جشنواره جهانی فیلم «مونترال» لغو شد



اخبار,اخبار فرهنگی,جشنواره فیلم مونترال

مسئولان برگزاری جشنواره جهانی فیلم «مونترال» کانادا در فاصله یک ماه مانده به آغاز به شکل ناگهانی از لغو این رویداد سینمایی خبر دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از گازت مونترال، چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال کانادا که طبق برنامه قرار بود از تاریخ ۲۳ اوت تا سوم سپتامبر (اول تا دوازدهم شهریور) برگزار شود بر اساس اعلام مسئولان برگزاری در سال ۲۰۱۹ برگزار نخواهد شد. 

 

این رویداد سینمایی در بیانیه‌ای ضمن اعلام وقفه یک ساله عنوان کرد خود را برای دوره باشکوه در سال ۲۰۲۰ آماده خواهد کرد اما اشاره‌ای به دلیل اصلی لغو این جشنواره سینمایی نکرد. 

 

جشنواره فیلم مونترال در چند سال اخیر با مشکلات متعدد مالی مواجه بوده است و از سال ۲۰۱۴ شهر مونترال و کمپانی «Telefilm» حمایت‌های مالی خود از جشنواره را قطع کردند. دو سال بعد آن نیز کمپانی «Cineplex» به سبب خروج شمار زیادی از کارکنان جشنواره به سبب عدم پرداخت معوقات مالی، به حمایت مالی خود از جشنواره پایان داد. 

 

کارکنان جشنواره مونترال دلیل قطع همکاری خود با این رویداد سینمایی را عدم اطمینان مالی و مدیریت ناکارآمد «سرژ لوزیک» بنیانگذار و رئیس جشنواره مونترال عنوان کرده بودند. 

 

ژوئن سال گذشته نیز اداره مالیاتی استان کِبک کانادا با طرح شکایتی در دادگاه عالی خواستار تعطیلی جشنواره فیلم مونترال به دلیل عدم پرداخت نزدیک به ۵۰۰ هزار دلار مالیات شد. 

 

جشنواره جهانی فیلم مونترال قدیمی‌ترین جشنوارهٔ فیلم در آمریکای شمالی و یکی از جشنواره‌های رده الف مورد تأیید انجمن تهیه‌کنندگان جهانی فیلم (FIAPF، فیاپف) است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------