانواده‌اش مي‌شود و به زندان مي‌افتد و وقتي از زندان آزاد مي‌شود، آكنده از كينه است.آتيلا پسياني نقش سرهنگ پليس اداره آگاهي را بازي مي‌كند.

فريبا كوثري در نقش همسر اين پليس ظاهر مي‌شود. مهرداد صديقيان هم در نقش اميرحسين فرزند اين خانواده است. كامران تفتي در نقش رفيق و همبند زنداني آزادشده و تينا آخوند تبار در نقش«خورشيد» در اين سريال حضور دارد.

سيروس مقدم كارگرداني است كه پيش تر در سريال پليس جوان توانايي‌هايش را در گونه پليسي و حادثه‌اي نشان داده و حالا يك بار ديگر با «ديوار» به سراغ اين گونه رفته است. در نوروز امسال سريال چك برگشتي را از اين كارگردان شاهد بوديم كه با استقبال مخاطبان مواجه شد.

نرگس، اغما، رستگاران، زير هشت، پايتخت و چارديواري از جمله سريال‌هاي پرمخاطب اين كارگردان است.

سيروس مقدم چندي پيش در گفت‌وگو با «جام‌جم» درباره تنوع آثار موجود در كارنامه‌اش گفت: براي من قصه خوب بيش از هر چيزي اهميت دارد. اين قصه خوب ممكن است مثل «اغما» حال و هوايي ماورايي داشته باشد يا مثل «تا ثريا » اجتماعي باشد. سعي مي‌كنم در كارم فضايي ايراني را خلق كنم. يعني آدم‌ها و مناسباتشان ايراني باشد. من جور ديگري بلد نيستم كار كنم. وقتي هم بخواهم يك سريال پليسي بسازم، تلاش مي‌كنم به جنبه خانوادگي قضيه نگاه كنم. در سريال «ديوار» هم موضوعات اجتماعي را مي‌بينيد كه هر روز در صفحات حوادث روزنامه‌ها تكرار مي‌شود.

ساير عواملي كه در پشت دوربين با سيروس مقدم همكاري دارند، عبار‌تند از: فيلمبردار: فرشاد گل‌سفيدي، صدابردار: فرشيد احمدي، طراح لباس و صحنه: آرزو غفوري، طراح گريم: مجيد اسكندري، برنامه‌ريز و دستيار يك كارگردان: برزو نيك‌نژاد، مدير تداركات: آرش صالحي./جام جم آنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------